تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۲
تخصیص سهمیه ویژه سوخت جانبازان و معلولان به صورت پرداخت یارانه ویژه نقدی نهایی شد اما زمان اجرای آن هنوز مشخص نشده است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، در ماه‌های پایانی سال گذشته در حالی که پس از گذشت بیش از ۲ سال از آغاز اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها هنوز وضعیت سوخت جانبازان و معلولان شفاف نشده بود، رئیس جمهور دستوری ویژه برای بررسی این موضوع صادر کرد.

پیرو دستور ویژه ریاست جمهوری و پس از گذر از مراحل بررسی نهادهای مربوطه، تخصیص ۲۰۰ هزار لیتر سهمیه بنزین ویژه برای جانبازان و ۵۰ هزار لیتر سهمیه بنزین ویژه برای معلولان به صورت روزانه به تصویب رسید.

درحالی که قرار بود از ابتدای خردادماه تخصیص این سهمیه صورت گیرد اما شارژ سهمیه ویژه در کارت‌های سوخت معلولان و جانبازان پشت سیستم بروکراسی اداری کشور معطل ماند.
تعیین نحوه تخصیص این سهمیه ویژه نکته اصلی در جریان مصوبات اداری و جلسات نهادهای مسئول در این زمینه بود به طوری که با نهایی نشدن این سناریو، تخصیص سهیمه ویژه سوخت جانبازان و معلولان به تیرماه نیز نرسید.

دو سناریوی پیش بینی شده برای تخصیص سهمیه ویژه سوخت معلولان و جانبازان بدین صورت بود که یا کارت‌های ویژه‌ای برای استفاده از این سهمیه در اختیار آنها قرار می‌گیرد و یا این سهمیه به‌صورت جبران مابه التفاوت هزینه سوخت اعمال می‌شود.

در جدیدترین توافقات صورتگرفته بین نهادهای مربوطه، سناریوی تخصیص این سهمیه ویژه نهایی شده است.

علی ربیعی معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در این خصوص گفت: با توجه به اینکه تمایل خود جانبازان و معلولان نیز برای تخصیص سهمیه به صورت پرداخت نقدی بود و از طرفی دیگر سهمیه ها در موارد مختلف متغیر است، قرار بر این شد تا سهمیه ویژه سوخت جانبازان و معلولان به صورت پرداخت نقدی اعمال شود.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور تصریح کرد: رایزنی ها و جلسات در این زمینه ادامه دارد و اینکه چه زمانی این پرداخت نقدی به صورت یارانه ویژه به جانبازان و معلولان پرداخت شود، هنوز نهایی نشده است.

اعمال این سهمیه‌ها پس از نهایی شدن تمامی جزئیات از سوی سازمان بهزیستی برای معلولان و از سوی بنیاد شهید برای جانبازان اجرایی خواهد شد. http://hadidnews.com/vdcd9x0x.yt0sf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما