تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴
همه و همه می تواند به عنوان زمینه ی سوء استفاده دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی به شمار آید.
چگونگی شکل گیری جمهوری اسلامی تقلبی + فیلم
نقاط ضعف داخلی چه در حوزه ی حاکمیت و چه در حوزه ی نخبگان و عموم مردم که عامدانه و به قصد ضربه زدن به نظام اسلام به وجود نیامده اند و یا آسیب های گوناگون در میان توده های مردم که منشا داخلی دارند، همه و همه می تواند به عنوان زمینه ی سوء استفاده دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی به شمار آید و در نهایت منجر به درست شدن یک «جمهوری اسلامی تقلبی» شود.


به گزارش حدیدنیوز، برای تحقق اهداف دشمن در جنگ نرم علیه نظام اسلامی، در کنار روش هایی که مستقیماً از سوی دشمن برای استحاله، بی ثبات سازی و یا براندازی نظام مستقر به کار گرفته می شود عواملی نیز در درون کشور وجود دارد که از آنها به عنوان بستر و زمینه فعالیت دشمن یاد می شود.

به عبارت دیگر نقاط ضعف داخلی – چه در حوزه ی حاکمیت و چه در حوزه ی نخبگان و عموم مردم – که عامدانه و به قصد ضربه زدن به نظام اسلامی به وجود نیامده اند بلکه ناشی از ناکارآمدی سیستم و برآورد ها و عملکردهای اشتباه مسئولین کشور هستند و یا آسیب های گوناگون در میان توده های مردم که منشا داخلی دارند، همه و همه می تواند به عنوان زمینه ی سوء استفاده دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی به شمار آید و در نهایت منجر به درست شدن یک «جمهوری اسلامی تقلبی»۱ شود.



بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جمهوری اسلامی تقلبی | دانلود فیلم

رهبر معظم انقلاب نیز به طور مکرر با هشدار به آحاد مردم و مسئولین کشور، ایشان را از زمینه هایی که موجب فراموشی آرمان ها و لغزیدن به دام دشمن می شود بر حذر داشته اند.

برای مثال ایشان در سال ۷۱ با اشاره به دو عامل اصلی گمراهی و انحراف عمومی، یکی را «دور شدن از ذکر خدا» و «فراموش کردن معنویت» و «کنار گذاشتن ذکر و دعا و توسل و طلب از خدای متعال و توکل به خدا» و دیگری را «شهوترانی» و «دنبال هوس ها رفتن» و در یک کلمه «دنیا طلبی» برشمرده و در ادامه خطر فراموشی آرمان های انقلاب بر اثر این عوامل را متذکر می شوند.

بر این اساس در حوزه مسائل سیاسی فعالی هایی نظیر ترویج غرب گرایی در کشور، ترویج تأویل گرایی و نفاق در گفتمان سیاسی مسئولین و نخبگان، ایجاد و گسترش تضاد ها و معارضات مختلف (مردم-مردم، مردم-مسئولین، مسئولین-مسئولین)، حمله به رکن رکین ولایت فقیه، مشروعیت زدایی از نظام اسلامی و قانون اساسی کشور و... برنامه هایی هستند که مستقیماً از سوی دشمن به کار بسته می شود.

اما در کنار این فعالیت ها می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد .

- احساس تبعیض

- احساس ظلم و بی عدالتی

- احساس محدود شدن آزادی ها و حقوق اساسی و شهروندی

- دیوان سالاری بیمار و بروکراسی افراطی

- فساد سیاسی (انحصار طلبی، زیاده خواهی، باندبازی) و...

واژه احساس به این دلیل در ابتدای موارد بالا آورده شده است که می تواند حقیقی یا کاذب باشد. به عبارت دیگر ممکن است حقیقتاً نوعی رفتار تبعیض گونه از سوی مسئولین کشور منجر به پیدایش احساس تبعیض در میان مردم شود و یا آنکه حقیقتا تبعیضی صورت نگرفته است اما به علت مسائل روانی، این احساس به صورت کاذب در میان مردم وجود دارد.

البته این احساس چه به صورت کاذب و چه به صورت حقیقی برای نظام اسلامی نوعی تهدید به شمار می رود، چرا که می تواند منجر به نارضایتی عمومی و کاهش مقبولیت نظام اسلامی شود.

این موارد به طور خاص از سوی دشمن و به منظور ضربه زدن به نظام اسلامی به وجود نیامده، بلکه اشتباهات داخلی، این پیامدهای ناگوار را برای نظام رقم زده است. برای مثال «احساس تبعیض» در میان مردم چه از نوع طبقاتی باشد، چه از نوع مذهبی یا قومیتی یا جنسیتی و یا جغرافیایی، منجر به نارضایتی مردم و کاهش اعتماد آنها به مسئولین کشور می شود. حال اگر موارد مختلفی که می تواند نارضایتی مردم را باعث شود در کنار یکدیگر جمع شده و منجر به تراکم احساس نارضایتی (حقیقی و کاذب) در میان مردم شود، می تواند منجر به بروز رفتارهای اعتراضی در سطوح مختلف (صنفی، تجمعات عمومی، اعتصاب، تحصن، اغتشاش و...) از سوی مردم شود.(۲)

در قسمت های بعد به بررسی ابعاد مختلف عوامل زمینه ساز جنگ نرم، از جمله مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... خواهیم پرداخت.





پی نوشت ها:

۱- تعبیر رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه ۸۸/۶/۲۰

۲- از تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم، سازمان بسیج مستضعفین – با تلخیص http://hadidnews.com/vdccxmqs.2bqeo8laa2.html
منبع : فرهنگ نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما