تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۱
رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش تعداد کشته شدگان حادثه منا خبر داد و گفت: تا این لحظه ۲۳۹ زائر جانباخته شناسایی شدند و همچنین ۲۴۱ نفر مفقود و ۱۶ نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.
آمار شهدای منا به ۲۳۹ نفر رسید/سرنوشت ۲۴۱ حاجی همچنان نامعلوم
به گزارش حدید نیوز؛ سعید اوحدی در مورد آخرین وضعیت شناسایی جانباختگان حادثه منا افزود: متاسفانه آمار کشته شدگان رو به افزایش است، به طوری که در حال حاضر بر اساس  آخرین آمارها ۲۳۹ جانباخته، ۲۴۱ مفقود هستند و همچنین ۱۶ نفر نیز در بیمارستان‌های عربستان بستری هستند که ظرف چند روز آینده تعدادی از آنها ترخیص می‌شوند.

وی به حضور هیات ۴ نفره به ریاست وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: در بدو ورود این هیات، گزارشی از اقدامات و عملکرد ستادهای بحران به دکتر هاشمی ارائه کردیم و بعد از اعمال مناسک آنها، اولین جلسه رسمی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، نماینده سازمان حج و زیارت، وزارت امور خارجه و مرکز پزشکی برگزار شد که امیدواریم پیگیری‌های لازم جهت جستجو و شناسایی زائران مفقود شده تسریع یابد.

اوحدی همچنین از انتقال ۱۴ مجروح به ایران خبر داد و گفت: پرواز این زائران در فرودگاه امام (ره) به زمین نشسته است و وضعیت عمومی زائران خوب است.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه فرآیند و روند شناسایی در سردخانه با کندی پیش می‌رود، گفت: به هر میزان که اجساد کشورهای دیگر شناسایی و برای دفن خارج می‌شوند، تریلی جدیدی وارد سردخانه می‌شود و عمق فاجعه بسیار وسیع‌تر از آن است که در رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی در مورد انتقال جانباختگان به کشور گفت: فرآیند تشریفات اعزام این افراد به اتمام رسیده و مشکل کوچکی در مورد پرواز آنها وجود دارد که امیدواریم امروز برطرف شود و بتوانیم تشریفات انتقال آنها را فراهم کنیم.
منبع:مهر

http://hadidnews.com/vdccxiq1.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما