تاریخ انتشار :شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵
امام خمینی (ره) دوبار نامش در کتاب گینس درخشید

رکوردهایی که مسلمانان در گینس ثبت کردند

رکوردهایی ثبت کردند که از بین آنان، نام امام خمینی(ره) ۲ بار به عنوان رهبری محبوب در این کتاب به ثبت رسیده است.
رکوردهایی که مسلمانان در گینس ثبت کردند
به گزارش حدیدنیوز، گینس کتابی مرجع و دارای مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی است، این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی هستند. کتاب رکوردهای جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود.



* روح الله الموسوی خمینی دوبار نامش در کتاب گینس درخشید

مراسم تشییع جنازه امام خمینی(ره) به عنوان بیشترین تعداد شرکت کننده در این مراسم با بیشترین تعداد شرکت کننده در کتاب گینس ثبت شده است. به نوشته‌ گینس به استناد اظهارات مقامات رسمی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت داشته‌اند که در حدود یک ششم جمعیت آن زمان ایران بوده است.

همچنین در سال ۲۰۱۲ میلادی، نام امام خمینی(ره) دو بار به عنوان رهبری محبوب در این کتاب ثبت شده است. در این کتاب نام امام خمینی(ره) در بخش پرجمعیت‌ترین و باشکوه ترین استقبال‌ها در هنگام بازگشت به وطن در سال ۱۹۷۹ و نیز گسترده‌ترین تشیع جنازه‌های مردمی در طول تاریخ، ثبت شده است.



* علی دایی با زدن ۱۰۹ گل رکورددار گینس شد

علی دایی بازیکن سابق تیم ملی به عنوان تنها بازیکنی که بیش از ۱۰۰ گل بین المللی به ثمر رسانده نامش در کتاب گینس ثبت شده است.



* کتاب معرفی پیامبر اکرم؛ بزرگترین کتاب جهان

دکتر محمد عولقی که پیشنهاد نوشتن چنین کتابی توسط وی صورت گرفته در مورد این کتاب چنین می گوید: هنگامی که می دیدم برخی ها با توهین به پیامبر قصد دارند چهره او را ناپسند جلوه دهند، به این فکر افتادم که باید پروژه ای انجام داد که پاسخ کوبنده ای باشد به توهین کنندگان به پیامبر. اما نظرم این بود که نباید همانند آنها عمل کنیم، یعنی جواب توهین را با توهین ندهیم. به همین خاطر تصمیم گرفتم که بهترین راه این است که پیامبرمان را معرفی کنیم و اینگونه شد که این پروزه عظیمی که بازتاب جهانی داشت را به وجود آوردم که توانست به عنوان بزرگترین کتاب جهان در کتاب گینس ثبت شود.

وی ادامه می دهد: با وجود سختی های بسیاری که در این راه با آن مواجه شدم و حمایت های اندکی که از پروژه ام صورت گرفت، اما باز هم ناامید نشدم و راهم را ادامه دادم و البته فقط ۲۰% از این پروژه به نمایش گذاشته شده چرا که این یک پروژه جهانی برای تبلیغ دین اسلام است و باید ادامه داشته باشد.



* تامر الجوهری و نیروی خارق العاده اش

تامر الجوهری توانست با نیروی خارق العاده اش نامش را در کتاب گینس ثبت کند . وی توانست با موهای خود هواپیمایی که ۵۰ – ۷۰ تن وزنش بود را به جلو بکشد و همچنین با این نیروی خارق العاده اش توانسته بود واگن قطاری که ۴۰_ ۵۰ تن وزن داشت را به جلو بکشد.

الجوهری می گوید: من این ورزش را از سن ۱۳ سالگی با کمک پدرم آغاز کردم . پدرم نیز از کودکیش دارای نیرویی خارق العاده بود. وقتی کوچک بودم توانستم با شانه هایم یک ماشین را ۴ متر به جلو بکشم و همچنین صخره ای که وزنش ۲۰۰ کیلو بود را بر کمرم گذاشتم.

وی در مورد کتاب گینس و ثبت شدن نامش در این کتاب می گوید: در سال ۲۰۰۸ دو رکورد جهانی را در فرانسه به دست آوردم و از این طریق نامم وارد کتاب گینس شد. در آن زمان دو ماشینی که وزنشان ۲۴ تن بود را با موهایم ۱۰ متر به جلو کشاندم و بدین ترتیب رکورد سابق را که کشیدن یک ماشین با وزن ۷ تن بود را شکستم و دومین رکوردم نیز مربوط به گذشتن یک ماشین با ۲ تن وزن بر روی دست چپم بود و البته رکورد سابق متعلق به پدرم بود که ماشینی که ۱ تن وزنش بود از روی دستانش رد شده بود.

تامر اکنون با ۱۸۹ سانتیمتر قد و ۱۱۰ کیلوگرم وزن در روستایی در شهر سویدای سوریه زندگی می کند و این منطقه به آب و هوای پاک و طبیعت زیبایش معروف است.



* دختربچه فلسطینی و دانشگاه پزشکی

اقبال محمد الاسعد دختربچه فلسطینی که ۱۴ سال سن دارد به عنوان کوچکترین فردی که در دانشگاه پزشکی درس می خواند در کتاب گینس ثبت شد.

اقبال در اینباره می گوید: کلاس های دبستانی را به جای ۶ سال در ۳ سال به پایان رساندم و دوره راهنمایی را نیز در دوسال خواندم و دوره دبیرستان را در دوسال به پایان رساندم و وقتی که فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه برایم فراهم شد تصمیم گرفتم در یکی از بهترین دانشگاههای جهان رشته پزشکی را بخوانم.



* قدبلندترین مسلمان در رکورد گینس

در حال حاضر قد بلندترین مرد جهان با اندازه ۲ متر و ۵۱ سانتی متر در ترکیه زندگی می کند. سلطان کوسن متولد ۱۰ دسامبر ۱۹۸۲ می باشد و در آنکارای ترکیه زندگی می کند. نام او در کتاب گینس در سال ۲۰۱۱ ثبت شد. وی به صورت نیمه وقت به کار کشاورزی مشغول است. گینس درباره او نوشته است: «در ۲۰ سال اخیر کسی که بالای ۲ متر و ۴۳ سانتی متر درکتاب گینس ثبت نشده بود، اما سلطان این افتخار رو نصیب خودش کرد.»



* قدکوتاه ترین مسلمان جهان

وحید اقاری از کشور بنگلادش به عنوان قدکوتاه ترین مرد جهان انتخاب شد . وی مسلمان است و نمازهای پنج گانه را روزانه به جای می آورد و می گوید که خدا او را اینگونه آفریده تا برای سایر مردم نشانه ای باشد و خدا را برای تمام نعمت هایش شاکر است.



* جهاد الخطیب از رویاهای شیرین تا کابوس وحشتناک

جهاد اکرم الخطیب یک جوان فلسطینی که به دلیل رنج و سختی فراوانی که در درمان بیماریش متحمل شده بود نامش در کتاب گینس ثبت شد.

این جوان فلسطینی نزدیک به ۱۰ عمل جراحی را انجام داده و به مدت دو سال در بیمارستان های مختلف برای درمان بیماریش بستری شده و تاکنون هزینه های بسیاری را پرداخته و بیش از نیمی از این هزینه ها هنوز پرداخت نشده چرا که خانواده وی قادر به پرداخت این مبلغ نیستند.

اما اتفاق ناخوشایندی که چند سال پیش برای او افتاد رویای شیرین جوانیش را به کابوسی وحشتناک تبدیل کرد . او همیشه فوتبال بازی می کرد و ناگهان بعد از تمام شدن مسابقه احساس می کند که پایش ورم کرده و درد می کند .به همین خاطر به یکی از بیمارستان ها مراجعه می کند و به دلیل خطایی که در درمان او صورت می گیرد دردسرهای او برای درمان مشکلش شروع می شود و مجبور می شود که برای درمان مشکلش به بیمارستان های مختلفی مراجعه کند . وی می گوید: هیچ وقت فکر نمی کردم که تمام این اتفاقات برای من بیفتد فکر کردم که یک مشکل عادی است اما متاسفانه به دلیل عفونت شدید عمل های جراحی بسیاری بر روی پایم انجام شد و به دلیل شکستگی استخوانهایم یکی از پاهایم ۷ سانتیمتر از پای دیگر کوتاهتر شد و اکنون با وجود انجام عمل های جراحی مختلف باز هم یکی از پاهایم ۳ سانتیمتر کوتاهتر است.

اما با تمام سختی ها و رنج هایی که این جوان گرفتارش شده باز هم ناامید نشده و در حال درس خواندن است تا بتواند شغل مناسبی به دست بیاورد و خانواده اش را از فقر نجات دهد.



* چشمانی که شیر می دهد!

احمد ترکی که به جای اشک ریختن از چشمانش شیر سرازیر می شد تمام جهان را شگفت زده کرد . وی در اینباره می گوید که علاقه شدید وی به خوردن شیر موجب شده که بعد از خوردن آن از چشمانش شیر سرازیر شود.


-این گزارش در روزهای اتی تکمیل می شود

* منبع: خبرگزاری اهل‎بیت(ع) http://hadidnews.com/vdccmsqs.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما