تاریخ انتشار :شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱
رییس سازمان ملی استاندارد ایران یکپارچگی صنایع غذایی در بحث ایمنی، سلامت و کیفیت را خواستار شد و گفت: تمام دستگاه های ذیربط باید در این رابطه فعالیت های ویژه ای را انجام دهند.
کیفیت بخشی صنایع غذایی باید یکسان سازی شود
نیره پیروزبخت با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در بحث یکپارچگی صنایع غذایی اقدامات متعددی را انجام داده است، افزود: به روزآوری استانداردها نخستین گامی است که این سازمان در راستای یکپارچگی صنایع غذایی صورت داده به گونه ای که یک بازنگری کلی روی تمام استانداردهای مرتبط با صنایع غذایی تحت پوشش استاندارد ایران انجام شده است.

وی بررسی وضعیت آزمایشگاه های موجود را از دیگر اقدامات سازمان استاندارد در راستای یکپارچگی صنایع غذایی برشمرد و اظهار داشت: با این بررسی در تلاش هستیم تا آزمایشگاه های بخش خصوصی و سایر آزمایشگاه های موجود در سازمان های دولتی را به روزرسانی کنیم.

پیروزبخت همچنین هماهنگی با فعالیت های بین المللی را از دیگر اقدامات سازمان ملی استاندارد دانست و گفت: هم اکنون کشور در خصوص واردات برخی از کالاها با مشکل تقلب مواجه است به طوری که بسیاری از این موضوع گله مند هستند که این مشکل به مقوله اصالت سنجی ارتباط پیدا می کند.

وی افزود: باید ظرفیت های آزمایشگاهی کشور را تکمیل کنیم تا موضوع اصالت سنجی کالاهای وارداتی را به صورت کامل انجام دهیم تا ضمن جلوگیری از تقلب در کالاهای وارداتی و تولید داخل، از مرزهای کشور به منظور صادرات مراقبت کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه به عضویت این سازمان در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: موضوع حلال که مورد تمرکز این موسسه است بر محوریت اصالت سنجی قرار دارد که کشورهای عضو هم اکنون به طور جدی پیگیری این موضوع هستند.

پیروزبخت با اشاره به برخی موازی کاری ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: خوشبختانه با هماهنگی هایی که با این وزارتخانه صورت گرفته در حال حرکت به سمت حذف موازی کاری ها هستیم، اما اگر موردی باشد که هر دستگاه طبق قوانین خود باید برخی از مواد غذایی را کنترل کند، این کار با هماهنگی صورت می گیرد و اینکه فرایندها نیز واحد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویه نیز در واحدهای تولیدی نیز صدق خواهد کرد، افزود: براین اساس فرایندها یکسان خواهد شد ضمن اینکه گواهی هایی که صادر خواهد شد برای طرفین معتبر و قابل قبول خواهد بود.

پیروزبخت سپس فرایندمحوری را از رویکردهای اصلی سازمان ملی استاندارد ایران در سال جاری دانست و گفت: براین اساس ورود سازمان پس از تولید نخواهد بود بلکه همزمان با فرایند تولید، نظارتها برای رعایت و اعمال استانداردها صورت خواهد گرفت.

http://hadidnews.com/vdcd5n0s.yt0xs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما