تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۶
قیمت طلا در بازار جهانی با احیای اقتصاد آمریکا که احتمال افزایش نرخ‌های بهره در این کشور را تقویت کرده است، در نخستین روز معاملات هفته جاری به پایین‌ترین قیمت در دو ماه گذشته رسید. بر این اساس هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۴ دلار رسید.
فدرال رزرو به طلا جهت می‌دهد/سقوط ادامه دار در بازار‌های جهانی/ طلا رکورد ۶۰ روز‌ه‌اش را شکست
به گزارش حدیدنیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۴ دلار رسید. در بازار کامکس نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۱۲۷۸ دلار معامله شد. این فلز روز پنج شنبه بدنبال انتشار بیانیه آخرین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا که از حمایت مقامات این بانک برای افزایش نرخ‌های بهره حکایت داشت، به ۱۲۷۳ سقوط کرده بود.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه در سخنانی اظهار کرده بود سیاستگذاران پیش از افزایش نرخ‌های بهره باید نسبت به قوی شدن اقتصاد کشور مطمئن شوند و بحث کنونی در مورد زمان تعدیل محرک‌های مالی است. اعلام آغاز تعدیل محرک‌های مالی در سال گذشته موجب سقوط ۲۸ درصدی قیمت طلا شد در حالیکه هزینه‌های استقراض از دسامبر سال ۲۰۰۸ نزدیک صفر باقی مانده‌اند اما بانک مرکزی آمریکا در هر یک از شش نشست گذشته خود میزان خرید ماهانه اوراق قرضه را کاهش داده است.

در این بین دلار به بالاترین سطح ۱۱ ماه گذشته در برابر یورو صعود کرد و همچنین به بالاترین سطح از ژانویه تاکنون در برابر ین ژاپن رسید.

بر اساس گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، با وجود ریزش اخیر قیمت، طلا همچنان ۶.۴ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رشد داشته است که به دلیل تنش‌ها در خاورمیانه و اوکراین و تقویت شدن تقاضا برای این فلز به عنوان پناهگاه مطمئن بوده است. در شرق اوکراین درگیری میان جدایی طلبان طرفدار روسیه و نیروهای دولتی اوکراین ادامه دارد و در خاورمیانه نیز رژیم صهیونیستی همچنان به حملاتش به نوار غزه ادامه می‌دهد.

تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند قیمت‌های طلا با بهبود اخبار اقتصادی آمریکا و اشاره بانک مرکزی این کشور به افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده، همچنان روند نزولی خواهد داشت.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری حداکثر ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۹.۳۰ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از ۱۲ ژوئن بود. این فلز هفته گذشته برای ششمین هفته پیاپی کاهش داشت که طولانی‌ترین روند نزولی از آوریل سال ۲۰۱۳ بود.

هر اونس پلاتین تغییر قیمت چندانی نداشت و ۱۴۲۱ دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۸۴ دلار رسید. http://hadidnews.com/vdccm4q1.2bqxp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما