تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
۲ معاون ظریف در تیم هسته‌ای

ترکیب جدید تیم هسته ای ایران مشخص شد

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه از حضور عراقچی و تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه در ترکیب تیم جدید هسته‌ای کشورمان خبر داد.









به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان از حضور سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در ترکیب تیم جدید هسته‌ای کشورمان خبر داد.



بر این اساس علاوه بر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که راهبری و هدایت مذاکرات هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با ۱+۵ را از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری عهده‌دار شده،‌ عراقچی و تخت روانچی در ترکیب گروه مذاکره کننده هسته‌ای حضور دارند.



لازم به ذکر است عراقچی و تخت روانچی به همراه ظریف به نیویورک سفر کرده‌اند.



ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه در نیویورک به گفت‌وگو و رایزنی بپردازند.



محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفرش به عراق و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره محول شدن مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای به وزارت امور خارجه و اینکه آیا تیم مزبور را مشخص کرده‌اید؟ گفت: تیم مذاکره کننده مجموعه‌ای از همکاران وزارت امور خارجه و دوستان تخصصی دستگاه‌های ذیربط است که بر اساس پایبندی به رویکرد دولت تدبیر و امید در روابط بین‌الملل و داشتن نگاه کارشناسی به موضوع هسته‌ای انتخاب می‌شوند.



رئیس دستگاه دیپلماسی توضیح داد: برای این کار ما از دوستانی که در دو تیم قبلی یعنی زمان روحانی و تیم دولت نهم و دهم مسئول مذاکره بودند استفاده خواهیم کرد و هم از افراد جدیدی که از دستگاه‌های مختلف و از وزارت خارجه توانمندی پیگیری مذاکره را داشته باشند و بتوانند نقش سازنده‌ای برای پیشبرد اهداف مذاکره که حراست از دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان ایران و حفظ حقوق مردم در حوزه هسته‌ای و رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل است ایفا کنند.



ظریف یادآور شد: ما رفع نگرانی‌های جامعه بین‌الملل را برای امنیت ملی و ثبات کشور با حضور فعال و مؤثر در صحنه بین‌الملل ضروری می‌دانیم.



وی با بیان اینکه از کسانی که با این رویکرد آمادگی همکاری دارند، افرادی که تخصص کافی داشته باشند را انتخاب می‌کنیم، ‌یادآور شد: برخی از این دوستان انتخاب شده‌اند و برخی باید از سوی دستگاه‌های دیگر معرفی شوند و منتظریم تا با معرفی این افراد تیم منسجم را تشکیل داده و مذاکرات را شروع کنیم. http://hadidnews.com/vdccs4qi.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما