تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۹
یک گروه تروریستی صبح امروز وارد ساختمان مجلس شدند و به طبقات فوقانی ساختمان اداری نمایندگان مجلس راه یافتند.
تروریست‌ها چگونه وارد مجلس شدند؟
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، حدود ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز بود که دو گروه تروریستی در اقدامی غافلگیرکننده دو نقطه مهم و حساس کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل را مورد حمله تروریستی قرار دادند.

در جریان این عملیات‌های تروریستی ابتدا یک گروه تروریستی وارد ساختمان مجلس شدند و تعدادی از ماموران محافظ مجلس را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

تروریست‌هایی که به مجلس حمله کرده بودند 4 مرد بودند که از درب مراجعه‌کنندگان مردمی دیدار با نمایندگان مجلس که به درب شرقی معروف است، وارد مجلس شدند.

تروریست‌ها از درب شرقی مجلس که منتهی به سالن انتظار برای دیدار با نمایندگان مجلس می‌شود، در پوشش مراجعه‌کننده وارد شدند و از همان بدو ورود به دلیل اینکه بسته‌ای همراه خود داشتند و حفاظت مجلس خواهان بازرسی آنها می‌شود، با نیروهای حفاظت در گیت ورودی درگیر شده و با تیراندازی به یکی از محافظین وی را به شهادت می‌رساند و سپس مراجعه‌کنندگان را به رگبار می‌بندند و چند نفر از آنها را شهید و مجروح می‌کنند.

تروریست‌ها سپس گیت ورودی را رد کرده و وارد بخشی از حیاط مجلس شدند که به ساختمان دفاتر نماینده‌ها که به ساختمان هفت طبقه معروف است، منتهی می‌شود. ورودی این ساختمان به دو مسیر، لابی اصلی مجلس و راه پله ورودی دفاتر نمایندگان ختم می‌شود.

مسیر مستقیم  که به لابی اصلی مجلس و سپس به ساختمان هرمی شکل مجلس منتهی می‌شود، به وسیله یک درب فلزی کنترل می‌شود که با حمله تروریست‌ها به مجلس، حفاظت مجلس به موقع درب فلزی را بسته و مانع ورود ترویست‌ها به ساختمان اصلی مجلس می‌شوند.

تروریست‌ها هم راهی جز ورود به راه پله‌ها نداشتند و پس از بالا رفتن از راه پله وارد دفاتر نمایندگان که در هفت طبقه قرار دارد، می‌شوند. تروریست‌ها در هر طبقه تعدادی از افراد را مجروح کرده و در نهایت در طبقه چهارم مستقر می‌شوند.

 پس از درگیری‌های اولیه، یکی از تروریست‌ها از راهی که آمده بود به امید اینکه بتواند وارد ساختمان اصلی و صحن مجلس شود، بازمی‌گردد و وارد حیاط می‌شود در این زمان به سوی مردمی که در خیابان حضور داشتند، تیراندازی می‌کند اما به دلیل اینکه منطقه به محاصره کامل درآمده بود، مجبور می‌شود مجددا به داخل ساختمان برگردد.

حفاظت مجلس توانسته بود با هوشمندی طبقات ساختمان دفاتر نمایندگان را تخلیه کرده و تروریست‌ها را در طبقه چهارم محاصره کنند و به این عملیات تروریستی خاتمه دهند.

با کشته شدن تمام اعضای تیم تروریستی، نیروهای ویژه سپاه کار پاکسازی ساختمان را آغاز می‌کنند. در جریان پاکسازی ساختمان، نیروهای سپاه متوجه می‌شوند که تروریست‌ها در زیر برخی از اجساد شهدا، نارنجک کار گذاشته‌اند تا در صورت جابجایی شهدا، نارنجک‌ها منفجر شوند که این حربه نیز با هوشیاری نیروهای سپاه خنثی می‌شود.
http://hadidnews.com/vdccemq1.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما