تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۲
پاسخ آمریکایی ها به حسن نیت جمهوری اسلامی؛

مجلس سنای آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد

نمایندگان مجلس سنای آمریکا در پیامی به باراک اوباما خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند.
مجلس سنای آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد
به گزارش حدیدنیوز به نقل از روسیا الیوم، اعضای مجلس سنای آمریکا از باراک اوباما خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند.
نمایندگان سنا در نامه روز دوشنبه خود به رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند: در فعالیت برنامه هسته‌ای ایران، کاهش محسوسی را شاهد نبودیم و ما معتقدیم که تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید تشدید شود و در عین حال که به‌دنبال حل دیپلماتیک اختلافات با ایران هستیم، در بررسی امکان استفاده از راه‌حل نظامی جدی عمل شود.


نمایندگان سنا با اشاره به آمادگی رئیس جمهور جدید ایران برای همکاری با گروه شش‌جانبه مدعی شدند که تهران از مذاکرات گذشته برای وقت‌کشی سوء استفاده می‌کند و این رهبر عالی انقلاب ایران است که تصمیم گیرنده نهایی در برنامه هسته‌ای این کشور است.


نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با ۴۰۰ رأی موافق لایحه تحریم‌های جدیدی علیه بخش نفت و دیگر صنایع ایران را تصویب کرد و این لایحه برای اجرایی شدن، باید به تأیید سنا و شخص باراک اوباما برسد.


واشنگتن مدعی است که ایران در تلاش برای ساخت تسلیحات هسته‌ای است در حالی که ایران بارها تأکید کرده که برنامه هسته‌ای این کشور صرفاً هدف تولید انرژی و اهداف تحقیقاتی را دنبال می‌کند.


در حالی که نمایندگان کنگره آمریکا و مجلس سنا خواستار افزایش تحریم‌ها بر ضد صادرات نفت ایران هستند، دولت چین به‌شدت با اعمال تحریم‌های اقتصادی و تجاری بر ضد تهران مخالفت کرده است.


طرح کنگره آمریکا با هدف کاهش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت ایران تنظیم شده و با حمایت ۴۰۰ نماینده کنگره روبه‌رو شده است. مهمترین هدف از اعمال تحریم‌های نفتی بیشتر بر ضد ایران، افزایش فشارها برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران بوده است.
نمایندگان آمریکایی مجازات‌های سنگینی را برای کشورهایی که به خرید نفت از ایران ادامه دهند، تعیین کرده‌اند.


وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، چین همواره بر حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران از طریق مسالمت آمیز و گفت‌وگو تأکید کرده و مخالف اعمال تحریم‌های یک‌جانبه از سوی یک کشور و بر اساس قوانین داخلی آن کشور بوده است. http://hadidnews.com/vdcci4qi.2bq148laa2.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما