تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹
اخبار رسیده از مسكو حاكي از آن است كه فرماندهي ارتش روسيه تصميم قاطع خود را درباره سوريه اتخاذ کرده و در اين رابطه به سران كرملين یادآور شده است که با توجه به "خط قرمز" بودن دمشق، هماهنگي و همكاري نزديك بين دو ارتش سوريه و روسيه را در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از العالم، ارزيابي ها حاکی از آن است که تجاوز اخير نيروهاي هوايي اسرائيل به سوریه باعث تسريع در تكميل ساختار دفاع هوايي سوريه شده است، تا جایی كه احتمال مي رود دمشق موشك هاي پيشرفته اس ۳۰۰ روسي را تحویل گرفته باشد كه در اين صورت سوريه از يك ساختار دفاع هوايي فوق پيشرفته برخورداراست؛ و براساس پيش بيني ها احتمالا موشك هاي اس ۳۰۰ به زودي در سوریه "عملیاتی" خواهند شد.

بدین ترتیب هواپيماهايي كه از اسرائيل يا پايگاه انجرليک تركيه مي پرند، به راحتي در تيررس سامانه دفاع هوايي سوريه قرار خواهند گرفت و برد اين سامانه بيشتر از برد راکت هايي است كه هواپيماهاي ساخت امريكا (كه اسرائيل و تركيه از آن استفاده مي كنند) پرتاب مي كنند و اين بدان معناست که جنگنده هاي امريكاييِ ترکیه و اسرائیل، پيش از آن كه موفق به پرتاب راکت و بمباران شوند، خود هدف قرار خواهند گرفت.

روزنامه القدس العربی در تحلیلی پیرامون تحویل اس-۳۰۰ به سوریه نوشت: سامانه دفاع هوايي جدید سوريه قادر به هدف قرار دادن موشك هاي كروز و بالستيك هستند، از اين رو احتمالا همسايگان سوريه مجبورند بعد از اين در برابر بحران سوريه موضع بي طرفانه اي اتخاذ كنند.

سامانه اي كه سوريه خريداري كرده بسيار جديد و از نوع اس ۳۰۰ - بي ام يو ۲ (s-۳۰۰ PMU-۲ Favorite) است. سيستم SA-۲۰B در سال ۱۹۹۷ طراحي شد كه مدل پيشرفته اس-۳۰۰ بي ام يو ۱ (S-۳۰۰PMU-۱) به شمار مي آيد و در عین حال با داشتن موشك جديد ۴۸ ان ۶ اي ۲ (N۶E۲ ۴۸) برد آن ۱۹۵ كيلومتر افزايش پيدا كرده است. اين سامانه نه تنها قادر به پدافند موشك هاي بالستيك كوتاه برد است، كه مي تواند موشك هاي تاكتيكي ميان برد را هم هدف قرار دهد.

به نوشته این سایت روسی، سامانه اس-۳۰۰ بي ام يو- ۲ (S-۳۰۰PMU-۲ Favorite) از سامانه هاي توانمند در دنيا و در ميدانهاي دفاع هوايي به شمار مي آيد، زيرا علاوه بر توانايي پدافند و انهدام موشك هاي بالستيك، داراي رادارهايي است كه قادرند ۱۰۰ هدف را رديابي كرده و به صورت همزمان به ۱۲ هدف حمله كنند.

اين سامانه فقط ۵ دقيقه زمان نياز دارد كه آماده شليك شود و موشك هايش نياز به تدابير خاصي براي نگهداري نیاز ندارند.

برخی ويژگيهاي فني و تاكتيكي سامانه اس - ۳۰۰ بي ام يو- ۲ (S-۳۰۰PMU-۲ Favorite):
-برد انهدام هدف: بين ۵ تا ۱۹۵ كيلومتر.

-ارتفاع انهدام هدف: بين ۱۰ متر تا ۲۷ كيلومتر.

-احتمال انهدام هواپيماها: ۹۰ درصد

-سرعت اهداف مورد هدف: ۲۸۰۰ كيلومتر در ساعت

-ذخيره مهمات بين ۹۶ تا ۲۸۸ راکت.

-سرعت پرتابراکت: یک راکت در هر ۳ ثانيه. http://hadidnews.com/vdcd950x.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما