تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس: زنگنه راه بخش خصوصی را بسته !

تفاوت‌های رستم قاسمی و بیژن زنگنه

با توجه به سهل‌تر شدن شرایط تحریم‌ها، زنگنه باید نسبت به توزیع مناسب و جهت‌دار منابع حاصل از فروش نفت اقدام کند
تفاوت‌های رستم قاسمی و بیژن زنگنه
به گزارش حدیدنیوز‏، عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: بخش خصوصی باید سرمایه بسیار زیادی را در حوزه نفت صرف کند. به همین دلیل دولت باید راه را برای صادرات نفت از سوی این عده باز گذارد، اما به هيچ‌وجه چنين رويكردي در دولت مشاهده نمي‌شود. 

جلیل جعفری‌ اظهار داشت: در مقایسه با سال گذشته درآمدهای کشور کاهش و در مقابل مشکلات افزایش داشته است. 

وي افزود: معمولا جایی که پول و منابع مالی فراوان وجود دارد، دلالان و واسطه ها نیز حضوری چشمگیر دارند.
عضو كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: دولت برای بهبود وضعیت تولید و صادرات نفت باید بخش خصوصی را حمایت کرده و شرایط را برای ورود آنها به این حوزه فراهم کند.
جعفري تصریح کرد: کمیسیون انرژی فشار زیادی به دولت در مورد بسترسازی برای ورود بخش خصوصی به حوزه نفت و صادرات و فروش آن وارد کرده و وزارت نفت نیز با تشکیل کمیته ۵نفره (متشکل از افراد کارکشته و باتجربه) باید این کار را در اسرع وقت انجام دهد.
وی تاکید کرد: افراد و بخش خصوصی باید سرمایه بسیار زیادی را در این راه صرف کنند. به همین دلیل دولت باید راه را برای صادرات نفت از سوی این عده باز گذارد، اما به هيچ‌وجه چنين رويكردي در دولت مشاهده نمي‌شود.
عضو كميسيون انرژي مجلس در مورد درباره تفاوت‌های رستم قاسمی و بیژن زنگنه به عنوان وزرای نفت قبلی وفعلی به خبرنگار اقتصادپرس گفت: قاسمی مدیر توانایی بود و توانست در شرایط اوج تحریم‌ها با تهیه کشتی و بیمه آنها و... نسبت به فروش و صادرات نفت از کشور اقدام کند.
جعفري ادامه داد: این در حالی است که تا پیش از حضور وی در وزارت نفت سبک‌های مدیریتی بسیار متفاوت بود و وی توانست منابع حاصل از فروشنفت را بین همه حوزه ها توزیع کند.
نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: با توجه به سهل‌تر شدن شرایط تحریم‌ها، زنگنه باید نسبت به توزیع مناسب و جهت‌دار منابع حاصل از فروش نفت اقدام کند و این مساله را در اولویت‌های کاری این وزارتخانه قرار دهد.
وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت یکی از شعارهای این دولت است که باید محقق شود، زیرا ما توان تولید و صادرات روزانه ۳ تا ۳میلیون و۳۰۰ هزار بشکه نفت را داریم.
عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: زنگنه باید افزایش ظرفیت تولید را در اولویت قرار دهد.
جعفری در پایان خاطرنشان کرد: صنعت نفت حوزه‌ای بسیار حساس است و مدیران آن نیز باید از میان افراد باتجربه و دارای عرق ملی انتخاب و به‌کار گرفته شوند.
http://hadidnews.com/vdcceeqi.2bq4s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما