تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۲
بر اساس گزارش ماهانه (اوپک) هر بشکه نفت ایران در اکتبر سال جاری میلادی (مهر ۹۲) ۱۰۷.۶۹ دلار معامله شد
قیمت ۱۰۷.۷ دلاری نفت ایران در اکتبر
بر اساس گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هر بشکه نفت ایران در اکتبر سال جاری میلادی (مهر ۹۲) ۱۰۷.۶۹ دلار معامله شد و کاهش ۱.۴۶ دلاری نسبت به ماه قبل را تجربه کرد.


به گزارش حدیدنیوز، اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه اکتبر ۲۰۱۳ (مهر ۹۲) با ۱.۴۶ دلار کاهش نسبت به ماه پیش از آن ۱۰۷.۶۹ دلار معامله شده است.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر ۱۰۹.۱۵ دلار به فروش رسیده بود. متوسط قیمت نفت ایران در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۳ معادل ۱۰۵.۳۲ دلار به ازای هر بشکه و در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۱۰۹.۵۲ دلار در هر بشکه تخمین زده شده است.

کاهش قیمت نفت ایران در حالی است که نفت‌های برنت و آمریکا در این ماه با کاهش‌های حدود ۳ و ۶ دلاری مواجه شده اند.

قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه اکتبر با ۲.۰۴ دلار کاهش نسبت به ماه قبل از آن ۱۰۶.۶۹ دلار در هر بشکه معامله شده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه سپتامبر معادل ۱۰۸.۷۳ دلار در هر بشکه بوده است.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمامی نفت های کشورهای عضو اوپک در ماه اکتبر با کاهش قیمت روبرو بوده‌اند و بیشترین کاهش مربوط به نفت اورینت اکوادر با ۵.۲۷ دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه اکتبر به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان ۱۰۷.۱۴ دلار ، نفت سبک عراق ۱۰۳.۶۹ لار، نفت بونی‌لایت نیجریه ۱۱۲.۴۴دلار، ‌سیدر لیبی ۱۰۸.۷۴ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۱۰.۲۰ دلار، نفت سنگین ایران ۱۰۷.۶۹دلار، نفت صادراتی کویت ۱۰۶.۱۳ دلار، نفت مارین قطر ۱۰۶.۶۱ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۹۶.۸۰ دلار، نفت موربان امارات ۱۱۰.۱۳ دلار، نفت اورینت اکوادور ۹۵.۱۶ دلار و نفت صحرای الجزایر ۱۱۱.۰۴ دلار.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه ۱۰۹.۰۴ دلار به فروش رفته است که کاهش ۲.۸۶ دلاری نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد، اما هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵.۸۵ دلار کاهش ۱۰۰.۴۱ دلار معامله شده است. http://hadidnews.com/vdccp1qi.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما