تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸
سازمان حج که پیش‌تر ۵۲ قلم دارو را به عنوان داروهای غیرمجاز برای حجاج ایرانی حج تمتع ۹۶ اعلام کرده بود ۱۴۷ قلم داروی دیگر را نیز به لیست داروهای ممنوع اضافه کرد؛ در میان داروها نام کودیین، هرویین، مرفین، کوکایین، حشیش و خشخاش هم دیده می‌شود.
ممنوعیت ۱۹۹ قلم دارو برای زائران ایرانی حج تمتع
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، سازمان حج و زیارت لیست داروهای ممنوع برای زائران حج تمتع 96 را اعلام کرد و تاکید داشت که زائران به هیچ عنوان از این داروها استفاده نکنند.
 
سازمان حج  که پیش‌تر 52 قلم دارو را به عنوان داروهای غیرمجاز  برای حجاج ایرانی حج تمتع 96 اعلام کرده بود 147 قلم داروی دیگر را نیز به لیست داروهای ممنوع اضافه کرد؛ در میان داروها نام کودیین، هرویین، مرفین، کوکایین، حشیش و خشخاش  هم دیده می‌شود.
 
گفتنی است سردار حسن مهری؛ رئیس پلیس فرودگاههای کشور نیز چندی قبل تاکید کرده بود: زائران از بردن داروهای ممنوعه که لیست آنها نیز اعلام شده حتماً خودداری کنند و اگر زائری قرار است داروهای خاصی را استفاده کند حتما نسخه آن را به همراه داشته باشد تا در فرودگاه برای وی مشکلی پیش نیاید.
 
وی همچنین درباره حمل مواد مخدر در سفر زیارتی حج گفته بود: اگر زائران اقدام به حمل مواد مخدر کنند در مرحله نخست و پس از دستگیری در ایران به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بین یک تا پنج سال ممنوعیت خروج از کشور را برای آنها شامل می‌شود و از سفر معنوی حج نیز باز می‌مانند؛ اگر در کشور عربستان نیز از زائران مواد مخدر دریافت شود برابر قوانین با آنها برخورد خواهد شد.
 
امسال بیش از 86 هزار نفر از زائران کشورمان از مرداد تا شهریور ماه برای حج تمتع 96 عازم مدینه و مکه خواهند شد. http://hadidnews.com/vdccioq1.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما