تاریخ انتشار :شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
پارک‌های شرق تهران پاتوق جدید قلیان‌فروشان!

اجاره قلیان با کارت ملی؛ مد جدید پایتخت+ عکس

گذار قلیان از پستو خانه به کافی شاپ ها...قلیان از مسافرتی تا صحرایی! ...قلیان پای ثابت تفریحات.
اجاره قلیان با کارت ملی؛ مد جدید پایتخت+ عکس
این روزها کافی است که در ایام پایانی هفته گذرتان به پارک و فضاهای سبز تهران به خصوص منطقه لویزان بیفتد تا ببینید تاریکی شب چطور با سوسوی آتش گردان های جوانانی که برای گذران اوقات فراغت به آغوش طبیعت پناه آورده اند، روشن شده است!



به گزارش حدیدنیوز به نقل از تهران پرس، این روزها کافی است که در ایام پایانی هفته گذرتان به پارک و فضاهای سبز تهران به خصوص منطقه لویزان بیفتد تا ببینید تاریکی شب چطور با سوسوی آتش گردان های جوانانی که برای گذران اوقات فراغت به آغوش طبیعت پناه آورده اند، روشن شده است!

گذار قلیان از پستو خانه به کافی شاپ ها

ماجرای رواج استفاده از قلیان به عنوان وسیله ای برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت به سالهای پایانی دهه ۷۰ باز می گردد، زمانی که قلیان از پستوی خانه ها در آمدند و سفره خانه ها و کافی شاپ های سطح شهر جای گرفت.



هر چه می گذشت بر گستره حضور قلیان ها در امکان عمومی افزوده می شد و طرح های ضربتی مبارزه با این ابزار دودزا هم نتوانست تاثیری در کنترل این روند داشته باشد و در نهایت کار به جایی رسید که پای قلیان ها به تمام مراکز تفریحی کشور باز شد.





قلیان از مسافرتی تا صحرایی!

با گذشت زمان مردم که دیگر به این مهمان ناخوانده عادت کرده بودند و طاقت یک لحظه دوری از این ابزار دودزا را نداشتند ، تصمیم گرفتند با خرید قلیان و آتش گردان و زغال به جای صرف هزینه برای استفاده یک ساعته از قلیان، خودشان بتوانند چه در خانه و چه در تفریح و مسافرت به راحتی از این ابزار به ظاهر تفریحی استفاده کنند. استقبال مردم از قلیان های شخصی و مسافرتی باعث شد که گسترش و افزایش مراکز فروش ابزار آلات مرتبط با قلیان هم زیاد شود و در نهایت این روزها در صندوق بسیاری از خودروهای شخصی، ردپای قلیان و زغال پیدا می شود.





قلیان پای ثابت تفریحات آخر هفته

این روزها قلیان های مسافرتی تبدیل به پای ثابت تفریحات جوانانی شده است که در روزهای پایانی هفته قصد عزیمت به نقاط خوش آب و هوای و سرسبز شهر را دارند. در این میان خانواده هایی که می خواهند تعطیلات آخر هفته را در کنار خانواده و در نقاط سر سبز شهر بگذارند اما پای با هر فضای سبزی که بنهند با گروه های از جوانانی روبرو می شوند که گرد قلیانی جمع شده اند و لوله اش را دست به دست می گردانند تا در میان پک های ممتد ، به دنبال ردپای تفریحی بگردند که به دنبالش هستند.





مار خوش خط و خالی به نام قلیان

رواج روز افزون مصرف قلیان در میان خانواده ها در حالی است که بسیاری از نوجوانان و جوانان خبر از پیامدهای جبران نا پذیر این وسیله به ظاهر تفریحی ندارند و نمی دانند این مار خوش خط و خال در پس طعم خوب و بوی مطبوعش، چه عوارضی را بر پیکره سلامتی مردم وارد می کند. در این بین، این رسانه ها هستند که باید با انتقال عوارض این وسیله دوزا به نوجوانان و نوجوانان ، آنها را در مسیر استفاده افراطی از قلیان که مانند مار خوش خط و خال به قلب های نوجوانان و جوانان رسوخ کرده است، به سمت سلامتی هدایت کند.





کارت ملی بده، قلیان بگیر!

اما جالب است بدانید که مدتی است برخی از سودجویان در کمال تعجب و البته اهمال نیروی انتظامی با کشاندن قلیان ها به اتوبان های اطراف پارک لویزان و اقدام به اجاره دادن قلیان ها به مردم با قیمتی اندک کرده اند. این افراد قلیان های خود را از قهوه خانه ها بیرون آورده و در کنار خیابان ها به جوانان ببه قیمت ۲ تا ۳ هزار تومان اجاره می دهند!

یکی از این فروشندگان در گفتگو با «تهران پرس» می گوید: سود فروش قلیان در اینجا بسیار زیاد است. نه نیاز به اجاره مغازه است،نه نیاز به جواز کسب و دیگر دنگ و فنگ ها! یک قلیان می خواهد، آب و ذغال و توتون و جوانانهم که برای خرید آن دست و پا می شکنند. باور کنید من روزانه باغ بر ۳۰۰ مشتری را راه می اندازم و از آنهایی که خیلی دور می روند، کارت ملی هم می گیرم! http://hadidnews.com/vdccoeqi.2bq118laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما