تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۸
فارغ از دیدگاه های سیاسی و بین المللی هم اینک این کشور به خاطر مرگ عبدالله بن عبدالعزیز کانون اتفاقات شریفی خواهد شد که تبیین و شناساندن اهمیت تحولات آن نیازمند ساعتها کار کارشناسی و تحلیل های گسترده و نگاشتن مقالات متعدد اهل فن خواهد بود.
مرگ عبدالله و آینده مبهم حجاز
به گزارش سرویس وبلاگستان حدیدنیوز، احمد رضا بهمنیار در جدیدترین نوشته خود از وبلاگ سیاست روز آورده است:

حجاز سرزمینی است که خورشید اسلام از آنجا طلوع کرد عربستان سعودی به خاطر قرار گرفتن در منطقه مهم خلیج فارس و داشتن بزرگترین ذخایر نفتی و گازی جهان از نگاه بین المللی ارزش بسیار زیادی دارد و در جهان اسلام نیز این کشور با داشتن پیشینه تاریخی بسیار کهن و وجود کعبه شریف نقش بسیار مهمی ایفا میکند عربستان سرزمینی است که حضرت ابراهیم (ع) در آنجا به فرمان خدا جایگاه و مأمن اصلی یکتاپرستی را بنیان نهاد و با بعثت رسول اکرم (ص) حیات جدیدی را تجربه کرد.

فارغ از دیدگاه های سیاسی و بین المللی هم اینک این کشور به خاطر مرگ عبدالله بن عبدالعزیز کانون اتفاقات شریفی خواهد شد که تبیین و شناساندن اهمیت تحولات آن نیازمند ساعتها کار کارشناسی و تحلیل های گسترده و نگاشتن مقالات متعدد اهل فن خواهد بود.

بررسی روایت زیر از آن جهت حائز اهمیت مضاعف است که اثبات آن اثبات یکی از پنج علامت محتوم نیست و آنانی را که تعیین مصداق شخصیتهای حتمی و به تبعش تفکر نزدیکی ظهور را اشتباه میدانند به تعمق بیشتر فرا می خواند .

از مسند احمد از پیامبر (ص) نقل شده است : مردی در حجاز حکومت خواهد کرد که اسمش چون اسم حیوان است هنگامی که او را از دور ببینی تصور می کنی که در چشمش کژی (انحراف) وجود دارد و هنگامی که به او نزدیک می شوی در چشمش چیزی نمی بینی بعد از او برادرش که نامش عبدالله است خلافت می نماید وای بر شیعه ما از او ، سپس سه مرتبه تکرار کردند: خبر مرگش را به من بشارت دهید تا من ظهور حجت را به شما بشارت دهم.

اگر شرط فرض را بر صحیح بودن سند این روایت رسیده از حضرت محمد (ص) قرار دهیم اثبات انطباق مفهوم کلی این حدیث بر شرایط موجود منـــــوط به صحت برقراری رابطه برادری بین عبدالله (پادشاه قبلی عربستان) و حاکمیست که نامش شبیه نام یک حیوان است و از اینجا پی میبریم که کلمات کلیدی این روایت همانا اسم آن حاکم و کژی چشم اوست.

ترکیب چهره منحوس فهد که نمایانگر سیرت پنهان ماسونی (به تحقیق جناب خادم الامام (عجل الله) در سایت وعده صادق اوست بر کسی پوشیده نیست و کژی چشم درتمامی تصاویری که از او در دسترس است هویداست.

اما طبق تحقیقات انجام شده و بررسی سایتهای عربی به این موضوع پی بردیم که فهد در لغت عرب غالبا در دو معنی شاخص است:

١ - فَهَد به فتح ف و ه و سکون دال به معنی حیوان درنده خو و یا همان یوزپلنگ است.

٢ - فَهد به فتح ف و سکون ه و دال به معنی خوش یمن و مبارک است.

گویش مردم عربستان و متون موجود در سطح اینترنت حاکی از آن است که نام نامبارک پادشاه پیشین عربستان ملک فَهد بن عبدالعزیز بوده است (یعنی مورد دوم) و در صحبتی که با یکی از اساتید زبان عربی (که عرب زبان هم هستند) شده است ایشان هم بر این مسئله صحه گذاشتند و گویش ملک فَهَد (مورد اول) را تنها مختص ما ایرانیان دانستند با این اوصاف ممکن بود که تحلیل روایت فوق با شبهه در اساس آن مواجه شود اما با دقت بر متن رمز آلود یحکم الحجاز رجل اسمه علی اسم حیوان متوجه می شویم که این نام به صورت مطلق به نام یک حیوان پیوند نخورده است یعنی نفرموده است که او هم نام یک حیوان است و فرموده اسمه علی اسم حیوان که ترجمه دقیقش میشود: اسمش چون اسم یک حیوان است.

این شباهت میتواند در لفظ یا معنا باشد پس برای ما جای سئوالی در مورد انطباق این روایت بر احوالات سلاطین اخیر آل سعود باقی نمی ماند البته به شرط صحت سند که آنرا در قسمت چهارم قطعه عربستان میتوان بررسی کرد.

و اما در تحقیقات به آمارهای جالبی هم از تعدد زوجات پسران و دختران خاندان آل سعود دست پیدا کردم که اطلاع از آنها به کشف حقایق وقایع آینده کمک میکند:

شمار دقیق همسران و فرزندان عبدالعزیز (پدر ملک فهد و ملک عبدالله) نامعلوم است گفته می‌شود که او ۱۷ تا ۲۲ همسر قانونی و ۳۷ تـــا ۴۸ پسر مشروع داشته ‌است البته با توجه به قوانین مربوط به تعدد زوجات در اسلام هیچگاه بیش از ۴ زن در یک زمان نداشته تعداد دختران او به درستی مشخص نیست و در یکی از منابع ۲۱۵ نفر برآورد شده ‌است تعداد پسران او را نیز تا ۱۵۰ نفر ذکر کرده‌اند هر پنج پادشاه پس از عبدالعزیز از فرزندان او بوده‌اند.



ارثیه تاج و تخت در خاندان آل سعود (طبق وصیت ملک عبدالعزیز) از برادر به برادر می رسد و نه از پدر به پسر حالا بیائید و اوضاع سلطنت را بعد از ملک عبدالله ترسیم کنیم با علم به اینکه ولیعهد ایشان هم اکنون ٨۶ ساله و دارای امراضی همچون سرطان است.

نکته اول: اگر برای ملک عبد العزیز سعودی که بنیانگذار پادشاهی آل سعود است همان ۴٠ پسر مشروع را در نظر بگیریم و کاری به رقم ١۵٠ نداشته باشیم و البته در نزاع بر سر میراث حکومت کاری هم به آن ۲۱۵ نفر فرزندان دختر ملک عبدالعزیز نداشته باشیم در بدترین حالت (با عنایت به تزاید نسل در این خاندان) می بایست حد اقل ۴٠٠ نوه پسر برای ملک عبدالعزیز در نظر گرفت .

نکته دوم: با توجه به اینکه تا کنون ۵ نفر از پسران ملک عبدالعزیز به سلطنت رسیده اند :



سال


نام حاکم سعودی

۱۹۰۲-۱۹۵۳


عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل

۱۹۵۳-۱۹۶۴


سعود بن عبدالعزیز

۱۹۶۴-۱۹۷۵


فیصل بن عبدالعزیز

۱۹۷۵-۱۹۸۲


خالد بن عبدالعزیز

۲۰۰۵-۱۹۸۲


فهد بن عبدالعزیز

تا کنون - ۲۰۰۵


عبدالله بن عبدالعزیز



حداقل ۱۷ برادر دیگر از آنها باقی می ماند (زنده اند) که به ترتیب :۱ - شاهزاده مشعل که حتی از ملک عبدالله هم بزرگتر است ولی فهد اورا از سلسله وراث تاج و تخت کنار گذاشته است ۲ - شاهزاده سلطان ۳ - شاهزاده عبدالرحمن جانشین وزیر دفاع ۴- شاهزاده نایف وزیر کشور ۵ - شاهزاده سلمان امیر منطقه ریاض ۶ - شاهزاده طلال پدر ولید بن طلال مدیر اداره سرمایه گذاری المملکه القابضه ۷ - شاهزاده بندر که در بستر بیماریست ۸ - شاهزاده بدر که نایب رئیس گارد ملی است ۹ - شاهزاده متعب که وزیر امور شهر و روستاست ۱۰ - شاهزاده احمد جانشین وزیر کشور ۱۱ - شاهزاده عبدالله ۲ بن عبدالعزیز ۱۲ - شاهزاده عبدالمحید امیر منطقه مکه مکرمه ۱۳ - شاهزاده میقرن امیر منطقه مدینه منوره ۱۴ - شاهزاده سلطان نایب امیر منطقه ریاض ۱۵ - شاهزاده نواف رئیس قبلی سازمان استخبارات عربستان و مشاور فهد ۱۶- شاهزاده فواز ۱۷ - شاهزاده ممدوح ، شایان ذکر است که شاهزادگان سلطان ، نایف ، سلمان و احمد با ملک فهد برادر تنی بوده و از مادری از قبیله سئودری هستند ولی با ملک عبدالله برادر ناتنی هستند.

یقینا تمامی شاهزادگان فوق حائز شرایط سلطنت نیستند و البته به طور قطع همگی آنها بالای ۵۸ سال سن دارند ضمن اینکه یکی از شاخصه های پادشاهی در این خاندان سن است که پس از ملک عبدالله امیر سلطان و امیر عبدالرحمن را کاندید تاجگذاری مینماید که هر دو بالای ۸۲ سال سن دارند و اولی در بستر مرگ است.

نکته سوم : چند سالی است که اخباری بگوش میرسد مبنی بر اینکه پادشاه فعلی عربستان دیگر حاضر به ادامه عمل به وصیت پدرش نیست و سعی دارد تا پس از خود سلطنت را در خاندان خودش و در میان پسرانش موروثی کند ملک عبدالله صاحب ۱۵ پسر و ۲۱ دختر از چهار زن عربستانی، سوری، لبنانی و اردنی است .

تاریخ عربستان در چند دهه گذشته نشان می دهد که همواره بر سر مناصب و پستهای لشکری و کشوری ما بین این هفت هزار شاهزاده و نوادگان آنها رقابتهای شدیدی بوده است و اگر بخواهیم خاندان ۲۰ هزار نفری آل سعود را در چند خانواده اصلی جمع کنیم چهار خانواده در عربستان قابل شناسایی هستند در حقیقت این چهار خانواده چندان هم که تصور می‌رود زندگی مسالمت آمیزی با یکدیگر ندارند و با وجود تلاش‌های که ملک فهد برای ایجاد اتحاد میان آنها صورت می‌داد رقابت آنها گاه به کشمکش‌های سیاسی منجر می‌شود.

جمع بندی نکات بالا : با نگاهی به آنچه گذشت در می یابیم که اوضاع حکومت در آینده عربستان دست کم بسیار پیچیده و بغرنج خواهد بود و عاشقان و منتظران حضرت صاحب الامر (عجل الله) با تعمق در این اوضاع ناخودآگاه به یاد روایت امام صادق (ع) می افتند که فرمود: هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم ….آنگاه که مرگ عبد الله فرا رسد مردم در جانشینى او نسبت به هیچکس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد و عمر سلطنت هاى چندین ساله بسر آمده نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد ، ابوبصیر مى گوید: پرسیدم : آیا این وضع به طول مى انجامد؟ فرمود: هرگز! و این درگیرى بعد از کشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به کشمکش بین قبیله هاى حجاز مى شود. http://hadidnews.com/vdccpxqs.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

طاها
فکر کردم میگید که عبدالله مُرده؟
پس هنوز زنده هست!