تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۹
والیبال جوانان جهان- ترکیه

صعود جوانان ایران به یک‌ چهارم‌ نهایی

تیم والیبال جوانان ایران در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان، مصر را شکست داد و جمع ۸ تیم نهایی رقابت‌ها پیوست.
به گزارش حدیدنیوز و به نقل از تسنیم، مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان از ساعت ۱۲:۳۰ امروز در دو شهر آنکارا و ازمیر آغاز شد.

در نخستین بازی‌های امروز، دو تیم ایران و مصر در سالن بسکنت شهر آنکارا و برزیل و آمریکا در سالن آتاترک شهر ازمیر به مصاف هم رفتند که تیم کشورمان با برتری ۳ بر صفر در این مسابقه به جمع ۸ تیم پایانی راه یافتند.

میلاد عبادیپور، مصطفی باقری، محمد فلاح، جواد حسین آبادی، سید آرش تقوی، امیرعلی محمدفتحعلی و ابوالفضل قلی‌پور (لیبرو)، بازیکنان منتخب فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم ایران در این بازی بودند.

بازیکنان ایران، این دیدار سرنوشت‌ساز را با استرس و فشار زیادی شروع کردند به طوری که در دقایق ابتدایی قادر به کسب امتیاز نبودند و در امتیاز ۸-۴ به سود مصر برای وقت استراحت فنی اول نزد مربیان خود رفتند. بازیکنان مصر، هم خوب اسپک می‌زدند و هم اشتباه‌های زیادی مرتکب می‌شدند اما به دلیل ضعف خط حمله ایران، ملی پوشان کشورمان دچار مشکل شدند. با این حال وقت استراحت دوم هم در امتیاز ۱۶-۱۵ به سود مصر رقم خورد. در ادامه، اشتباهات پرتعداد بازیکنان مصری برایشان گران تمام شد و آنها ست اول را ۲۵-۲۱ به ایران واگذار کردند.

بازیکنان تیم ایران ۱۰ امتیاز از حمله، ۲ امتیاز از دفاع روی تور و ۱۳ امتیاز به خاطر اشتباهات حریف کسب کردند. محمد فلاح و جواد حسین آبادی هر کدام ۴ امتیاز برای ایران کسب کردند. شاگردان نفرزاده، ۵ اشتباه منجر به امتیاز در این ست داشتند.

تیم مصر، ست دوم را هم با برتری شروع کرد اما دو تیم در امتیاز ۶ مساوی شدند و وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸-۷ به سود ایران بدست آمد. اشتباهات و اسپک‌های بازیکنان مصر و در واقع بازی ریسکی آنها، نتیجه را متعادل نگه داشته بود. اسپک‌های فلاح و حسین آبادی، این تعادل را به هم زد و نتیجه ۲۱-۱۷ به سود ایران در تابلوی نتایج ثبت شد. در این ست نیز ایران با سر و شکل گرفتن سیستم منسجم حمله خود با نتیجه ۲۵-۲۰ برنده میدان بود. فلاح ۸ امتیاز و حسین آبادی ۷ امتیاز برای ایران کسب کردند. مصری‌ها تا پایان این ست ۲۴ امتیاز به خاطر اشتتباهاتشان به تیم ایران تقدیم کردند.

پس از ست دوم مشخص بود سرمربی مصر به شاگردانش گفته بود که چون چیزی برای از دست دادن مقابل تیم قدرتمند ایران ندارند از اسپک زدن و ریسک در حمله، نترسند. آنها با همین تاکتیک و در واقع طرز تفکر در ست اول، مشکل ساز شدند اما از اواخر این ست، بازیکنان ایران هم با آنالیز دقیق حریف و بستن راه‌های نفوذ آنها، کاملا بر بازی مسلط شدند.

ست سوم، زمان قدرتنمایی شاگردان نفرزاده بود. دفاع روی تور خوب و اشتباهات مکرر حریف حاشیه امنیت ۱۰ امتیازی را به سود ایران، ایجاد کرده بود. ثبت امتیاز ۲۰-۸ یعنی مصری‌ها تا همین جا هم از عملکرد خود راضی بودند و دیگر توان و انگیزه‌ای برایشان باقی نمانده بود. این ست با نتیجه ۲۵-۱۱ به سود ایران تمام شد.

در این بازی، جواد حسین آبادی با ۱۱ امتیاز، محمد فلاح با ۹ امتیاز و امیرعلی محمدفتحعلی با ۸ امتیاز، بهترین بازیکنان ایران بودند. در این مسابقه، تمام بازیکنان دو تیم جز قاسم کارخانه از ایران بازی کردند.

جوانان ایران، فردا استراحت می‌کند و جمعه در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات به مصاف برزیل می‌روند.

برزیل، حریف بعدی والیبالیست‌های جوان

به گزارش مشرق، تیم والیبال جوانان برزیل با پیروزی ۳ بر یک مقابل آمریکا در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان در ترکیه، حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شد.

تیم برزیل، ست‌های اول، سوم و چهارم را با حساب ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۲ به سود خود به پایان رساند و ست دوم را نیز با نتیجه ۲۳-۲۵ واگذار کرد. جالب اینکه آلن سوزا در این بازی با کسب ۳۰ امتیاز به تنهایی، بهترین بازیکن زمین بود.

دو تیم فردا (پنجشنبه) را استراحت می‌کنند و ساعت ۱۲:۳۰ روز جمعه به وقت تهران در سالن بسکنت شهر آنکارا به مصاف هم می‌روند.
http://hadidnews.com/vdccxeqi.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما