تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
تویوتا سال ۲۰۲۰ را برای ورود ماشین‌های خودران خود به جاده‌ها درنظر گرفته است
کم‌کم شاهد شکل گرفتن رقابت در عرصه خودروهای خودران (Self-driving) هستیم به تازگی شرکت خودروسازی تویوتا از برنامه خود برای ورود ماشین‌های خودران تجاری به جاده‌ها تا سال ۲۰۲۰ خبر داد. با ما همراه باشید.

اخیرا تویوتا از ورود جدی خود به بازار خودروهای خودران خبر داده است و به مانند نیسان، گوگل و جنرال موتور سال ۲۰۲۰ را برای ورود خودروهایش به جاده‌ها در نظر گرفته است. اخیرا ماشین لکسوس جی‌اس اصلاح شده این شرکت در حال تست تکنولوژی ناوبری خودکار در بزرگراه شلوغ Shuto دیده شده است. این خودرو که تویوتا برای آن نام "Highway Teammate" را در نظر گرفته قادر است به صورت کاملا خوکار در بین خطوط حرکت کند، تغییر خط دهد و وارد بزرگراه شده یا از آن خارج شود.

تویوتا۱

مسئولین تویوتا در مورد این تکنولوژی می‌گویند:ارتباط بین ماشین و راننده باید به مانند دو دوست نزدیک باشد که یک هدف واحد را دنبال می‌کنند این دو گاهی مراقب یکدیگر هستند و گاهی به یکدیگر کمک می‌کنند.

خبرهای داغی از شرکت‌های مختلف برای ورود به بازار خودروهای هوشمند شنیده می‌شود. گوگل که سال‌ها در حال تست تکنولوژی خود بر روی خودروها بوده است اخیرا از تجاری شدن و فروش خودروهای هوشمندش تا 5 سال آینده خبر داده است. اپل نیز از ورود خود به بازار این نوع خودروها تا سال ۲۰۱۹ خبر داده است. طبق گزارش وال استریت ژورنال کوپرتینویی‌ها در حال توسعه یک خودروی الکترونیکی و نیمه خودران هستند.

تویوتا۲
شرکت‌های خودروسازی نیز برای رقابت در این عرضه بیکار ننشسته‌اند. نیسان سال ۲۰۲۰ را برای ورود اولین خودروی خودران خود در نظر دارد همچنین ایلان ماسک از ورود تسلا به این بازار تا دو یا سه سال آینده خبر داده است. تویوتا برای تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری در نظر گرفته است و اعتقاد دارد خودروهای هوشمند رانندگی ایمن‌تری را برای مسافران به همراه دارند. این بودجه بین دانشگاه استنفورد و موسسه تکنولوژی ماساچوست برای تشکیل دو مرکز تحقیقاتی مشترک تقسیم خواهد شد.

تویوتا۳
انتظار می‌رود تویوتا اطلاعات بیشتری از برنامه‌های خود برای تولید خودران‌ها در نمایشگاه خودروی توکیو بدهد برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا ۲۹ اکتبر (هفتم آبان ماه) و شروع نمایشگاه صبر کنیم. نظر شما در مورد ورود این خودروها به جاده‌ها چیست؟

http://hadidnews.com/vdcc4iq1.2bq1m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما