تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری به حمله هوایی اخیر روسیه به تروریست های داعش در سوریه و تبیین اختلاف این کشور با ائتلاف به رهبری آمریکا پرداخت
ناتوانی ائتلاف باعث حملات هوایی روسیه در سوریه شد/جنجال غربی‌ها

به گزارش حدید نیوز؛  به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز با برگزاری یک نشست خبری فوق العاده از نحوه پوشش رسانه های بین المللی در خصوص عملیان نظامی اخیر روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریست های داعش انتقاد کرد و در پاسخ به سئوالات خبرنگاران به تشریح اختلاف اصولی این کشور با ائتلاف به رهبری آمریکا در حمله به تروریست های داعش پرداخت.

زاخاروف در این کنفرانس خبری گفت: عملیات ضد تروریستی روسیه موجب شد تا جنجال رسانه ای هدفمندی در رسانه های جهان در برابر آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: این ادعای غرب که در حملات هوایی روسیه غیر نظامیان کشته شده و حملاتی نیز به مخالفان مسلح مبارز با دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه انجام شده است، همه بر اساس اطلاعات بی اساس و بر مبنای منابع مبهم و نامشخص بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: مسکو از اظهارات مقامات انگلیس مبنی بر اینکه روسیه جنگ نامتقارنی را در سوریه آغاز کرده و لذا مرتکب اشتباه بزرگی شده، متعجب شده است؛ چرا که حمله به تروریست ها با اینگونه اظهار نظرها مواجه شده است.

وی افزود: درباره تأثیر حملات ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش، بهتر است کارشناسان نظامی اظهار نظر کنند. اما می توان کارآمدی حملات هوایی از سوی ائتلاف و از جانب مسکو با هم مقایسه کنید. توجه داشته باشید که در طول حدود یک سال حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نه تنها از اراضی تحت اشغال داعش چیزی کاسته نشد، بلکه تروریست های داعش به جنایات خود در این مدت نیز اضافه کردند. وقتی از ناکارآمدی عملیات های ائتلاف مطمئن شدیم، به درخواست سوریه و با هماهنگی نیروهای سوریه که در زمین با داعش مبارزه می کنند به حمله هوایی علیه تروریست ها پرداخته ایم.

زاخاروف با اشاره به راهبرد روسیه در این مبارزه گفت: ائتلاف تنها از هوا حمله می کرد. نمی توان به این صورت با داعش مبارزه کرد. اما روسیه با هماهنگی نیروهای زمینی سوریه به داعش حمله می کند؛ لذا هماهنگی تلاش ها با ارتش سوریه بسیار مهم است. ائتلاف به رهبری آمریکا تمایلی به هماهنگی با دمشق و ارتش سوریه که در زمین با دعش مبازره می کند، ندارد و این همان تفاوت در اصول روسیه و ائتلاف در حمله به داعش است. اگر ائتلاف می خواهد  واقعاً به نتیجه مطلوبی در این خصوص دست یابد، باید هماهنگی اقدامات زمینی و هوایی را با هم مورد توجه قرار دهد.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

در این میان، جبهه غربی-عربی حامیان تروریست های داعش روسیه را متهم کردند که حملاتش به جای گروه تروریستی داعش بر مخالفان سوری متمرکز بوده است.

ائتلاف اصلی مخالفان سوریِ تحت حمایت غرب مدعی شدند که روسیه در این حملات اهدافی را مورد حمله قرار داده که عاری از داعش بوده است.

جان کری پیشتر و در نشست شورای امنیت سازمان ملل با عنوان مبارزه با تروریسم  گفته بود: آنچه اهمیت دارد آن است که روسیه نباید وارد هرگونه فعالیتی به جزء عملیات علیه داعش شود. این موضوعی است که کاملاً آن را روشن کرده ایم.

»سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز حملات هوایی کشورش به مواضع مخالفان سوری را رد کرده و اعلام کرده بود که روسیه همانند ائتلاف ضد داعش که تحت فرماندهی آمریکا قرار دارد، مواضع گروه های تروریستی در سوریه را مورد هدف قرار داده است.

گفتنی است، مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی-غربی-صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است
منبع:مهر http://hadidnews.com/vdccoiq1.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما