تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۵
خودروساز بریتانیایی مک لارن از مدل جدید و ویژه ۶۵۰S Spider در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۴ رونمایی کرد که از لحاظ مکانیکی به ۶۵۰S شبیه است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از خودروسازی، خودروساز بریتانیایی مک لارن از مدل جدید و ویژه ۶۵۰S Spider در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۴ رونمایی کرد که از لحاظ مکانیکی به ۶۵۰S شبیه است با این تفاوت که دارای برچسب قیمت ۲۱۵ هزار پوندی بوده و همانند ۱۲C Spider دارای سقف تاشو نیز است.


از لحاظ وزنی این خودرو تنها ۴۰ کیلوگرم سنگین تر از مدل کوپه است ولی از لحاظ بازدهی تفاوت‌های فراوانی دارد به طوریکه دارای شتاب صفر تا صد در ۳٫۰ ثانیه و رسیدن به سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت در ۵٫۷ ثانیه است که از این لحاظ‌هایپرخودرو F۱ را نیز پشت سر می‌گذارد که در سال ۱۹۹۴ و دارای مدت زمان ۶٫۳ ثانیه بوده است.

حداکثر سرعت برای اسپاید در حدود ۲۰۰ مایل در ساعت است و از لحاظ مصرف سوخت اقتصادی نیز دارای وضعیتی بهتر از ۱۲C از هر دو وجه قدرت و نیروی گشتاور است.



در حدود ۲۵ درصد از قطعات بکار رفته در اسپایدر جدید بوده که شامل ترمزهای سرامیک کربنی و سیستم کلاج دوگانه هفت سرعت اتوماتیک است که بهترین پاسخدهی را به موتور ۳٫۸ لیتری توربودوگانه V۸ با قدرت پیشرانه ۶۴۱ اسب بخار و نیروی گشتاور ۵۰۰ پوندبر فوت دارند که بدین ترتیب دارای دور موتور ۳ تا ۷ هزار دور در دقیقه است. 



از لحاظ صدای موتور نیز از مدل نوستالوژی ۱۲C بالاتر بوده ولی ترمزهای بسیار حساس تری دارد و سیستم تعلیق نیز پاسخ دهی بسیار بهتری دارد و در ضمن به عنوان یک گزینه اختیاری مک لارن از صندلی‌های اسپرت همانند مدل P۱ در اسپایدر نیز بهره گرفته است.


به هر حال مدل اسپایدر ۶۵۰S دارای کارکد به مراتب بالاتری از مدل استاندارد است که نشان از عزم جدی مک لارن برای بازار خودروهای سوپراسپرت و البته جذب جوانان متمکن علاقمند به این بازار را دارد. http://hadidnews.com/vdcceoqi.2bq448laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما