تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲
کره شمالی نسبت به درخواست آمریکا برای تسلیم سلاح‌های هسته‌ای واکنش نشان داد.
واکنش کره‌شمالی به تسلیم تسلیحات هسته‌ای
به گزارش حدیدنیوز، کره شمالی اعلام کرد: این یک رویا و خیال توخالی برای آمریکا است که تصور کند که پیونگ یانگ تسلیحات اتمی اش را تسلیم خواهد کرد.
 
کره شمالی بر این باور است که تحریم های اخیر شورای امنیت سازمان ملل، یک اقدام جنگی است که حاکمیت و اقتدار این کشور را نقض می کند.
 
شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرده است. این تحریم ها به خاطر آزمایش موشک بالستیک این کشور اعمال شده و هدف آن محدود کردن دسترسی پیونگ یانگ به فرآورده های نفتی و نفت خام و کاهش درآمدهای ارزی این کشور حاصل از نیروی کار در کشورهای خارجی است.
 
وزارت خارجه کره شمالی یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم های جدید سازمان ملل علیه پیونگ یانگ، اقدام جنگی است و هدف نهایی آن اعمال محدودیت و محاصره کامل اقتصادی علیه کره شمالی خواهد بود.
 
چین امروز دوشنبه خواستار خویشتنداری شده است. هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورها باید تلاش های مثبت و سازنده ای برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره انجام دهند. تحریم های جدید سازمان ملل بر این مساله تاکید دارد که تاثیر منفی بر اوضاع انسانی شهروندان کره شمالی نداشته باشد و به فعالیت های اقتصادی یا کمک های انسان دوستانه لطمه ای نزند.
منبع: تسنیم http://hadidnews.com/vdcci1q1.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما