تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۷
یگان‌های نظامی کشورهای حوزه خلیج فارس رزمایشی را با هدف احیای مفهوم دفاع مشترک و اجرای استراتژی یکپارچه در جهت دفاع از کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز کردند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، یگان‌های نظامی کشورهای حوزه خلیج فارس روز یکشنبه رزمایشی را در کویت آغاز کردند که ۱۷ روز به طول می‌انجامد.

عبدالعزیز الریس، رئیس بخش روابط عمومی در ارتش کویت اعلام کرد که برگزاری این رزمایش‌ از چند سال گذشته مورد نظر بوده و این رزمایش‌ ارتباطی با رخدادهای منطقه یا جریان‌های سیاسی ندارد.

این رزمایش‌ به دنبال آن برگزار می‌شود که ایران رزمایش‌هایی دریایی را در اواخر سال گذشته در خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار کرد.

پیشتر ایران هشدار داده بود که اگر تاسیسات هسته‌ایش مورد حمله قرار بگیرد، به پایگاه‌های آمریکا در خلیج فارس حمله خواهد کرد.

الریس در ادامه افزود: هدف این رزمایش‌ احیای مفهوم "دفاع مشترک و اجرای استراتژی یکپارچه" با هدف دفاع از کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) است.

نیروهای سپر جزیره با مشارکت نیروهای هوایی و زمینی رزمایشی را در صحرای کویت برگزار می‌کنند که این رزمایش‌ ۲۶ فوریه همزمان با روز ملی کویت پایان می‌یابد.

الریس تعداد نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش‌ را مشخص نکرد.

نیروهای سپر جزیره که سال ۱۹۸۲ تشکیل شد، ۳۰ هزار نظامی از شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را در خود جای داده‌اند.

ارتش کویت همچنین اعلام کرد که درصدد است در چارچوب "رزمایش سپر جزیره ۹" از ۲۰ تا ۲۶ فوریه رزمایش مشترکی با نیروهای سپر جزیره در تعدادی از مناطق دریایی برگزار کند. http://hadidnews.com/vdcc4iqs.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما