تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۷
مطالبات پیمانکاران برق به شدت در حال افزایش است

بدهی ۵۵ هزار میلیاردی دولت به بخش خصوصی

در حال حاضر میزان بدهی دولت در صنعت برق به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
بدهی ۵۵ هزار میلیاردی دولت به بخش خصوصی
رییس سندیکای برق اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی دولت در صنعت برق به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است این مهم در شرایطی رخ داده که نیاز به نقدینگی در بین واحدهای تولیدی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه چندین برابر افزایش یافته است.

به گزارش حدیدنیوز، محمد پارسا در گفتگو با تهران‌پرس با بیان این مطلب که بر اساس قانون بودجه سال ۹۲ دولت باید نسبت به افزایش ۳۸ درصدی قیمت آب و برق اقدام می‌کرد، اظهار داشت: متاسفانه این مصوبه در دولت دهم ویازدهم عملی نشد و موجب بروز کمبود نقدینگی در بین فعالین در این صنعت شده است.



ایران تعیین ‌کننده قیمت برق در منطقه

وی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر به عنوان چهاردهمین تولید‌کننده برق در جهان مطرح است‏ اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و توانایی متخصصان ایرانی این امکان که کشورمان به هاب برق در منطقه تبدیل شود و تعیین قیمت را در اختیار گیرد، وجود دارد.



بدهی ۶ هزار میلیاردی دولت به پیمانکاران برق

رییس سندیکای برق در ادامه سخنان خود اشاره به افزایش بدهی دولت به شرکت‌های تولید‌کننده برق اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی دولت در این بخش به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است این مهم در شرایطی رخ داده که نیاز به نقدینگی در بین واحدهای تولیدی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه چندین برابر افزایش یافته است.



به گفته وی،در حال حاضر واحدهای تولیدی برای ادامه حیات خود ناچار به اخذ وام از سیستم بانکی با سود‌های بسیار زیاد هستند که این مهم مشکلات بسیاری را برای این واحدها به همراه داشته است.



پردرآمدترین دولت، بدهکارترین شد

وی با بیان این مطلب که ما میدانیم دولت یازدهم خود نیزبه دلیل نبود مدیریت لازم در دولت دهم به شدت با کمبود منابع مالی مواجه هستند‏ اظهار داشت: بیشترین درآمد حاصل از فروش نفت در دولتی صورت گرفت که بدهکارترین دولت در تاریخ کشور بود.



پارسا اظهار داشت: در حالی میزان درآمد حاصل از فروش نفت دردولت دهم به ۸۰۰ هزار میلیارد دلار افزایش یافت که به تعبیری ۲۰۰ هزار میلیارد دلار و به تعبیر دیگر ۵۰۰ هزار میلیارد دلار بدهی برای دولت یازدهم به جا گذاشته است.



به گفته وی،سهم بخش خصوصی از این میزان بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومان است.

http://hadidnews.com/vdccomqi.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما