تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
دختر ال چاپو به تازگی ادعا کرده که پدرش هنگام آخرین فرار خود دو بار از مرز ایالات متحده عبور کرده و به کالیفرنیا سر زده است. این در حالی است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا با تمام قوا به دنبال او بودند.
افشاگری جدید دختر ال چاپو از فرار پدرش
به گزارش حدید نیوز و به نقل از دیلی میل، خواکین گوسمان ملقب به ال چاپو، سلطان مواد مخدر جهان، در مکزیک زندگی می‌کند و به تازگی دستگیر شده است. او هنگام فرار دو مرتبه از مرز ایالات متحده عبور کرده بود و به دخترش در کالیفرنیا سر زده بود. این ادعایی که دخترش در یک مصاحبه مطرح کرده و همچون یک بمب خبری در فضای مجازی منتشر شده است.
 
«روسا ایسلا گوسمان اورتیس» در کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌کند. او در مصاحبه با گاردین گفته بود که پدرش سال گذشته، آن هم مدتی کوتاه پس از ملاقات با شون پن از مرز ایالات متحده عبور کرده است. روسا حتی مدعی شده که پدرش با همدستی برخی از مقامات فاسد مکزیک از یک تعقیب و گریز جان به در برده است.
روسا در مورد تاریخ دقیق ملاقات با پدرش هیچ اطلاعاتی را فاش نکرد، اما گفت که ال چاپو برای برای دیدار اقوام و همچنین خانه پنج خوابه‌ای که برای آن‌ها خریده بود، به آنجا رفته بود.
او می‌گوید: «پدرم با کمک وکیل، یک حساب بانکی باز کرده بود و مقداری از پولش را داخل آن گذاشته بود. او مدتی بعد به کالیفرنیا آمد تا خانه خودش را از نزدیک ببیند. او دو بار به کالیفرنیا رفت.» روسا 39 ساله بوده و اقامت ایالات متحده را دارد. او همچنین در کالیفرنیا صاحب کسب و کاری کوچک است.

افشای ابعاد جدید از فرار ال چاپو 
او البته هیچ اطلاعاتی پیرامون نحوه ورود ال چاپو به ایالات متحده را افشا نکرد. گوسمانِ 61 ساله تاکنون دو مرتبه از زندان‌های فوق امنیتی گریخته است. او پس از اولین فرار، 13 سال فراری بود. در این مدت با دختر 18 ساله مکزیکی به نام «اِما کورونل» ازدواج کرد. ال چاپو در فوریه 2014 میلادی و در حالی که با همسرش مشغول خوش گذرانی در کنار سواحل مکزیک بود، دستگیر شد. او بار دیگر در ژوئیه 2015 از زندان فرار کرد، ولی این بار تنها شش ماه توانست بیرون از زندان باشد و دوباره دستگیر شد.
 
کارتل گوسمان از چندین تونل زیر زمینی برای انتقال مواد مخدر از مکزیک به داخل آمریکا استفاده کرده بود. او احتمالا برای ورود به ایالات متحده نیز از یکی از همین تونل‌ها استفاده کرده است. خانم گوسمان اورتیس همچنین ادعا کرده که ال چاپو برای سر زدن به همسر و دو دختر دوقلویش به آمریکا سفر کرده بود. اِما کورونل، همسر ال چاپو، پیشتر در یک سالن زیبایی مشغول به کار بوده و در حال حاضر در لوس آنجلس زندگی می‌کند.
یکی از سخنگوهای اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: «این سازمان هیچ اطلاعاتی برای اثبات این گزارش‌ها در دست ندارد.»
دختر ال چاپو در ادعای جنجالی گفته که دومین فرار پدرش از زندان «توافقی» بوده است. او البته اسمی از هیچ یک از مقامات نبرد، اما تاکنون بیش از 30 نفر از مسئولان زندان و مقامات مرتبط مکزیکی در این ارتباط دستگیر شده‌اند.

افشای ابعاد جدید از فرار ال چاپو
گوسمان اوریتس همچنین به مقامات مکزیک با لفظ «خائن و ریاکار» حمله کرد. او گفت: «دولت زیر پیمانش زد. آن‌ها به هم قول داده بودند، اما دولت زیر حرفش زد. پس از فرار هم آن‌ها به اسم مجرم و قاتل دنبال ال چاپو می‌گشتند.»
وکیل گوسمان هفته پیش گفت که موکلش در حال چانی زنی برای تخفیف و تبدیل حکمش به حکمی متوسط در یک زندان معمولی است. http://hadidnews.com/vdccomq1.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما