تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۴
نوبت که خیلی وقت است به جوان ترها رسیده؛ حالا و درست در میانه دهه ۹۰ این متولدان دهه های ۶۰ و ۷۰ هستند که بار دیگر برای خوش درخشیدن دورخیز کرده اند.
ستاره‌های جوان جشنواره فیلم فجر امسال چه فیلمی دارند؟
به گزارش حدیدنیوز، هفته نامه همشهری جوان: نوبت که خیلی وقت است به جوان ترها رسیده؛ حالا و درست در میانه دهه 90 این متولدان دهه های 60 و 70 هستند که بار دیگر برای خوش درخشیدن دورخیز کرده اند و البته طبق شنیده ها درباره کیفیت فیلم های امسال، رقابت سختی را هم پیش رو دارند. باید دید پیروز این بازی جوانانه کدام یک خواهند بود.

پریناز ایزدیار؛ 31 سال

فیلم ها: ویلایی ها/ یک روز به خصوص/ تابستان داغ


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ همین سال گذشته بود که در اوج درخشش پریناز ایزدیار در مجموعه محبوب «شهرزاد» ناگهان حضور متفاوت او در «ابد و یک روز» نگاه ها را به سمت او جلب کرد. ایزدیار با شکار سیمرغ در کانون توجه فیلمسازان قرار گرفت.

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ ایزدیار تا همین جا ثابت کرده متوجه این نکته است که نباید خود را تکرار کند و اهل ریسک کردن برای قبول نقش های متفاوت است. بر همین مبنا می توان پیش بینی کرد امسال با سه پریناز متفاوت در سه فیلم مهم جشنواره امسال مواجه باشیم.

نوید محمدزاده؛ 30 سال

فیلم ها: بدون تاریخ، بدون امضا/ خفگی


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ در این سال ها حضور پرانرژی در فیلم های متعدد داشته که به راحتی می توان با مرور خاطرات دوره های اخیر جشنواره فجر، حضور پررنگ او را در میان پدیده های بازیگری به یاد آورد. از «عصبانی نیستم» تا «ابد و یک روز».

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ محمدزاده هرچند با اتهام تکرار خود حتی از سوی برخی دوستدارانش مواجه است اما هنوز هم می توان درباره کیفیت حضور او در فیلم های جشنواره کنجکاو بود. به خصوص در دومین فیلم وحید جلیلوند. نوید در خفگی جیرانی هم نقش عجیب و غریبی دارد.

ساعد سهیلی؛ 29 سال

فیلم ها: شنل/ سد معبر


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ جزء بازیگران جوانی است که می توان گفت سال های پرکاری را پشت سر گذاشته اما ماندگارترین خاطرات جشنواره ای اش به تردید به سه فیلم «خون بازی»، «عصبانی نیستم» و «کوچه بی نام» گره خورده که این آخری سیمرغ فجر را برایش به همراه داشت.

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ هر دو فیلم «شنل» و «سد معبر» به واسطه کارنامه کارگردانان جوان شان از فیلم های کنجکاوی برانگیز امسال هستند اما دومی دلیل مضاعفی هم دارد و آن فیلمنامه سعید روستایی پدیده جشنواره گذشته است.

ترلان پروانه؛ 18 سال

فیلم ها: فراری/ گشت 2


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ جوان ترین بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران! این شاید بهترین توصیف برای ترلان هجده ساله باشد که تا امروز فقط 16 فیلم سینمایی در کارنامه خود ثبت کرده است! هرچند به رغم این پرکاری او هنوز نتوانسته آن گونه که باید در مقام «بازیگر» خوش بدرخشد و تحسین شود.

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ حضور در نقش اول فیلمی به کارگردانی علیرضا داودنژاد نقطه عطفی در کارنامه ترلان است؛ اتفاقی که حضور فرعی او در «گشت 2» را هم تحت الشعاع قرار می دهد. از این زاویه امید اصلی او برای دیده شدن «فراری» است.

به آفرید غفاریان؛ 24 سال

فیلم ها: سوفی و دیوانه


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ طبیعی است از دانشجوی کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر که از سال 88 به بازی در تئاتر مشغول بوده و حالا برای اولین بار مقابل دوربین سینما ظاهر شده، خاطره جشنواره ای در ذهن نداشته باشیم.

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ به استناد تجربه حضور بر صحنه تئاتر بعید نیست فیلم تازه مهدی کرم پور تبدیل به سکوی پرتابی برای او به میدان بازیگری سینما شود. به خصوص که کرم پور با وسواس بسیار و پس از ارزیابی طیف گسترده ای از بازیگران نقش اصلی فیلم خود را به به آفرید سپرده است.

امیر جدیدی؛ 32 سال

فیلم ها: قاتل اهلی


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ برخلاف بسیاری از هم دوره ای ها فعلا بیش از گیشه و مخاطب عامل دل از منتقدان برده و از این نظر، امید زیادی هم به جشنواره دارد. به خصوص که حضور در «رخ دیوانه»، «من» و «اژدها وارد می شود» در سال های اخیر جایگاه او در مقام یکی از مدعیان سیمرغ بازیگر را تثبیت کرده است.

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ «سوپراستار آینده سینمای ایران»؛ این عنوانی است که تهیه کننده «قاتل اهلی»، به او داده است. جنس بازی جدیدی و قرابت آن با سینمای مطلوب مسعود کیمیایی احتمالا شانس ویژه ای را برای دیده شدن دارد.

پگاه آهنگرانی: 32 سال

فیلم ها: آیدا و سارا/ قاتل اهلی


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ بازیگری که در تمام این سال ها کم کار نبوده و حتی در فیلم هایی مانند «زادبوم»، «ورود آقایان ممنوع»، «دربند» و «خانه دختر» خوش درخشید و برنده یک سیمرغ هم شد.

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ به عنوان یکی از دو نقش اصلی فیلم مازیار میری احتمالا پگاه آهنگرانی حساب ویژه ای روی «آیدا و سارا» برای دیده شدن در جنشواره باز کرده است. اما نمی توان اولین تجربه حضور او مقابل دوربین مسعود کیمیایی را هم نادیده گرفت، حتی اگر در یک نقش فرعی باشد.

نازنین بیاتی؛ 27 سال

فیلم ها: مادری


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ شروع پرواز در نقطه اوج یکی از آن موقعیت هایی است که همزمان هم افتخار دارد و هم دردسر! حکایت نازنین بیاتی و نقش آفرینی اش در «دربند» چیزی از این جنس است؛ موقعیتی که با وجود حضور در فیلم های مهمی مانند «رخ دیوانه» و «فرشته ها با هم می آیند» هنوز موفق به تکرار آن نشده است.

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ با توجه به این که «مادری» از فیلم اولی های کنجکاوی برانگیز جشنواره امسال است، شانس بالایی هم برای دیده شدن دارد. شانسی که بیاتی در همکاری با کارگردانان باسابقه به دست نیاورد.

پردیس احمدیه؛ 24 سال

فیلم ها: خفگی


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ دانشجوی نوازندگی موسیقی ایرانی است و از این نظر شاید حضورش در قامت یک بازیگر سینما تفنن محسوب شود. اما حضور در فیلم «کلاس هنرپیشگی» نشان داد بازیگری برای او جدی است. این جدیت بیش از هر چیز سال گذشته در «لاک قرمز» دیده و تحسین شد.

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ قرار گرفتن الناز شاکردوست و نوید محمدزاده به خودی خود قاب را برای رخ نمایی بازیگران دیگر تنگ می کند و باید دید پردیس در حاشیه نقش آفرینی این دو بازیگر اصلی چقدر می تواند نگاه ها را به سمت خود جلب کند.

سحر قریشی؛ 29 سال

فیلم ها: به کارگر ساده نیازمندیم


چه خاطره ای از او در فجر داریم؟ واقعیت این است، درخششی از او بر پرده سینما در خاطرمان ثبت نشده و او هنوز با استانداردهای بازیگر حرفه ای سینما فاصله دارد. واقعیتی که حضور به ظاهر متفاوت او در «آبنبات چوبی» حسین فرح بخش در جشنواره گذشته هم نتوانست آن را نقض کند!

منتظر چه نقش هایی باشیم؟ فیلم تازه منوچهر هادی درباره سه کارگر شهرستانی است که برای پیدا کردن کار به تهران می آیند و وارد ماجرایی جنایی می شوند. حضور قریشی در این فیلم فرعی است و بعید است امسال هم شاهد درخشش ویژه ای از او باشیم. http://hadidnews.com/vdcdfn0s.yt0o56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما