تاریخ انتشار :جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۳
۲۲۰ هزار بشکه میعانات گازی تاکنون معامله شد

۹۶۳۶ بشکه، حجم معاملات نفت‌خام در بورس انرژی

تاکنون ۹ هزار و ۶۳۶ بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال معامله شده است.
۹۶۳۶ بشکه، حجم معاملات نفت‌خام در بورس انرژی
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس انرژی ایران، با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار بشکه نفت خام از آغاز عرضه این محصول در بورس انرژی از روز ۱۷ فروردین ماه تا کنون در این بازار عرضه و معامله شده است، گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار بشکه میعانات گازی داد و ستد شده است.


به گزارش حدیدنیوز، تاکنون ۹ هزار و ۶۳۶ بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال معامله شده است.

شرکت ملی نفت در این مدت ۱۲ بار عرضه نفت خام در بورس انرژی داشته که در مجموع ۸ بار منجر به معامله شده است.

به گفته یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی ایران، علت عرضه‌ها و تقاضاهای محدود در این بازار را ارزیابی طرفین از این بازار جدید دانست و گفت: به نظر می‌رسد خریداران نفت در حال بررسی این بازار و آشنایی با سبک معامله در آن هستند.

فلاح افزود: همچنین از آنجایی که تحویل کالا در یک دوره ۳۰ روزه انجام می‌گیرد خریداران نیز تا مطلع نشدن از کم و کیف نفت عرضه شده در این بازار به آهستگی قدم بر می‌دارند.

وی با اشاره به روزهای کم معامله گفت: در این مدت طی دو سه روز فقط ۴۳۸ بشکه معامله شده که نشان دهنده تست زدن طرفین در خصوص عرضه نفت در بورس انرژی است؛ عرضه کننده و خریدار هر دو در حال بررسی بازار هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس انرژی در پایان به معاملات میعانات گازی اشاره کرد و گفت: از آذر ۹۲ تاکنون همچنین ۲۲۰ هزار بشکه میعانات گازی در بورس انرژی به ارزش ۴۳۴ میلیارد ریال معامله شده که با وجود نوسانات در عرضه میعانات گازی این حجم و ارزش معاملات حاکی از جذاب بودن بازار میعانات گازی در بورس انرژی برای خریداران و فروشندگان است. http://hadidnews.com/vdccm1qi.2bqoi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما