تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۹
هفت خوان خرید اینترنتی بلیت قطار

وقتی"رجا"سربه‌سر مردم می‌گذارد!+عکس

هفت خوان خرید اینترنتی بلیت قطار به ماجرایی تبدیل شده است به طوریکه مشکلات فنی سایت پیش فروش اینترنتی گاه موجب هدر رفت وقت و همچنین اعصاب خردی متقاضیان می شود.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مشرق، برای خریداری بلیت اینترنتی قطار همه چیز را فراهم می کنیم، کارتهای ملی، کارت بانکی و هر آنچه برای رزرو کردن بلیت نیاز است، آماده عملیات می شویم تا عقربه های ساعت عدد ۱۰ صبح را نشان دهد و به محض آغاز پیش فروش وارد سایت می شویم.

برای ورود به سایت کلی زحمت می کشیم تا پس از چندین بار تلاش وارد سایت پیش فروش اینترنتی بلیت شرکت رجا می شویم. برای رزرو کردن بلیت قطار مشهد چند گزینه را امتحان می کنیم، برای هیچ کدام از مسیرهای اهواز، اندیمشک و دورود قطار وجود ندارد، به سراغ قطارهای اراک و تهران به سمت مشهد می رویم و بالاخره تهران - مشهد و اراک - مشهد را که می زنیم سر و کله قطارها پیدا می شود. 



بلیت رفت و برگشتمان را انتخاب می کنیم و منتظر اعلام ظرفیت قطار می مانیم. این انتظار دقایقی طولانی ادامه می یابد و مدام صفحه زیر جلوی چشممان رژه می رود.

بعد از کلی معطلی صفحه باز می شود و ما اجازه انتخاب پیدا می کنیم. چندین بار کار انتخاب قطارها را انجام می دهیم، تاریخ ها را عوض می کنیم بلکه طلسم این سایت باز شود و یک تاریخ را برای تهران- مشهد ثبت کند.

پس از چندین بار تلاش بی سرانجام پیغام می دهد که باید دوباره وارد سیستم شویم. همین صفحه ای که پایین می بینید. 



از سیستم خارج می شویم و می خواهیم که دوباره وارد سیستم شویم که به ما پیغام می دهد که با توجه به تکمیل ظرفت سایت اجازه ورود داده نمی شود؛ گویا رجا می خواهد سر به سر ما بگذارد که ابتدا از ما می خواهد از سایت خارج و دوباره وارد شویم و بعد اجازه ورود نمی دهد. 



خلاصه ما از تلاشمان دست نمی کشیم و به هر زحمتی که شد دوباره وارد سایت می شویم و با سرعت عمل بیش از دفعه گذشته موفق به انتخاب بلیط می شویم ولی هنگام تایید نهایی علی رغم اینکه همچنان ۱۷ دقیقه از زمان خرید باقی مانده است سایت اطلاع می دهد که زمان کاری ما به اتمام رسیده و باید دوباره وارد شویم. همین صفحه ای که در زیر می بینید. 




ما که از شغل خبرنگاری این سماجت را خوب یاد گرفته ایم بازهم به زحمت وارد سایت می شویم و این بار با سرعت عمل بیشتر از بار گذشته به انتخاب بلیت ها می پردازیم و بالاخره موفق به عبور از این خوان می شویم ولی برای تایید بلیت ها بازهم اخطار می دهد که "دوباره سعی کنید"! 



ما هم که هر چقدر دوباره سعی می کنیم شدنی نیست بار دیگر تاریخ ها را عوض می کنیم و این بار از این مرحله نیز عبور می کنیم و وارد سایت ثبت نام اسامی می شویم، ولی اینجا هم در مرحله پایانی تایید مدام اخطار می دهد : دوباره سعی کنید که خطایی در سیستم پیش آمده است!

بانکها را عوض می کنیم، هر دفعه روی نام یک بانک برای واریز کلیک می کنیم ولی بازهم همان پیغام که سعی کنید و سعی کنید! بازهم زمان تمام می شود و دوباره روز از نو و روزی از نو!

دوباره وارد سایت می شویم و بعد از بارها تلاش می توانیم برای روز ۲۶ اسفندماه ساعت ۲۰ از اراک به مشهد بلیط قطار رزرو کنیم. وارد سامانه بانک می شویم تا پول را واریز کنیم، هنوز هیچ اطلاعاتی را وارد نکرده ایم پیغام خطا می دهد. و صفحه زیر را به نمایش می گذارد. 



خلاصه اینکه نتیجه تلاش دو ساعته ما برای دریافت بلیت یک بار به نتیجه رسید و توانستیم پول بلیط ها را هم واریز کنیم ولی به دلیل اختلال پیش آمده در انتقال اطلاعات به سایت پذیرنده پولمان به حساب برگشت خورد و در نهایت با تمام شدن بلیت ها تلاش ما هم بی نتیجه به انتها رسید.

روایت پیش فروش اینترنتی بلیط ها در سایت رجا مشکلی است که هر ساله تکرار می شود و بسیاری از افراد نمی توانند بلیط مورد نیاز خود را خریداری کنند.

بخشی هایی از مشکلات یاد شده به نظر می رسد به مسائل فنی سایت پیش فروش بازمی گردد که شاید رفع آنها بتواند از هدر رفتن وقت بسیاری از متقاضیان و اعصاب خوردی مردم جلوگیری کند، موضوعی که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد. http://hadidnews.com/vdccioqs.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما