تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
محمدباقر قالیباف گفت:متاسفانه عده‌ای با اغراض سیاسی در خصوص اقدامات شهرداری تهران قلم می‌زنند.
با رفتار سیاسی می‌گویند پل صدر مطالعه ندارد/ عده‌ای با اغراض سیاسی نسبت به کارهای ما قلم می‌زنند
به گزارش حدیدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح خط ۷ مترو تهران «حد فاصل ایستگاه بسیج تا ایستگاه میدان صنعت» با بیان اینکه برای احداث این خط دوستان ما در مجموعه شهرداری تهران زحمات فراوانی کشیده اند، اظهار داشت: بدون تردید این پروژه یک افتخار بزرگ برای ایران است.

وی افزود: فعل توانستن و خواستن در اجرای این پروژه بسیار تاثیر گذار بوده است به همین دلیل معتقدم تا پای دل در کار نباشد حتی اگر پول و تخصص هم وجود داشته باشد کار اجرا نمی‌شود.


شهردار تهران با بیان اینکه در شرایط سخت مالی و مشکلات تحریم توانستیم خط هفت متروی تهران را به بهره‌برداری برسانیم گفت: در طول 12 سال گذشته همیشه تحت فشار تحریم‌های داخلی و خارجی بودیم اما با وجود این فشارها به خاطر قول‌هایی که به مردم تهران دادیم سعی کردیم همیشه در حوزه شهرداری تهران مسئول و پاسخگو باشیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه همیشه از ما خواسته‌اند که از مشکلات حرف نزنیم افزود: در طول این 12 سال زخم زبان‌های زیادی شنیدیم به گونه‌ای که عده‌ای حتی در برابر اقدامات عظیم شهرداری تهران هم به سمت ما انگشت اتهام گرفتند در حالی که خودشان یک متر خاک هم جا به جا نکرده و دوندگی هم نداشتند اما امروز در خصوص مسائلی قلم می‌زنند که هر چه می‌گردیم صاحب آن قلم را هم پیدا نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: بدون شک هیچگاه به این مسائل و موضوعات توجه نکرده و نمی‌کنیم چرا که شهرداری تهران همیشه به دو موضوع مهم کاهش فاصله شمال و جنوب از قبل و بعد از انقلاب و همچنین حل مشکل آلودگی هوا،‌آلودگی صوتی آب و خاک توجه ویژه داشته است.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز مدعی هستم که فاصله شمال و جنوب شهر تهران کاهش داشته است و در همه ابعاد حوزه کار شهرداری تهران، می‌توانیم این امر را مشاهده کنیم.

قالیباف با بیان اینکه شهر تهران با یک چالش بسیار بزرگ مانند آلودگی هوا مواجه است گفت: در وهله اول برای همه دوستانی که در مدیریت شهری از جمله شورای شهر پنجم فعالیت‌ خواهند کرد آرزوی موفقیت می‌کنم و به آنها می‌گویم که مهمترین چالش شهر تهران آلودگی هوا،‌آلودگی صوتی و آلودگی آب و خاک است که باید در راستای کاهش آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هشتاد درصد  آلودگی هوا وسایل متحرک مانند موتور سیکلت‌ها و خودروها در شهر تهران هستند تصریح کرد: تنها یک راه برای از بین بردن و کاهش آلودگی هوا وجود دارد و آن هم توسعه حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران به برخی اظهارات در خصوص حمل و نقل عمومی شهر تهران اشاره کرد و گفت:افراد کارشناس و غیر کارشناس در خصوص اقدامات شهرداری تهران دست به قلم می‌شوند و همچنین با اغراض سیاسی در خصوص این اقدامات بحث‌هایی مطرح می‌کنند، باید بگویم که برای آن ها  متاسف هستم چرا که شهرداری تهران از سال 85 تا کنون اولویت مهم خود را تنها به توسعه حمل و نقل عمومی قرار داده است.

قالیباف اضافه کرد: در حال حاضر در هر 350 متر به هر جهتی که  حرکت کنیم به ایستگاه حمل و نقل مترو و اتوبوس و تاکسی می رسیم در حالی که در گذشته روزی که حرف از این اقدام زدم همه مدیرانم در مقابلم ایستادند اما امروز از همه آن‌ها برای محقق شدن این اتفاق تشکر می‌کنم.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری و شورا هر دو با همکاری یکدیگر شهر تهران را آباد کردند افزود: در حال حاضر هفتاد درصد از بودجه شهرداری تهران به توسعه زیرساخت‌ها و 30 درصد از بودجه هم در راستای هزینه‌های جاری و نگهداری شهر صرف می‌شوند اگرچه  از  هفتاد درصد بودجه زیرساخت‌ها 50 درصد بودجه به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد مغرضانه قلم می زنند و انگشت اتهام را به سمت شهرداری تهران می‌گیرند گفت: به همه آنها می‌گویم ما به تونل تقاطع غیرهمسطح و پل نیازمند هستیم.

شهردار تهران ادامه داد: به همه این افراد می‌گویم مدیریت غلط شما باعث شد که هر روز هزار خودرو وارد شهر شود و باری باشد بر دوش شهرداری تهران، اگرچه شما می‌توانستید جلوی ورود این همه خودرو به شهر را بگیرد اما در وظایف خود کوتاهی کردید.

قالیباف با بیان اینکه دولت هیچ کمکی به توسعه حمل و نقل عمومی نکرده است، افزود: به آنهایی که می‌گویند پروژه‌های شهرداری تهران بدون مطالعه انجام شده می‌گویم که شما رفتار سیاسی دارید، چرا که ما برای احداث پل صدر 2 سال کار مطالعاتی انجام دادیم، در حالی که شما مطرح کردید که پل صدر بدون مطالعه احداث شده است.

وی یادآور شد: شما چگونه اقدامات مهندسی را زیرسوال می‌برید، چرا که اگر اتوبان امام علی(ع)، آزادگان و صدر نبود امروز شاهد ترافیک حجیم در شهر تهران بودیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه طی 12 سال گذشته تاکنون از انواع و اقسام مدل‌های حمل و نقل عمومی در شهر تهران استفاده شده است، گفت: بدون تردید با وجود تمام این موضوعات شرمنده مردم تهران هستیم، چرا که می‌بینیم آنها در ترافیک و شلوغی چگونه سوار بر حمل و نقل عمومی می‌شوند.

قالیباف با بیان اینکه با توسعه حمل و نقل عمومی در ریال وقت و اجرا صرفه‌جویی شده است، تاکید کرد: خط 6 مترو رکورددار کار و مدیریت شهرداری تهران است، چرا که در تلاشیم تا این خط را در مرداد ماه به بهره‌برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: خط 6 متروی تهران 38 کیلومتر مساحت دارد و در کمتر از 18 ماه حفاری لاینینگ ریل‌گذاری آن انجام شد که این اقدام نشان از مدیریت جهادی شهرداری تهران دارد، همچنین این خط طولانی‌ترین خط متروی تهران است که مسافران از حرم عبدالعظیم حسنی(ع) تا امامزاده داود(ع) جا به جا می‌کند.

شهرداری تهران با تاکید بر اینکه به موضوع اشتغال اقتصاد مقاومتی آلودگی هوا و خاک توجه ویژه‌ای شده است، گفت: شهرداری تهران از ظرفیت بانک شهر برای تحقق پروژه‌های عمرانی استفاده کرد، به همین دلیل می‌گویند که روزانه 21 هزار نفر تحت حمایت مالی بانک شهر قرار دارند.

قالیباف تاکید کرد: بدون شک اقدامات شهرداری تهران همه لطفی از سوی خداوند بوده است، به همین دلیل می‌گویم که همه مدیران با هر گرایش و سلیقه سیاسی باید به مردم خدمت کنند و همچنین رسیدگی به محرومان و مستضعفان را در اولویت اصلی کارهای خود قرار دهند.
http://hadidnews.com/vdccpmq1.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما