تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
تقویم روزهای پایانی سال ۹۲ و روزهای آغازین سال ۹۳ پی‌درپی ورق خورده است و امروز به ۲۰ فروردین رسیده؛ روزی که آخرین وعده واگذاری دو تیم پرحاشیه استقلال و پرسپولیس را نشان می‌دهد، اما از آن خبری نیست.
با اعلام خبر قرار گرفتن موضوع تعیین نحوه و روش واگذاری/۲۰ فروردین هم آمد؛ از خصوصی‌سازی سرخابی خبری نشد
به گزارش حدیدنیوز؛ بهمن ماه سال گذشته بود که پوری حسینی؛ رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اعلام تاریخ نهایی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ۲۰ فروردین سال ۹۳ گفت: کاری می‌کنیم تا کار خصوصی‌سازی سرخابی به تعطیلات پایان فصل و جام جهانی نکشد.
وعده واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس تا فروردین امسال به همراه انتخاب امیررضا خادم به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امر واگذاری دو تیم سرخابی و در پی آن تشکیل جلسات گوناگون موجب شد تا اهالی ورزش، هر چند اندک اما امیدوار شوند تا این بار قدمهای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس محکم‌تر برداشته شود.

همچنین با اعلام خبر قرار گرفتن موضوع تعیین نحوه و روش واگذاری این دو تیم در جلسه روز دهم اسفند سال گذشته هیات واگذاری نیز بارقه‌های امید واگذاری استقلال و پرسپولیس پررنگ‌تر شد، اما خروجی خبر این جلسه با عنوان عرضه سهام سرخابی از دستور کار هیات واگذاری خارج شد آب سردی بود بر واگذاری سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس.

پس از آن هم پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی ‌سازی برای واگذاری دو تیم سرخابی پی‌شرط‌ گذاشت و گفت: در واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس دو موضوع مطرح است که سازمان خصوصی سازی در مورد آنها از هیات وزیران خواستار تعیین تکلیف است. موضوع اول انتقال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از گروه دو به گروه یک واگذاریهاست که بر اساس قانون اصل ۴۴ باید ۱۰۰ درصد سهام شرکتهای گروه یک به بخش خصوصی واگذار شود اما در گروه دو، ۸۰ درصد سهام به بخش خصوصی واگذار می شود و ۲۰ درصد باقی مانده نزد دولت می‌ماند.

وی با اشاره به این که هیات واگذاری علاقه‌‌مند به واگذاری ۱۰۰ درصد سهام این دو باشگاه است تاکید کرد: این اتفاق نیازمند مصوبه هیات واگذاری است و انتقال این دو شرکت از گروه دو به گروه یک واگذاریها از اختیارات هیات وزیران بوده و از عهده سازمان خصوصی‌سازی خارج است.

پوری‌حسینی در مورد موضوع دوم نیز گفت: پیش‌تر عنوان شده بوده که دو ورزشگاه مرغوبکار و درفشی‌فر به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شده اما این موضوع در دفاتر این دو تیم عمل نشده است که باید در این خصوص نیز شفاف‌سازی شود.

اعلام این خبر توسط رئیس سازمان خصوصی‌سازی کافی بود تا امیررضا خادم به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امر واگذاری دو تیم سرخابی دست به افشاگری علیه سازمان خصوصی سازی بزند و بگوید این سازمان مانع اصلی واگذاری سرخابی است.

خادم گفت: آن چیزی که جای تعحب است و ما نسبت به آن معترض هستیم، ورود بی ربط سازمان خصوصی سازی و نشست‌های پنهانی و مخفیانه با علاقمندان به سرمایه‌گذاری و خرید باشگاه‌ها یا اسپانسرهای پرسپولیس و استقلال است.

با این حال، تقویم روزهای پایانی سال ۹۲ و روزهای آغازین سال ۹۳ پی‌درپی ورق خورده است و امروز به ۲۰ فروردین رسیده؛ روزی آخرین وعده واگذاری دو تیم پرحاشیه استقلال و پرسپولیس را نشان می‌دهد و با گذر آن، در چند روز آینده هم بازیهای لیگ برتر به پایان می رسد.

هر چند که شنیده‌ها حکایت از این دارد که در پی پایان حسابرسی از وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس در آخرین روزهای سال قبل؛ حسابرسی باشگاه استقلال در دستور کار تیم حسابرسان و بازرسان وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا تکلیف هزینه‌کرد این باشگاه هم مشخص شود؛ اما پایان لیگ برتر و نیز شروع یارگیری تیم‌ها و نیز قراردادهای جدید بازیکن‌ها لزوم حسابرسی و تجدید در صورتهای مالی دو تیم سرخابی را در پی خواهد داشت؛ چرا که بازیکنان از جمله دارایی های باشگاهها محسوب می‌شوند که هر یک، از ارزش خاصی برخوردار می باشند؛ و وضعیت ارزشگذاری این بازیکنان مراحل کارشناسی مختص خود را طلب می‌کند که در نهایت به واقعی شدن قیمت باشگاه می‌انجامد.

با این حال باید منتظر ماند و دید وعده دوباره واگذاری این دو تیم پرطرفدار و پرحاشیه کشور این بار از زبان کدام مسئول دولتی و در چه زمانی داده می‌شود! http://hadidnews.com/vdcdff0x.yt0nf6a22y.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما