تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
جمشید مشایخی گفت: من نه استقلالی هستم نه پرسپولیسی، بلکه طرفدار ایران هستم.
به گزارش حدیدنیوز، جمشید مشایخی پس از حضور در تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من با توجه به سن و سالم پیر شده‌ام و این پیری باعث می‌شود که برخی اوقات یک نفر نداند که دو هفته پیش چه حرفی را زده است آنچه که برای من بسیار مهم و با اهمیت بود این است که نوجوانان و جوانان این مملکت ورزش را از قدیم تا الان سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.



وی افزود: ورزش برای انسان است و همیشه پاک و شریف می‌ماند این مسئله‌ای است که همیشه ما دیده‌ایم البته اولین ورزش ما در جهان به نظر من زورخانه است که قبل از اینکه ما مسلمان شویم زورخانه را در ایران بزرگ داشتیم و سپس اسلام با نام مولا علی (ع) وارد زورخانه شد.



مشایخی ادامه داد: به عقیده من همه ورزش‌ها فرزندان زورخانه هستند. تمام صفات، مردانگی و گذشت قهرمانان در زورخانه است و حالا به سایر ورزش‌ها هم در ایران رسیده. من از قدیم فوتبالیست‌های بزرگی را دیدم که خیلی از آنها از پهلوانان ایرانی هستند.



وی یادآور شد: ما ورزشکاران برجسته‌ای در رشته‌های فوتبال، والیبال، وزنه‌برداری و خیلی از رشته‌های ورزشی داریم و امیدوارم همه آنها پیروز و موفق باشند. مهمتر از هر چیزی در این ورزش به نظر من این است که اگر ما قهرمان اخلاق بشویم از همه‌چیز برای ما بزرگ‌تر و با اهمیت‌تر است. اگر یک هوادار تیمی را دوست دارد و تیم من با دیگری رقابت سنگین و نزدیکی دارد من اگر حرف زشتی را در آن بازی نزنم برنده هستم من اگر سکوت کنم و به جای برخی الفاظ ادب و انسانیت را که مهم است نشان دهم آن وقت برد کرده‌ام. ما همیشه بزرگترین فرهنگ را در جهان داشته‌ایم من حرف بی‌ربطی نمی‌زنم.



وی افزود: خود نویسندگان غربی بزرگ جهان راجع به فرهنگ ما نوشتند که ما بزرگترین و بهترین هستیم و من این موضوع را از خودم در نیاوردم ما همیشه در بزرگی، بخشش و انسانیت که به قول شهریار که می‌گوید گذشت و دلنوازی را عزیزم از درخت آموز که سایه از سر هیزم‌شکن هم بر نمی دارد یاد گرفته ایم.



وی در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص مسی هم با دایی صحبت کردید یا خیر؟ گفت: مسی یک فوتبالیست برجسته و بزرگ در دنیا است مثل علی دایی که سال‌ها در آسیا آقایی می‌کرد. ما بزرگان زیادی در این فوتبال داریم که همه باشخصیت‌اند. مسی هم فوتبالیست با شخصیت و با اخلاقی است و من مطمئنم آن سخنان بی‌ادبانه را ایرانی‌ها به او نگفته‌اند صددرصد اطمینان دارم و مطمئن هستم این کار یک ایرانی نبوده چون ایرانی ادب و انسانیت دارد بیا که نوبت صلح و دوستی است و عنایت به شرط آنکه نگوییم از آنچه رفت حکایت. ما در فرهنگ و ادب خود مسائل زیادی را رعایت می‌کنیم که همه آنها درس اخلاق است چطور ممکن است ایرانی‌ها به یکی از بزرگترین ورزشکار جهان توهین کند این اتفاق افتاده اما نه توسط ایرانی‌ها من خاک پای ملت ایرانم و همیشه افتخار می‌کنم که ایرانی هستم و مودبم.



مشایخی در پاسخ به سوال دیگری که با وجود اینکه سن شما بالا است به چه شوقی در میان بازیکنان فوتبالیست حاضر می‌شوید گفت: من نیرویی دارم که خدایی است و سپس نیروی ملت ایران.



مشایخی در پایان در پاسخ به سوالی که بالاخره شما طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستید گفت: من نه استقلالی‌ام و نه پرسپولیسی من طرفدار ایران‌ام. http://hadidnews.com/vdcci1qi.2bq448laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما