تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۵
معاون اول رئیس‌جمهورگفت: ‌تا زمانی که طرح دولت کامل نشده هدفمندی یارانه‌ها به شیوه فعلی ادامه خواهد داشت.
هدفمندی یارانه‌ها به شیوه فعلی ادامه می‌یابد
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کارآفرینی تولید ثروت در جامعه است از تشکیل منظم جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: ‌تا زمانی که طرح دولت کامل نشده هدفمندی یارانه‌ها به شیوه فعلی ادامه خواهد داشت.


به گزارش حدیدنیوز، معاون اول رئیس جمهور در هشتمین جشنواره ملی تقدیر از کارآفرینان برتر اظهار داشت: منظور از کارآفرینی فقط تولید نیست و همه افرادی که از فرصت‌ها بهره‌برداری مناسب می‌کنند و قدرت ریسک‌پذیری دارند کارآفرین هستند.



وی با بیان اینکه ریسک‌پذیری با مفهوم کارآفرینی عجین شده است، گفت: اگر انسان از شکست بترسد و وارد کاری نشود هیچگاه موفق نخواهد شد.



اسحاق جهانگیری ادامه داد: با توجه به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور این افراد نباید تنها به دنبال یک کار مطمئن با یک درآمد اندک دولتی باشند و باید ریسک‌پذیر کارآفرین باشند.



وی اضافه کرد:‌ دولت‌ها وقتی به موضوع کار‌آفرینی اهمیت می‌دهند تنها از باب حل کردن بحث اشتغال نیست و کارآفرینی به معنای تولید ثروت است.



وی توسعه تکنولوژی را از دیگر مزایای کارآفرینی دانست و افزود: چون کارآفرین با خلاقیت سروکار دارد باید تکنولوژی را توسعه دهد و حکومت‌ها وقتی توسعه پیدا می‌کنند که برای عمق‌ بخشیدن به آن در کارآفرینان خود تأکید دارند.



جهانگیری گفت: در حال حاضر کارآفرین بیش از اینکه خود را در رقابت با دیگر کارآفرینان ببیند در رقابت با موانع قانونی می‌بیند.



معاون اول رئیس جمهور با اشاره به انتشار برخی اخبار در رسانه‌های متعلق به نهادهای دولتی و حکومتی گفت: دولت از نقد استقبال می‌کند اما تولید برخی اخبار موجب نگرانی مردم می‌شود.



وی در این باره توضیح داد: دولت با تمام قدرت و آگاهی از شرایطی که در آن قرار دارد مصمم است برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات بهترین راه‌حل را پیدا کند.



جهانگیری گفت:‌در برخی اخبار رسانه‌ها گفته می‌شود دولت برنامه‌ای برای هدفمندی ندارد یا دولت می‌خواهد به جای پرداخت نقدی، کالا به مردم بدهد در حالی که به عنوان معاون اول رئیس جمهور اعلام می‌کنم که تاکنون دولت هیچ تصمیمی در این‌باره نگرفته است و رئیس جمهور هم اعلام کرد که هدفمندی ادامه می‌یابد.



وی اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول آسیب‌های زیادی داشته و منابع و مصارف آن این موضوع را نشان می‌دهد چون طبق قانون قرار بود ۵۰ درصد درآمد ناشی از هدفمندی یعنی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال بین مردم توزیع شود در حالی که الان ۴۲ هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع می‌شود و چیزی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از بودجه برای این کار اختصاص یافته است.



معاون اول رئیس جمهور گفت: در حالی که بودجه عمرانی کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان است ۱۱ هزار میلیارد تومان از بودجه برای توزیع یارانه نقدی برمی‌داریم.



جهانگیری گفت: برخی می‌گویند بیایید مناظره کنیم؛ ما چند آمار اعلام کردیم و گفتیم که در شرایط تورم نزولی قرار داریم و این گزارش را مرکز آمار که خوشبختانه رئیس آن هنوز تغییر نکرده اعلام کرد و می‌توانند این آمار را از او سؤال کنند اگر گفت غیر از این است راجع به آن بحث می‌کنیم.



وی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون قانون هدفمندی یارانه‌ها را با دقت بررسی می‌کنیم اما تا آن زمان به همین شیوه فعلی ادامه می‌دهیم و هرگاه طرح ما کامل شد آن را به مردم و مجلس گزارش می‌دهیم.



معاون اول رئیس جمهور با اشاره به خبر برخی رسانه‌ها در مورد عدم تشکیل جلسه ستاد تدابیر ویژه در دولت یازدهم گفت:‌ این ستاد در دولت گذشته به دلیل اختلافاتی که با شورای عالی امنیت ملی به وجود آمده بود به طور کامل تشکیل نمی‌شد و تنها معاون اول رئیس جمهور با چند وزیر تشکیل جلسه می‌دادند.



جهانگیری اضافه کرد: اما از روزی که دولت تشکیل شده جلسات با حضور معاون شورای عالی و در برخی جلسات دبیر شورا تشکیل می‌شود و جلسات ستاد تدابیر ویژه تقریباً در تمامی هفته‌ها به طور منظم تشکیل شده است. http://hadidnews.com/vdcciiqi.2bq4o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما