تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
اگرچه پیش بینی می شود که اقبال مردم نسبت به خرید خودرو با افزایش قیمت بنزین کمتر شود، اما خودروسازان پاتک این موضوع را با افزایش عرضه در بازار و فروش نقدی و فوری خودروهای خود، زده اند و تلاش کرده اند که نقدینگی مورد نیاز خود را جذب کنند. این در حالی است که بازار آزاد همچنان راه خود را می رود و هنوز تکانه های اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و فروش های نقدی را درک نکرده است. بنابراین قیمت بالا است.
بازار خودرو پس از هدفمندی/ فروش‌های نقدی قیمت را در بازار کاهش نداد
به گزارش حدیدنیوز، دو روزی از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و گرانی بنزین و سایر حامل های انرژی می گذرد. در این میان اگرچه در محافل عام و کوچه بازاری، افزایش قیمت بنزین مردم را از خرید خودرو باز داشته است، اما باز هم تقاضا برای خودرو در بازار، قیمت را بالا نگاه داشته است.



در این میان، باز هم اگرچه پیش بینی می شود که اقبال مردم نسبت به خرید خودرو با افزایش قیمت بنزین کمتر شود، اما خودروسازان پاتک این موضوع را با افزایش عرضه در بازار و فروش نقدی و فوری خودروهای خود، زده اند و تلاش کرده اند که نقدینگی مورد نیاز خود را جذب کنند. این در حالی است که بازار آزاد همچنان راه خود را می رود و هنوز تکانه های اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و فروش های نقدی را درک نکرده است. بنابراین قیمت بالا است.



یکی از فعالان بازار خودرو در این رابطه به خبرنگار اقتصاد ایران آنلاین می گوید: خودروسازان عرضه خود را به فروش های نقدی محدود کرده اند و در مقابل، برخی نمایندگی های فروش آنها، عرضه خودرو به بازار را اضافه کرده اند؛ اما هنوز قیمت بالایی را برای محصولات خود طلب می کنند.



وی می افزاید: البته این عرضه ها، به صورت رسمی از سوی نمایندگی ها صورت نمی گیرد؛ بلکه نمایندگی ها مباشرانی دارند که از طریق آنها، خودرو را در بازار آزاد به فروش می رسانند.



برخی ها نیز با اعلام قیمت بنزین، از خرید منصرف شده اند و بنابراین تقاضا نیز رو به کاهش نهاده است. البته پدیده دیگری که این روزها در بازار خودرو مشاهده می شود این است که دارندگان خودرو، برای فروش خودروهای خود با نرخ بالاتر، حتی حاضر به فروش اقساط خودروهای خود هستند.



در عین حال، بالا رفتن سود بانکی نیز به نوعی عاملی برای جذب بیشتر افراد به فروش اقساطی خودرو شده است به نحوی که آنها مطابق با سود بانکی بالایی که هم اکنون رایج است، ترجیح می دهند که خودرو را به صورت اقساطی به فروش رسانند. چراکه به هرحال، جذابیت سود بانکی به علاوه درصدی که خود افراد به این نرخ سود اضافه می کنند، برای فروش یک کالا به صورت اقساطی جذابیت ایجاد می کند.



قیمت انواع خودروهای نو و دست دوم در بازار



یک سمند ال ایکس مدل ۹۰ با کارکرد ۵۱ هزار کیلومتر از سوی فروشنده ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است.



یک پراید مدل ۸۷ با ۶۶ هزار کیلومتر کارکرد از سوی فروشنده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نرخگذاری شده است. همچنین یک خودروی ال ۹۰ مدل اسفند ۹۰ نیز با ۴۴ هزار کیلومتر به قیمت ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.



یک عدد پژو ۴۰۵ دوگانه سوز نیز با ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد مدل ۹۱ به قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.



همچنین یک رنو کولیوس ۲۰۱۴ به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد. همچنین ۲۰۶ تیپ ۵ نیز مدل ۸۴ به قیمت ۲۳ میلیون تومان به فروش می رسد.



یک خودروی پرشیا نقره ای مدل ۸۸ نیز با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، به قیمت ۳۲ میلیون تومان از سوی فروشنده نرخگذاری شده است. http://hadidnews.com/vdcce1qi.2bqo18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما