تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند قانون هدفمندی یارانه ها را تا پایان خرداد ماه 1393 اجرایی کند.
یارانه نقدی تا خرداد93 پرداخت می شود
به گزارش حدیدنیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در ادامه بررسی تبصره 21 لایحه بودجه 93 که درمورد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است،پیشنهاد محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان رسیدگی و تصویب کردند.
این پیشنهاد به عنوان جایگزین تبصره 21 لایحه بودجه مطرح شد که با 119 رای موافق، 79 رای مخالف و هفت رای ممتنع ازمجموع 219 نماینده حاضر تصویب شد.
با تصویب نمایندگان مجلس، دولت مکلف است حداکثر تا پایان خرداد ماه 1393 اقدامات قانونی لازم را جهت اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها انجام و از ابتدای تیرماه سال آینده به گونه ای عمل کند که ضمن رفع نواقص اجرایی فاز اول بر اساس قانون اصلاحی مذکور فاز دوم را اجرا کند.
براساس تبصره الف تبصره 21 لایحه بودجه 93، پرداخت یارانه نقدی از محل اصلاح قیمت های کالاها و خدمات موضوع مواد یک و سه قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 15 دی ماه 1388 مندرج در پیوست شماره 3 این قانون و یارانه های نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در این قانون تنها تا پایان خردادماه آینده و تا سقف 110 هزار میلیارد ریال مجاز است.
همچنین نمایندگان مجلس در تبصره ب به دولت اجازه دادند که از تمامی روش هایی که منع قانونی ندارد برای شناسایی جامعه هدف استفاده کرده و زمینه اجرای هدفمندی یارانه ها را در فاز دوم بر مبنای درآمد نسبی خانوارها فراهم کند. http://hadidnews.com/vdcd5o0x.yt0js6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما