تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
در ادامه کهف نشینی مسئولان فرهنگی!

تغییر چهره شهر توسط ساپورت های رنگی

هر مسلمان، چه مرد و زن، باید از چشم‌ چرانی، نظر بازی اجتناب کند و مرد و زن باید پاکدامن باشند.
تغییر چهره شهر توسط ساپورت های رنگی
یکی از عوامل تشدید مشکلات حجاب در جامعه ما برخوردهای سلیقه ای با آن بوده است این برخوردها که نوعا از سوی تصمیم گیرندگان در سازمان های مختلف اعمال شده، نوعی واکنش منفی را در میان عده ای از دختران و زنان جوان برانگیخته است .

به گزارش حدیدنیوز به نقل ازتهران پرس، لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسایل مهم اسلامی است و در قرآن کریم در سوره نور به آن اشاره شده و از مفاد آیات چنان فهمیده می شود که “هر مسلمان، چه مرد و زن، باید از چشم‌ چرانی، نظر بازی اجتناب کند و مرد و زن باید پاکدامن باشند و زنان باید پوشش خود را بر دیگران آشکار نکنند و درصدد تحریک و جلب توجه مردان نباشند.”

یکی از عوامل تشدید مشکلات حجاب در جامعه ما برخوردهای سلیقه ای با آن بوده است این برخوردها که نوعا از سوی تصمیم گیرندگان در سازمان های مختلف اعمال شده، نوعی واکنش منفی را در میان عده ای از دختران و زنان جوان برانگیخته است .

از سویی برخورد کاسبکارانه تولید کنندگان پوشاک با طراحان لباس و بی توجهی کامل به جنبه های ضد فرهنگی آن برای جامعه فاجعه ای جبران نا پذیر را پدید آورده که این روز ها می توان از آن به عنوان بی حجابی غیر محسوس نام برد .

متاسفانه تولیدکنندگان داخلی بدون توجه به فرهنگ اسلامی-ایرانی دست به طراحی‌هایی می‌زنند که کوچکترین تناسبی با فرهنگ کشور ندارد و به راستی الگو گرفته شده از فرهنگ غرب است طراحی لباس‌های جذبی و استفاده از رنگ‌بندی‌های نامتعارف در واقع حربه‌ای است که بسیاری از طراحان بومی را در دام طراحی‌های غربی می‌اندازد .

"داستان از این قرار است که از زمستان ۱۳۹۱ برخی زنان خیابانی تهران در حرکتی کاملا مشکوک و سیستماتیک اقدام به پوشیدن جوراب شلواری هایی نمودند که منظره ی بدن نمای از زانو به پایین این پوشش ها قدری عجیب می نمود" این بخشی از یک نوشته وبلاگی با عنوان "حمله لشکر ساپورت‌ها به تهران" است که در بسیاری از سایت‌های کشور بازنشر شد. " 



آن روز ها شاید بیان چنین سخنانی به سخره گرفته شد اما امروز با مشاهده ارائه طرح های متنوع از این نوع پوشش برای بانوان ایرانی و تغییر چشمگیر جلوه های بصری شهر توسط ساپورت پوشان رنگارنگ این حقیقت با تلخی هر چه سخت تر روی دوش انسان سنگینی می کند . 



بعد از بی توجهی های گسترده نسبت به عدم برخود با طراحان این نوع پوشش در کشور طراحان البسه در تهران باهدف جلب توجه عابران به بدن دختران و زنان اقدام به طراحی هدف دار البسه بدن نما نموده اند و اکنون به وفور دختران و زنانی در سطح شهر تهران دیده می شوند که پیراهنی کشی و مجلسی را بر تن داشته و پوشش تمامی نیم تنه ی تحتانی بدن را برعهده ی ساپورت نازک و گاها رنگ بدن خویش گذاشته اند که تفاوت فاحشی با بد حجابی های دیده شده در گذشته نه چندان دور در خیابان های تهران دارد . 



جالب اینجاست که با گذشت فقط دو سال از ماجرای ورود ساپورت ها به تهران در حال حاضر حجاب و پوشش اسلامی به فراموشی سپرده شده است و هرکسی هر طور و به هر نحوی که دوست دارد و دلش می خواهد در ملا عام ظاهر می شود و جالب تر اینکه این نوع پوشش در جامعه عادی و معمول شده است گویی کسی نای اعتراض ندارد این افراد پوشش را مقوله ای شخصی می دانند در حالی که پوشش زمانی جنبه خصوصی پیدا می کند که در حریم شخصی باشد نه در سطح جامعه که از محوریت خصوصی خارج می شود. 






و وقتی مانکن های پشت ویترین شهرها از جمله مغازه های شه را نظاره گر باشید خواهید دید که انواع مدهای روز اروپا را به مردم عرضه می کند که همین مانکن ها بد پوششی و عادی شدن بی حجابی را در جامعه ترویج می دهد که جای تأسف و نگرانی است. http://hadidnews.com/vdccp4qi.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

ناشناس1
خدایا به دادمون برس.
اکرم
واقعا متاسفام برای کساییه که ساپورت می پوشن چون حقیقتا اقایون روتحریک میکنه...........وای برایشان............
علی
خدا به داد دل ما پسرا برسه اینا از شیطان بدتر آدمو اذیت میکنن
jojo
خانم اکرم چرا تاسف؟؟؟؟!!!!
باید برای آقایون متاسف باشی که با پوشیدن ساپورت تحریک میشن!
تقصیر جامعه ام هست که همچین چیزایی رو وارد میکنن تا مردم ازش استفاده کنند.
همونطور که دیدی پشت اکثر ویترین ها هست!
چرا برای هم چنس خودت تاسف میخوری!!!!!!!!!!!!!!!!!
sonia
وقتی قیمت چادر بشه200هزارتومن بایدم وضع اینطوری شه
فهیمه
خواهران عزیز ارزش شما بیشتر از این است که به خاطر جنسیت تان مورد توجه قرار بگیرید کاش نظر مردها را در مورد خودتان می دانستید
فاطمه
متاسفم ! معلوم نیست که چه فکری تو سرشون هست ، البته اگه عقلی داشته باشن !
مریم
من یه خانم متاهل هستم با یه پوشش ساده متاسفانه شوهرهای این دوره زمونه هم خانم بد حجاب دوس دارن که باهاش پز بدن و بهش افتخار کنن حجاب جایی نداره مردای حالا دوس دارن زیبایی زنشونو ب اشتراک بذارن جای تاسف داره که اون مثلا با دینو ایمانها دنبال همینان
قوقولی مقولی
نمیدونم چه فکری میکنند ولی مثل دلقک شدند
خدا همه اون کسانی که جامعه اسلامی مارو به این روز در اوردن لعنت و نابود کنه وهمچنین کسانی که از این اشغلا استفاده میکنن
مرتضی
مردا فکرشون اینه که این خانوما همه خراب هستن...
ثمین
بذارید نظر خودمو رو راست بگم ...خانمهایی که با این پوشش میان بیرون یعنی می خوان زیبائی جسمی .جنسی خودشون رو به نمایش بذارن ....مورد توجه باشن خودتون هم که میدونین انکار نکنین ... آزادی پوشش همش کشکه پس چرا همش پوشش خانمهای ما به سمت تحریک هر چه بیشتر مردها میره....بخدا این دنیای پست ارزش این همه گناه رو نداره آخرت خودتون رو تباه نکنین
نا شناس
برای اینکه جامعه ما تبدیل به یک جامعه آزاد بشه خواه نا خواه باید این دوران سپری شود و حفظ حجاب و عفاف را باید سپرد به خانواده ها نه اینکه به زور روسری سر مردم کرد. آن موقع ارزش کسانی که حجاب دارند بیشتر می شود.
ابن اصلا منصفانه نیست به خاطر تحریک نشدن مردها زنان و دختران ما باید با ترس و لرز در خیابان ها قدم بگذارند.
این همه سال سختگیری کردند آیا چیزی درست شده؟ باید حجاب آزاد بشه و بجای ایجاد فضای رعب و وحشت، فرهنگ سازی بکنند.
ک ج
با سلام اول جواب خانم مریم بدهم که گفته مردهای امروزی اینجور می خوان نه اینجور که شما فکر می کنید نیست شاید تعدادی از مردها این بخوان که زنشون بی حجاب بگرده ولی خیلیهاشون از این موضوع بد حجابی متنفرند ودوم اینکه در غرب درست که روسری وچادر ندارند ولی خیلی از زنان پوشش مناسب دارند چرا این خانمها از آنها الگو نمی گیرند واز مدل لباسهای آزاددر بدن وپوشش دار غربی استفاده نمی کنند