تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
با وجود اینکه خودروهای صادراتی ایران با قیمت کمتری از آن چه در داخل هست عرضه می‌شود، عوارض در نظر گرفته شده برای خودروهای وارداتی نیز قیمت این کالا را در داخل کشور به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
ارزش واقعی بی ام و مدل X۳ و مازارتی چقدر است؟/قیمت عجیب خودروهای وارداتی در گمرک ایران!
به گزارش حدیدنیوز، بر اساس آماری که گمرک ایران منتشر کرده و مقایسه آن با قیمت‌هایی که در سطح بازار خودرو وجود دارد،‌ تفاوت بسیار زیادی میان قیمت خودورهای وارداتی در گمرک و در بزار مصرف دیده می‌شود.


به عنوان مثال آمار منتشر شده از سوی گمرک نشان می‌دهد قیمت خام خودروی آلفا رومئو جولیتا در مرز تنها ۶۳ میلیون تومان است،‌در حالی که این خودرو در بازار هم اکنون با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


 خودروی لکسوس ES۲۵۰ در حالی در گمرک ۸۴ میلیون تومان قیمت خورده است که پس از وضع عوارض و مالیات و سایر هزینه‌ها، در بازار تهران بیش از ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد.


خودروی بی ام و مدل X۳ در بازار تهران هم اکنون ۴۵۷ میلیون تومان قیمت دارد،‌در حالی که قیمت وارداتی آن تنها ۱۱۰ میلیون تومان است. خودروی تویوتا RAV نیز از جدیدترین خودروهای وارداتی به ایران است که قیمت آن در گمرک حدود ۶۵ میلیون تومان است، این در حالی است که فروشندگان این خودرو در بازار بیش از ۱۹۰ میلیون تومان بر آن قیمت گذاشته‌اند.


اما یکی از جنجال‌ برانگیزترین خودروهای موجود در بازار کشور مازراتی است. این خودرو از گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان است که در ایران تا ۲ میلیارد تومان نیز قیمت خورده‌است، در حالی که بر اساس اسناد گمرکی، قیمت آن بیش از ۳۵۰ میلیون تومان نیست. http://hadidnews.com/vdccmsq1.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما