تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۷
اعمال نرخ جدید از اول آذر

نرخ بلیت پروازهای خارجی ۲ برابر شد

نرخ بلیت پروازهای خارجی از روز چهارشنبه گذشته به دلیل اعمال ارز با نرخ مبادله‌ای به دو برابر افزایش یافت.
نرخ بلیت پروازهای خارجی ۲ برابر شد
به گزارش حدیدنیوز، مدیرعامل شرکت ایران ایر‌تور از افزایش هزار تومانی نرخ سوخت پرواز‌های خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی از اول آذرماه خبر داد.

کاپیتان سیروس باهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی افزایش نرخ سوخت پرواز‌های داخلی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که از سوی سازمان هواپیمایی کشور به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد، نرخ سوخت پرواز‌های خارجی این شرکت‌ها نیز با افزایش هزار تومانی محاسبه خواهد شد.

وی افزود: طبق نرخ مصوب قبلی هر لیتر سوخت پرواز‌های خارجی ایرلاین‌های ایرانی ۱۶۰۰ تومان محاسبه می‌شد، اما طبق ابلاغ سازمان هواپیمایی کشور این نرخ از اول آذرماه به بیش از ۲۵۰۰ تومان خواهد بود.

باهری تاکید کرد: با توجه به افزایش هزار تومانی نرخ سوخت پرواز‌های خارجی ایرلاین‌های ایرانی افزایش بلیت این پرواز‌ها امری طبیعی است.

مدیرعامل شرکت ایران ایر‌تور با تاکید بر افزایش نرخ بلیت پرواز‌های خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اظهار کرد: پرواز‌های خارجی شرکت ایران‌ ایرتور تنها به کشور عراق است و به صورت چارتر انجام می‌شود.

وی در مورد نحوه پرداخت هزینه‌ سوخت پرواز‌های خارجی شرکت‌های هواپیمایی نیز گفت: تاکنون هزینه‌ سوخت مورد استفاده ایرلاین‌ها به صورت ریالی بود اما معادل دلار به ازای هر لیتر سوخت محاسبه و پرداخت می‌شد و هنوز تصمیمی مبنی بر تغییر آن به ما اعلام نشده است.

* اگر نرخ سوخت ۷۰۰ تومان باشد نمی‌توان ایرلاین‌ها را توسعه داد

باهری درباره‌ ادامه برنامه توسعه شرکت ایران ایرتور که قرار بود طی پنج سال آینده ۳۰ فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور کند، گفت: افزایش ۶۵ درصدی نرخ بلیت پرواز‌های داخلی می‌توانست به ادامه‌ خرید هواپیما توسط ما کمک کند اما از آن طرف افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ سوخت پرواز‌های داخلی باعث شد نتوان در این مسیر گام برداشت.

مدیرعامل شرکت ایران ایر‌تور با بیان این‌که افزایش نرخ سوخت هواپیماها از ابتدای آذرماه محاسبه خواهد شد و در حال حاضر شرکت‌ها نرخ سوخت خریداری شده را ۲۰۰ تومان محاسبه می‌کنند، خاطر نشان کرد: اگر نرخ سوخت کنترل شود و به میزان اعلام شده افزایش نیابد می‌توان به توسعه ایرلاین‌ها و افزایش کیفیت امیدوار بود.

* نرخ بلیت پروازهای خارجی ۲ برابر شد

نرخ بلیت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از روز چهارشنبه گذشته به دلیل اعمال ارز با نرخ مبادله‌ای به دو برابر افزایش یافت.

پیش از این نرخ ارز تخصیص‌یافته به پروازهای خارجی براساس دلار ۱۲۲۶ تومان محاسبه می‌شده است اما با بخش‌نامه‌ای که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده، از چهارشنبه نرخ بلیت پروازهای خارجی بر اساس هر دلار ۲۴۹۲ تومان محاسبه می‌شود.

با دو برابر شدن نرخ ارز تخصیص‌یافته به بلیت‌ پروازهای خارجی، شرکت‌های هواپیمایی نیز نرخ بلیت خود را دو برابر افزایش داده‌اند.

با این حال این افزایش نرخ بلیت تا صد درصد تنها به شرکت‌های هواپیمایی داخلی محدود نمی‌شود زیرا شرکت‌های خارجی نیز به دنبال افزایش نرخ بلیت پروازهای خود هستند که از طریق دفاتر نمایندگی آن‌ها در ایران فروخته می‌شود. http://hadidnews.com/vdcd9z0f.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما