تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۲
فرایند انتقال قطعی اولین بخش از درآمدهای نفتی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 550 میلیون دلار به حساب بانک مرکزی ایران در سوئیس پایان یافته است.
فرآیند انتقال 550 میلیون دلار به حساب بانک مرکزی ایران در سوئیس پایان یافت
به گزارش حدیدنیوز، این مقام آگاه که خواست نامش بیان نشود،  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اولین بخش از درآمدهای نفتی محدود شده ایران به مبلغ 550 میلیون دلار به حساب بانک مرکزی ایران واریز شده است؟ افزود: با شروع رسمی روز کاری اداری از امروز (دوشنبه) در اروپا و بر اساس اعلام بانک مرکزی ژاپن، فرایند انتقال قطعی اولین بخش از درآمدهای نفتی ایران به حساب بانک مرکزی کشورمان در سوئیس پایان یافته است.
 
پیش از این، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای 12 بهمن ماه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اعلام کرد: اولین قسط از 4.2 میلیارد دلار دارایی های محدود شده ناشی از درآمد نفتی ایران شامل 550 میلیون دلار روز شنبه هفته جاری (اول فوریه/12 بهمن ماه ) به حساب مربوطه در سوئیس واریز شد.
 
وی افزود: تا آنجا که اطلاع دارم همه اقدامات لازم انجام شده و نقل و انتقالات صورت گرفته و پول به حساب مربوطه در سوئیس واریز شده است.
 
عراقچی در عین حال تصریح کرد: به دلیل تعطیلات آخر هفته در اروپا (روزهای شنبه و یکشنبه) عملیات بانکی انتقال آن به حساب بانک مرکزی روز دوشنبه انجام می شود. بنابراین از نظر ما هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.
 
بر اساس توافق ژنو یا همان برنامه اقدام مشترک ایران و 1+5، 4.2 میلیارد دلار از دارایی های محدود شده ایران ناشی از درآمدهای نفتی طبق جدول زمانبندی مشخص شده ای در هشت قسط آزاد خواهد شد.
 
بر این اساس، نخستین قسط در اول فوریه (12 بهمن) به مبلغ 550 میلیون دلار به حساب مربوطه در سوئیس واریز شده است.
 
قسط دوم در اول مارس (10 اسفند) به مبلغ 450 میلیون دلار، قسط سوم در 7 مارس (16 اسفند )به مبلغ 550 میلیون دلار، قسط چهارم در 10 آوریل (21 فروردین 93) به مبلغ 550 میلیون دلار، قسط پنجم 15 آوریل (26 فروردین)450 میلیون دلار و قسط های ششم، هفتم و هشتم به ترتیب در تاریخ های 14 می (24 اردیبهشت)، 17 ژوئن (27 خرداد ) و 20 جولای - ژوئیه (20 تیر 93) هر یک به مبلغ 550 میلیون دلار پرداخت خواهد شد.
 
http://hadidnews.com/vdcc40qi.2bq4s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما