تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱روی داد

رونق بورس‌های جهانی به موازات کاهش قیمت نفت

قیمت‌ سهام در بورس‌های جهانی افزایش یافته و قیمت‌ نفت با کاهش رو به رو شده است.
رونق بورس‌های جهانی به موازات کاهش قیمت نفت






پس از آن که قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته‌ای ایران به توافق دست یافتند، قیمت‌ سهام در بورس‌های جهانی افزایش یافته و قیمت‌ نفت با کاهش رو به رو شده است.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از صدای آمریکا، پس از آنکه قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته‌ای ایران به توافق دست یافتند، قیمت سهام در بورس‌های جهانی افزایش یافته و قیمت‌ نفت با کاهش رو به رو شده است.



پس از موافقت تهران در محدود کردن برنامه هسته‌ای خود در ازای برداشته شدن محدود قسمتی از تحریم ها که اقتصاد این کشور را مختل کرده بود، شاخص های سهام کلیدی در ایالات متحده و اروپا ترقی کرده و بازار بورس های آسیایی نیز با افزایش قیمت همراه شده است.



پس از آغاز رکود اقتصادی جهان، شاخص بازار بورس جهانی به بالا ترین سطح خود از ابتدای سال ۲۰۰۸ رسیده است.



قیمت نفت خام برنت، قیمت معیار نیمی از نفت خام جهان، با کاهشی ۲.۷ درصدی در بورس انرژی لندن مواجه شد، در حالی که قیمت هر بشکه نفت خام برنت در بازار داخلی آمریکا نیز ۱.۵ درصد کاهش یافته است.



اما به گفته تحلیل گران کاهش قیمت های نفتی ادامه خواهد یافت و آنها می توانند به جای افزایش فوری در صادرات نفت ایران به آینده تجارت نفت جهان خوش بین باشند.



توافق ایران با ایالات متحده، انگلستان، فرانسه،آلمان،روسیه و چین همچنان بر محدود سازی صادرات نفت این کشور به ۱ میلیون بشکه در روز تاکید می‌کند، اما پیمان شش ماهه می‌تواند صادرات نفت از ایران را به بازارهای تقاضای نفتی خود آسان تر کرده و در صورت رسیدن ایران به توافق با قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته ای خود منجر به افزایش صادرات در دراز مدت شود.



اگر توافق بلند مدت در ماه های آینده حاصل شود، ایران می تواند ۱ میلیون بشکه نفت بیشتر به بازار جهانی صادر کند که به گفته آژانس بین المللی انرژی این میزان از افزایش تولید نفت برای پاسخگویی به پیش بینی تقاضای بازار جهانی در سال ۲۰۱۴ کافی است. http://hadidnews.com/vdccseqi.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما