تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۳
شبکه های اجتماعی را می توان یکی از جدیدترین ابزار های ارتباطی دانست که طول عمر آن به ده سال هم نمی رسد اما سهم گسترده ای را از استفاده روزانه کاربران از اینترنت به خود اختصاص داده است.
حزب اللهی ها و پدیده ای به نام فیس بوک!
به گزارش وبلاگستان  حدیدنیوز، سعید قبادی در وبلاگ جام عدل نوشت: نظام غرب در راستای پروژه های فرهنگی که با هدف سلطه بر جوامع گوناگون برنامه ریزی می کند از پدیده ای رو نمایی کرد که مکانی است برای دوستی با افرادی که تا به حال همدیگر را ندیده اند.کاربر برای عضویت یک سری  اطلاعات اولیه را به سایت میدهد و یکی سری از اطلاعات شخصی خود از جمله عکس،شماره،آدرس و ... را به گونه در صفحات شخصی خویش قرار می دهد که هر فرد دیگری می تواند به آن دسترسی پیدا کند.بدون شک سازمان های اطلاعاتی جزو اولین هایی هستند که این اطلاعات را بررسی و از آن انواع استفاده و سوء استفاده را می برند.

شاید بتوان فیس بوک را مهمترین و شناخته شده ترین شبکه اجتماعی در بین کاربران اینترنت در سراسر جهان معرفی کرد. شبکه ای که از اوایل سال ۲۰۰۴ کار خود را آغاز و اکنون با بیش یک میلیارد کاربر بعد از گوگل پربازدیدترین وبسایت در سطح جهان است.(+) در ایران نیز این شبکه در بین کابران جایگاه ویژه ای دارد البته به دلیل فیلتر بودن آمار دقیقی از تعداد کاربران آن در دسترس نیست اما آن چه واضح است نشان دهنده ی سیر صعودی کاربران آن در ایران است.فیس بوک که قبل از انتخابات سال ۸۸ دوبار فیلتر و سپس رفع فیلتر شده بود پس از انتخابات سال ۸۸ تا به امروز جزو سایت های فیلتر شده محسوب می گردد.از دیگر شبکه های اجتماعی در سطح جهانی می توان به گوگل پلاس، توئیتر و اینستاگرام نام برد که هیچکدام موفقیتشان به اندازه فیس بوک نبود است.همچنین در داخل کشور هم شبکه هایی مانند کلوب،فیس نما به راه افتاده که چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفته است.

با توجه به فیلتر بودن فیس بوک در کشورمان،طیف گسترده ای از کاربران اینترنت  که بیشتر آن ها را افراد مذهبی و حزب اللهی تشکیل می دهند برای ورود به این شبکه اجتماعی با تردید رو به رو هستند.هم از این نظر که باید از فیلتر.شکن استفاده کنند هم این که حضور در این شبکه ممکن است مفسده انگیز باشد. و یا مشکل شرعی داشته باشد.به همین خاطر استفتاآتی از مراجع صورت گرفت که با مطالعه آنان می توان این نتیجه گیری را کرد که نظر اکثر علما این است که اگر مستلزم مفسده و ارتکاب گناه نباشد مشکلی ندارد(+) یعنی تکلیف بر عهده خود مکلف است.همان طور که استفاده از تلویزیون، ماهوراه و کامپیوتر هم می تواند موثر باشد و هم مخرب ، استفاده از فیس بوک هم همین گونه است.

در حوادث فتنه ۸۸ شاهد بودیم که فیس بوک تبدیل شده به مکانی برا هماهنگی برنامه اغتشاشات و همچنین مکانی برای ایجاد فضای رسانه ای در سطح بین المللی بر علیه جمهوری اسلامی،که این هدف با به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم های درگیری ها صورت می گرفت.ایجاد کمپین های مختلف برای حمایت از سران فتنه و آزادی زندانیان سیاسی از دیگر برنامه های فتنه گران در راستای پروژه ما بیشماریم بود.از همان  زمان خلا نبود طیف مذهبی و حزب اللهی برای مقابله با چنین فضاسازی هایی احساس می شد. نکته ای دیگری که در این مدت اخیر به خصوص پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید!شاهد آن بودیم حضور مسئولین ارشد کابینه از جمله چندین وزیر و معاون وزیر در فیس بوک است که با استقبال کم نظیر کاربران مواجه شده است.اولین فردی که حضور جدی در فیس بوک پیدا کرد محمد جواد ظریف بود(+) که اعلام کرد این صفحه از طرف خودم با فرزندانم به روزرسانی می شود.همچنین معاون او مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه هم حضور خود در این شبکه اجتماعی رو علنی  کرد.اتفاقی که پس از اعلام حضور ها رخ داد کامنت (نظر) های گسترده ای بود که از سوی ایرانیان از داخل و خارح کشور در صفحات مسئولین ثپت می شد.نظراتی حاوی توهین به مقامات بلند پایه نظان تا زیر سوال بردن اصول اسلامی و چادر به عنوان حجاب برتر بانوی مسلمان ایرانی.

همین چند مدت پیش بود که صفحه ای منتسب به امام خامنه ای با حدود ۱۱۰ هزار هوادار توسط فیس بوک حذف گردید.ایجاد محدودیت برای هوادران حزب الله لبنان و یا مخالفان رژیم صهیونیستی از دیگر اقدامات جانبدارانه سران این شبکه ی آمریکایی-اسرائیلی است.

علی رغم افزایش تعداد کاربران مذهبی و حزب اللهی همچنان این طیف در مقایسه با طیف مقابل درصد اندکی را به خود اختصاص می دهد.بر ما ثابت شده است که هرجا ما عقب کشیده ایم. دشمن یک گام پیشروی کرده است.حضور طیف جدید از بسیجیان جان بر کف که هر لحظه آماده پیکار با کفر جهانیه هستند در این فضا ها می تواند خیلی از معادلات را بر هم بزند.برای مثال وقتی با ناحق می خواهند غزه را محاصره کنند ایجاد یه کمپین برای اعتراض می تواند در رسانه های آن ور آبی سر و صدا کند یا وقتی که مسلمانان مظلوم میانمار را می کشند یا هنگامی که حزب الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی خطاب می کنند. همه این اتفاقات با یک مدیریت صحیح می تواند از یک تهدید تبدیل به یک فرصت شود و به پتکی تبویل شود با برسر مدعیان دموکراسی و آزادی کوبیده شود.در عرصه داخلی هم در هنگامه انتخابات ها یا مراسم های ملی و مذهبی، با به راه انداختن گروه های مختلف و بحث و تبادل نظر با یکدیگر و دیگران می توان خیلی از دیدگاه های نادرست نسبت به نظام اسلامی حتی در سطحی بالاتر نسبت به تشیع را تغییر داد.

اکنون که زمزمه هایی از رفع فیلتر فیس بوک به گوش می رسد باید هوشیار بود تا علاج واقعه را قبل از وقوع آن پیدا کنیم و مانند گذشته نوشدارو را بعد از مرگ سهراب نرسانیم. http://hadidnews.com/vdcdfk0x.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام باتشکرازشما مطالب ارزنده ای بود
غریبه
عحب این فیس بوک هم واسه جوونا دردسری شده ها ؟ هرکسی رو اورده به این شبکه اجتماعی ؟ یا باید به کل فیلترش کرد یا اینکه باید از صفحه روزگار محو بشه؟!