تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
هم اکنون مشخص نیست که آیا ۳۰۷ قرار است جایگزین کدام محصول فعلی ایران خودرو باشد.
307جایگزین احتمالی ۴۰۵/ ایران خودرو به شرکت های دولتی خودرو با شرایط ویژه می دهد
،هاشم یکه‌زارع در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انباشت خودرو در پارکینک‌های این شرکت به دلیل عدم خریدار صحت ندارد، اظهار داشت:  هم اکنون از ابتدای خط تولید یک خودرو تا  شماره گذاری آن حدود ۱۶ روز زمان می‌برد. این درحالی است که در گذشته این پروسه سه ماه طول می‌کشید.

وی با بیان اینکه فروش ویژه خودرو به کارمندان دستگاه‌های دولتی موضوع جدیدی نیست، افزود: شرکت‌های خودروساز با انعقاد قراردادهایی تسهیلاتی را برای خرید خودرو برای کارمندان دستگاه‌های مختلف از جمله دولتی درنظر می‌گیرد.

مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با پرداخت غرامت شرکت بنز به این شرکت نیز با اشاره به اینکه «این مسائل درون شرکتی است». از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد و در مورد پرداخت غرامت شرکت پژو به این شرکت در ازای قطع همکاری‌ها نیز گفت: در حال حاضر مشغول بررسی دریافت غرامت از شرکت پژو هستیم ولی هنوز نتایج نهایی کسب نشده است.

یکه‌زارع در رابطه با قیمت خودرو این روزها که شرکت‌های خودروساز افزایش قیمت‌ها را دارند نیز تصریح کرد: شورای رقابت براساس یک فرمول قیمت خودرو را تعیین می‌کند در این فرمول شاخصه‌های مختلفی با احتساب هزینه‌های تولید در نظر گرفته شده است که در نهایت قیمت‌های نهایی تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید منتظر ماند و دید بعد از تشکیل جلسه شورای رقابت کدام خودرو مشمول افزایش قیمت‌ خواهد بود، گفت: اینکه می‌گویند با توجه به رکود باید قیمت خودرو نیز کاهش پیدا کند صرفاً اظهارنظرهای شخصی است.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا شرکای اول ایران خودرو در همکاری‌های بین‌المللی انتخاب شده‌است یا خیر، تصریح کرد: در حال حاضر همان مذاکرات قبلی در جریان است ما به دنبال شریک چهارم خود هستیم اما این امر به این معنا نیست که این شریک در درجه چهارم همکاری ما قرار دارد بلکه قطعاً ما به دنبال یک شریک اروپایی غیرفرانسوی در کنار پژو، سوزوکی و رنو هستیم.

یکه‌زارع افزود: ایران خودرو پس از انتخاب شریک چهارم خود حجم همکاری های شرکای خود را مورد ارزیابی قرار داده و شریک اول خود را اعلام خواهد کرد .

وی در مورد این موضوع که آیا خودروی ۳۰۷ جایگزین ۴۰۵ خواهد شد، گفت: اگر قرار باشد همکاری ما با پژو ادامه پیدا کند به مرور محصولات جدیدی در راستای این همکاری وارد بازار می‌شوند که یکی از آنها می‌تواند خودروی ۳۰۷ باشد. اما هم اکنون مشخص نیست که آیا ۳۰۷ قرار است جایگزین کدام محصول فعلی ایران خودرو باشد.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه پروسه تولید یک محصول جدید با شرکای بین المللی حدود یک سال و نیم زمان می‌برد تصریح کرد: مطمئناً بعد از تولید این محصولات قیمت آنها نسبت به محصولات فعلی تولید داخل قیمت بالاتری خواهند داشت. البته این موضوع در مورد محصولات اروپایی صدق می‌کند.

یکه‌زارع در رابطه با پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا وزارت صنعت سیاست گذاری‌ و یا دستورالعمل جدیدی را به شرکت خودروساز برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروساز بین المللی ابلاغ کرده است یا خیر، گفت: وزارتخانه چارچوب‌های انعقاد قرارداد برای ما مشخص کرده است اما وارد جزئیات نمی‌شود این چارچوب‌ها همانند صادرات، حجم خودکفایی و یا سرمایه گذاری و تأسیس مراکز تحقیقات مشخص است و خودروسازان باید در چارچوب آنها فعالیت نمایند.
http://hadidnews.com/vdccssq1.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما