تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۱
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: علیرغم همه تلاش‌های انجام شده، وضعیت و شراط کشور در وضعیتی است که مردم سوال می‌کنند چرا بیکاری؟ مردم نگران کسب و کار هستند.
حجت‌الاسلام رئیسی: شعارم «کار و کرامت» است/ آمدم تا وضع موجود را به نفع مردم تغییر دهم + فیلم
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم داوطلب انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه 25 فروردین) پس از ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم این ایام رو به ویژه نیمه رجب را به همه شما تبریک عرض کنم.

وی با بیان اینکه  از افتخارات نظام اسلامی ما آن است که تمامی اجزا در این نظام با رای مردم رقم انتخاب می‌شوند، ادامه داد: مراجعه به آرای عمومی اساس تشکلات نظام را شکل می‌دهد و این از افتخارات نظام ماست که رای مردم در آن تشریفاتی نیست و رای مردم حقیقاً سرنوشت کشور و بخش‌های مختلفی از کشور را رقم می زند.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، تصریح کرد: مردم فرصتی دارند در هر انتخابات، باز نگاهی به آنچه که برگزیدند و ارزیابی نسبت به آنچه که انتخاب کردند داشته باشند اینها در هر انتخاباتی وجود دارد و این  یک فرصت  برای مردم است.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: در کشور ما بعد از گذشت سه دهه یا قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی، دولت‌های مختلفی آمده‌اند و اقدامات خوبی را هر کدام از دولت‌ها به سهم خود انجام داده‌اند که باید اقدامات خوب همه  دولت‌ها و همه دولتمردان را ارج نهاد.

وی ادامه داد: علیرغم همه  تلاش‌های انجام شده، وضعیت و شراط کشور در وضعیتی است که مردم سوال می‌کنند چرا بیکاری، مردم نگران کسب و کار و رونق کسب و کار هستند.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: روستائیان، شهرنشینان، نخبگان و صاحب‌نظران سخن‌شان امروز این است که کشوری با این همه سرمایه‌های ارزشمند و ذخایر که خداوند داده و با این همه نیروی انسانی و نیروهای جوان و خلاق و این همه سرمایه که وجود دارد آیا در شان ملت ماست که شخص بیکاری شرمنده خانواده‌اش شود.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: آیا امکان برون رفت از این وضعیت وجود ندارد؟ پاسخ آن است که با مدیریتی که فرای دسته جات سیاسی فکر کند و به کشور و اعتلای کشور فکر کند، می‌توان این مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورها نیروی جوان و توانمند ما در آنجا در حال کار است و کاملا آماده است تا شرایط مهیا شود تا برای کشور خودش کار کند، اظهار داشت: امروز  شرایط تغییر و تحول وجود دارد که این  تحول باید در نظام مدیریتی ایجاد شود، البته معنای این، آن نیست که دولتمردانی که در جای جای کشور  کار می‌کنند، تلاش‌شان ارزشمند نیست، بلکه باید رویکردها اصلاح شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه می‌توانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که نقشی برای مردم در اقتصاد قائل باشیم و افزایش بهره‌وری را داشته باشیم، ادامه داد: می‌توانیم اقتصادی را ایجاد کنیم که در تکانه‌های ایام، اقتصاد کشور تکان نخورد. یکی از معناهای اقتصاد مقاومتی، همین است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: از وضعیت کشور، مطلع هستم، بیش از سه دهه مدیریت در کشور داشتم و تمام لایه‌های اداری کشور را به برکت انقلاب اسلامی می‌شناسم و آسیب‌ها را می‌دانم و می‌توان بسیاری از ساختارها را اصلاح کرد که مشکلاتی برای مردم ایجاد نکند.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: بنده با مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی که سعادتی بزرگ برایم بود و با حکم مقام معظم رهبری، در این مدت تمام تلاشم این بود که آنچه از حکم رهبری استفاده می‌شود برای خدمت به زائران و مستمندان و فقرا باشد و تمام همت خویش را به کار ببرم.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام انتخابات با مراجعات متعدد اعم از مردم، علما و فقها و گروه‌ها مواجه بودم که تا همین نزدیکی‌ها از حضور در صحنه امتناع می‌کردم، چون جایگاهی که امروز دارم، با هیچ مسئولیتی قابل قیاس نیست.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برخی با من با احتجاج برخورد کردند و گفتند  که شما که می‌گویید در اینجا خدمت کرده‌اید،  اگر در جایگاهی که بیشتر بتوانید گره‌های بیشتری باز کنید، این چه اشکالی دارد؟ من اعلام کردم که بنایی ندارم، اما با این مراجعات و احتجاجات در صحنه حضور پیدا کردم.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه بییشترین مراجعاتم همان‌طور که به دولتی‌ها هم گفتم، درباره بیکاری بوده است، ادامه داد: با این دعوت‌های بسیاری که از ناحیه فرهیختگان شد، حجت بر بنده تمام شد و با توجه به توانمندی که بحمدلله وجود دارد و با توجه به ادوار مختلف مدیریتی که دارم، به ویژه در حوزه نظارتی، به نظرم می‌توان همه نیروهایی که دل در گرو انقلاب دارند، وضعیت فعلی حتما می‌تواند به نفع کسانی که مشکل و گره دارند، تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم می‌تواند در حل مشکلات نقش‌آفرین باشد، اظهار داشت: آخرین سخنم آن است که در این قضیه، ملاک و میزان رای ملت است و وظیفه ما آن است که خود را معرفی کنیم.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با بیان اینکه منابعی وجود دارند که در معرفی (بنده) اغراضی دارند، گفت: آنهایی که بنده را نمی‌شناسند، خواهشم این است که از منابع معتبر در پی شناخت سوابق بنده باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: از تصمیم‌گیری‌های سخت زندگی بنده، تصمیم‌گیری برای این مسئولیت بود، بسیار برایم سخت بود، زیرا تولیت آستان قدس رضوی مسئولیتی بسیار دلچسب و دلنشین و از سوی دیگر مشکلات زندگی مردم و خواست و دعوتی که از اقشار مختلف از من صورت گرفت، مواجه شدم و اتمام حجت برایم تمام شد.

وی ادامه داد: علیرغم میل شخصی‌ام، آمدم و فکر کردم که اینجا از آنجاهایی است که باید خلاف میل شخصی خود عمل کنم.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم درپاسخ به سئوالی درباره تشکیل جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی، گفت: جمعی از دلسوزان انقلاب گردهم آمده‌اند که کارشان مورد احترام است.

حجت‌الاسلام رئیسی در همین زمینه افزود: با اینکه در نشست اول این جبهه اعلام کرده بودم که آمادگی برای حضور ندارم، اما در همان نشست نام بنده توسط برخی عزیزان مطرح شد که همین جا از آن عزیزان تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: اما بنده  که در این عرصه وارد شدم، حتما کاندیدای همه  مردم ایران، همه  دلسوزان انقلاب و کسانی که دل‌شان برای اعتلای کشور می‌تپد هستم و خودم را منحصر به مجموعه‌ای خاص، عنوانی خاص و جریانی سیاسی خاص نمی‌بینیم و بنده به عنوان یک طلبه از مردم، با مردم و در مردم خواهم بود.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با اشاره به شعار دولت خود، ادامه داد: برای دولت، شعار "کرامت و کار" را انتخاب کردیم، زیرا این دو مقوله نیاز کشور است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دولت باید با تمام قوا کار کند و  امیدبخش باشد و برای کسانی که در جستجوی کارند به هر شکلی بتواند اقدامی انجام دهد، گفت: نگاه دولت و دستگاه‌ها  به مردم باید کریمانه باشد، فساد اداری زیبنده مردم و دستگاه‌ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت بنده در آستان قدس، کمک به مستمندان و فقرا بوده و معاونتی هم در این زمینه ایجاد کردیم تا این بخش از پیام رهبری حل شود، ادامه داد: از وقتی که بنده تصمیم گرفتم در انتخابات حضور پیدا کنم، بعضی از اقدامات که ممکن است شائبه انتخاباتی باشد را گفتم که انجام نشود.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم درباره برنامه‌های خود در حوزه سیاست خارجی، اظهار داشت: تعامل با عزت، حتماً در برنامه کاری خواهد بود، ارتباطات ما جزء رژیم‌صهیونیستی با همه کشورها برقرار خواهد بود.

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به سئوالی درباره حقوق شهروندی، ادامه داد: حقوق شهروندی حقیقتی است که باید در میدان اتفاق بیفتد، نگارش حقوق شهروندی بس است، مگر ما نوشتن کم داریم؛ چند بار در عمر اداری بنده، این حقوق نوشته شده است.

وی افزود: امروز میدان اجرای حقوق شهروندی است، نه میدان انشاءنویسی برای حقوق شهروندی.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در پاسخ سئوالی درباره اینکه برنامه شما برای بحران سوریه چیست؟ گفت: حل مسئله سوریه باید توسط سوری‌ها انجام شود، حضور خارجی‌ها حتماً در این کشور مشکل ایجاد می‌کند و مشکلی را هم حل نکرده، بگذارند مردم سوریه آینده سوریه را تعیین کنند. http://hadidnews.com/vdcci0q1.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما