تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲
درخواست ۱۳۰ عضو مجلس نمایندگان برای مذاکره با ایران

پاسخ حسن روحانی به نامه نمایندگان آمریکا چیست؟

“باید همه توافق داشته باشیم که تجدید دیپلماسی بخشی از استراتژی وسیعتر ما نسبت به ایران باشد.”
پاسخ حسن روحانی به نامه نمایندگان آمریکا چیست؟
به گزارش حدیدنیوز، تعداد قابل توجهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به باراک اوباما، از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند که با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران، با او وارد مذاکره شود.

این نامه که به وسیله دیوید پرایس، نماینده دموکرات از کارولینای شمالی و چارلز دنت، نماینده جمهوریخواه از پنسیلوانیا تنظیم شده، برجسته ترین اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از مذاکره با ایران بوده است. 

به گفته سخنگوی دفتر آقای پرایس اعضای مجلس نمایندگان تا آخر روز پنجشنبه ۱۸ ژوئیه (دیروز) فرصت داشتند که این نامه را امضا کنند و قرار است که این نامه امروز به کاخ سفید فرستاده شود.
هفده نفر از امضاکنندگان از حزب جمهوریخواهان هستند. 

در بخشی از این نامه آمده است علی رغم این که مردم ایران در گذشته هم رییس جمهوری را با دیدگاه اعتدال و اصلاح انتخاب کرده بودند و تجربه تاریخی حکایت از آن دارد که باید نسبت به تغییر معنادار محتاط بود، “باید همه توافق داشته باشیم که تجدید دیپلماسی بخشی از استراتژی وسیعتر ما نسبت به ایران باشد.” 

این نامه همچنین از رییس جمهوری آمریکا می خواهد که دست به اقداماتی نزند که موضع آقای روحانی را در قبال “تندروها” در ایران تضعیف کند. 

چند روز پیش نیز در نامه ای دیگر عده ای از چهره‌های سیاسی و نظامی آمریکا از باراک اوباما خواستند که فرصت مذاکره را با دولت حسن روحانی از دست ندهد. 

این نامه را بیست و نه نفر از جمله دیپلماتها و مقام‌های دولتی سابق، دانشگاهیان و مقامات پیشین نظامی امضا کرده‌ بودند که در میان آنها نام فریده فرحی استاد دانشگاه هاوایی، جان لیمبرت مدیرکل سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، رضا مرعشی کارشناس دفتر ایران در وزارت خارجه آمریکا، علیرضا نادر تحلیلگر مسائل ایران، تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا و گری سیک مشاور جرالد فورد، جیمی کارتر و رونالد ریگان در امور ایران دیده می‌شد. 

این در حالی است که دو هفته پیش کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای که به امضای ۴۵ نماینده رسیده بود، از باراک اوباما خواسته بود تا بدون توجه به انتخاب آقای روحانی، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. 

مجلس نمایندگان آمریکا یکی از دو نهاد قانونگزاری کنگره آمریکاست که ۴۳۵ عضو دارد. اکثریت این مجلس در اختیار جمهوریخواهان است. http://hadidnews.com/vdcc40qi.2bq1e8laa2.html
منبع : سراج24
نام شما
آدرس ايميل شما