تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
تا سال پیش، سازمان حج و زیارت با ارزی که اکنون به‌عنوان ارز مرجع شناخته می‌شود، قراردادهای سفر حج تمتع را می‌بست و هزینه‌ها را می‌پرداخت؛ ولی حالا با ارز مبادلاتی این کار را انجام می‌دهد و برای همین امسال هزینه‌ سفر حج افزایش یافته است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل حوزه‌ی ریاست سازمان حج و زیارت تأکید کرد: این سازمان در برآورد هزینه‌ی سفر حج تمتع هیچ‌گونه اشتباه محاسباتی نداشته و هزینه‌ی تمام‌شده برای هر زائر را اعلام کرده است.

بنیامین شکوه‌فر درباره‌ی نتایج ارزیابی سازمان حج و زیارت درباره‌ی هزینه‌ی سفر حج تمتع که رقمی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان اعلام شده است، توضیح داد: مفهوم ما از ارزیابی این نیست که سازمان حج و زیارت در محاسباتش مشکل داشته یا اشتباه کرده، بلکه مشکل در قیمت ارز است که خیلی گران در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

او یادآوری کرد: تا سال پیش، سازمان حج و زیارت با ارزی که اکنون به‌عنوان ارز مرجع شناخته می‌شود، قراردادهای سفر حج تمتع را می‌بست و هزینه‌ها را می‌پرداخت؛ ولی حالا با ارز مبادلاتی این کار را انجام می‌دهد و برای همین امسال هزینه‌ی سفر حج افزایش یافته است.

وی همچنین این مشکل را فقط محدود به سازمان حج و زیارت ندانست و گفت: سازمان‌ها و بخش‌های دیگر هم با مشکل ارز مواجه‌اند؛ ولی امیدواریم این هزینه کاهش یابد تا مشتاقان بیشتری به این سفر معنوی مشرف شوند.

او درباره‌ی اقداماتی که این سازمان برای کاهش هزینه‌ی سفر حج واجب انجام داده است نیز اظهار کرد: ما با بانک مرکزی به‌عنوان طرف حساب در این زمینه، مذاکراتی را انجام داده‌ایم و نامه‌هایی را فرستاده و درخواست کرده‌ایم ارز ارزان‌تر در اختیار ما بگذارند.

شکوه‌فر همچنین درباره‌ی این‌که با توجه به افزایش هزینه‌ی این سفر، آیا سازمان حج و زیارت تمهیدات یا تسهیلات دیگری را برای زائران می‌تواند در نظر بگیرد تا آن‌ها این فرصت را از دست ندهند؟ گفت: سازمان موظف است شرایط را برای اعزام زائران مهیا کند و هماهنگی‌هایی را برای رفت‌وآمد و خدمات‌دهی به زائران در کشور مقصد انجام دهد که به این کارها عمل می‌کند. http://hadidnews.com/vdcd5x0f.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما