تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳
نفر نخست دستگاه دیپلماسی ایران

لطفا ظریف پاسخ ‌دهید! چرا افسانه سرایی

چرا آنها در رسانه‌هایشان فقط به این نکته اشاره کرده‌اند که شما هولوکاست را تائید کرده‌اید؟
لطفا ظریف پاسخ ‌دهید! چرا افسانه سرایی
حدیدنیوز - مهدی رجبی: «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که تلقی می‌شد هولوکاست را انکار کرده، رفته است. سال نو مبارک.»

اینها پاسخ نفر نخست دستگاه دیپلماسی ایران به کریستی پلوسی (دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا) است که برای تبریک به زبان یهودی ظریف نوشته بود: «ممنون. سال نو با پایان دادن به انکار هولوکاست توسط ایران شیرین‌تر می‌شود.»

کاش ما هم در شبکه اجتماعی توییتر ثبت نام کرده بودیم و از جناب ظریف می‌پرسیدیم:

۱- به زعم شما آن مردی که تلقی می‌شد هولوکاست را انکار کرده، رفته است، اما خدای ناکرده احمدی‌نژاد از دنیا نرفته است که فکر کنیم عقاید و افکارش را نیز با او دفن کرده‌ایم. آیا اینگونه سخن گفتن از رئیس‌جمهور سابق، در شأن یک مقام رسمی جمهوری اسلامی است؟

۲- احمدی‌نژاد که طی ۸ سال اخیر تبدیل به یکی از منفورترین افراد در نزد صهیونیست‌ها شده بود، تنها دو سوال مطرح کرده بود. چرا آنقدر حساسیت وجود دارد و اجازه نمی‌دهند که در این راستا تحقیقات آزاد انجام شود؟ فرض کنیم اتفاقی هم افتاده اما در چه مکانی و توسط چه کسانی این اتفاق رخ داده و این موضوع چه رابطه ای با فلسطین دارد؟ آقای ظریف پاسخ شما به این سوالات آن مردی که رفته چیست؟

۳- اگر نگاهی به سخنان و مواضع رهبر معظم انقلاب درخصوص هولوکاست بیندازید (که اتفاقا برای راحتی کار شما در ستون «نمای نزدیک» تیتر یک این صفحه قابل رویت است) متوجه می‌شوید که ایشان نیز همان سوالات احمدی نژاد را مطرح کرده‌اند. به نظر شما ایشان هم تلقی اشتباهی از هولوکاست دارند؟

۴- شما در مصاحبه با یک خبرگزاری داخلی عنوان کرده‌اید: «جنایت هولوکاست به ابزاری تبدیل شد که صهیونیست‌ها ۶۰ سال پیش از آن استفاده کردند تا با ایجاد همدردی در دنیا مظلوم نمایی کنند و از این طریق حقوق مردم فلسطین را تاراج کنند اما نباید این سناریو برای آنها مجدداً زنده می‌شد و نباید اجازه داده می‌شد تا این ابزار برای آنها احیا گردد تا دوباره با سوءاستفاده از آن ۶۰ سال دیگر حقوق فلسطینی‌ها را سرکوب کنند.»

آفرین به شما. ولی چرا شما از هولوکاست واقعی برای آن دختر ننوشتید؟ چرا شما نگفتید که این بهانه ۶۰ ساله باعث شده تا ملت فلسطین از حقوق اولیه خود محروم شوند؟ واقعا سوال‌های احمدی‌نژاد باعث شد آنها گستاخ‌تر گردند؟ از شما با این همه ظرافت و ذکاوت بعید است که اینگونه فکر کنید.

راستی چرا آنها در رسانه‌هایشان فقط به این نکته اشاره کرده‌اند که شما هولوکاست را تائید کرده‌اید؟ http://hadidnews.com/vdcd9f0x.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما