تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۸
گذری در سایت‌های فروش سیم‌کارت‌های رند نشان از بی‌سامانی این حوزه دارد تا جایی که برخلاف ارزان شدن قیمت پایه سیم‌کارت‌های صفر همراه اول، همچنان روند قیمتی این پایگاه‌ها صعودی است.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از جوان‌آنلاین، با کاهش قیمت نزدیک به ۱۰۰ هزار تومانی سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول در پی مصوبه جلسه شماره ۱۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که ۳۰ خرداد ماه ۹۲ برگزار شد، انتظار می‌رفت بازار حاشیه‌ای نیز دستخوش تغییراتی شود اما ظاهرا نه‌تنها تغییری در حاشیه بازار صورت نگرفته بلکه قیمت سیم‌کارت‌های رند روندی صعودی‌تر را در پی گرفته است.



سابقا قیمت سیم‌کارت‌های صفر دائمی همراه اول با قیمت ۲۵۶ هزار تومان عرضه می‌شد که بعد از این مصوبه به قیمت حدودی ۱۶۲ هزار تومان رسید اما جالب است در زمانیکه قیمت‌های سابق (قیمت بیشتر) ارائه می‌شد، بیشترین نرخ رند بازار ۵۵۰ میلیون تومان بود اما حال که قیمت پایه و اصلی کاهش یافته، این قیمت‌ها نه‌تنها کاهش نداشته بلکه روندی صعودی‌تر در پیش گرفته و هم‌اکنون با جست‌وجوی کلیدواژه "رُند" در گوگل و با رجوع به اولین سایت جست‌وجو شده، بیشترین نرخی که برای دائمی رند همراه اول به چشم می‌خورد بیش از دو برابر قیمت سابق است.



البته قطعا بازار رسمی هیچ ربطی به بازارهای فروش اینترنتی و بازار سیاه ندارد و مسئولان هم بارها اعلام کرده‌اند که نظارت بر این بخش سخت و غیرممکن است اما این دلیلی نمی‌شود که عده‌ای با این بهانه وارد این حوزه شوند و سودهایی کلان کنند.



در حال حاضر رندترین شماره یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. اختلاف قیمت بین این سیم‌کارت با رند بعدی ۹۲۰ میلیون تومان است.



در این پایگاه، رندترین سیم‌کارت دائمی ایرانسل نیز به شماره ۶۰ میلیون قیمت خورده که با رند بعد از خودش اختلافی ۵ میلیون تومانی دارد.



جالب است که رایتل هم بیشترین رقمی که به خود اختصاص داده، ۴۰ میلیون تومان است.

http://hadidnews.com/vdcdfs0x.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما