تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۴
در حدود سال ۲۰۱۲ میلادی بود که خودروساز فرانسوی پژو از مدل مفهومی پژو ۲۰۰۸ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی کرد .
مشخصات فنی و تصاویر محصول احتمالی بعدی پژو در ایران
به گزارش حدیدنیوز، در حدود سال ۲۰۱۲ میلادی بود که خودروساز فرانسوی پژو از مدل مفهومی‌پژو ۲۰۰۸ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ رونمایی کرد که نشان دهنده عزم این خودروساز برای ساخت خودروهای شاسی بلند جمع و جور (کراس اور) بود.



این محصول که در نمونه‌های اولیه به صورت اختصاصی برای بازارهای اروپا طراحی و تولید شد، رقبای سرسختی همچون نیسان جوک و مینی کانتری من را در سر راه خود می‌دید.


این خودرو که بر اساس پلت فرم پزو ۲۰۸ طراحی شده است، دارای همان چراغ‌های جلو شیک و جلو پنجره‌های درشت دارای ابعاد ۴٫۱۶ متر ظول به همراه ۱٫۷۴ متر عرض است که نسبت به مدل ۲۰۸ در حدود ۲۰ سانتیمتر درازتر و ۵ سانتیمتر عریض تر شده است.
شما می‌توانید با خواباندن صندلی‌های عقب فضای بار مفید که در حالت عادی و استاندارد ۳۶۰ لیتر است را به بیش از ۱۱۹۴ لیتر برسانید.



شرکت پژو مدل ۲۰۰۸ را با چندین گزینه دیزلی و بنزینی معرفی کرده است که شامل موتورهای ۱٫۴ لیتری و ۱٫۶ لیتری با قدرت پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار و موتور ۱٫۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر است که در بازارهای مختلف با استاندارهای متنوع و سیستم انتقال قدرت دستی و یا اتوماتیک عرضه می‌شود. در برخی نقاط تا هشت گزینه موتوری نیز برای این محصول عرضه شده است که محبوب ترین مدل ان ۱٫۶ لیتری دیزلی E –HDI با قدرت پیشرانه ۹۱ یا ۱۱۳ اسب بخار است که از گزینه ۱٫۶ لیتری بنزینی خود دارای عملکرد بهتری است.



در مدل ۲۰۱۴ شاهد یک گزینه جدید ۳ سیلندر توربوشارژ هستیم که جایگزین مدل ۱٫۶ لیتری بنزینی شده و دارای بهبود پالایش به همراه عملکرد بهتر و تولید گازهای گلخانه ای کمتر است.
سواری این محصول بسیار لذت بخش است و ثبات و استحکام به خوبی در خودرو نمایان است. در تستهای انجام شده گزارش شده است که فرمان سریع ولی کمی‌بی روح است که بدین معنی است که مدل ۲۰۰۸ یک مدل موفق ولی فاقد سایر گزینه‌های سرگرم کننده است. که البته این مورد برای بازار ایران یک حسن محسوب می‌شود چرا که بعضی از راننده‌های بی تجربه و نابلد، سطح خیابان‌ها را با پیست اتومبیلرانی اشتباه میگیرند و علاوه بر ایجاد خطر برای خود و دیگران، موجب ناامنی در سطح بزرگراه‌ها و خیابانها میشوند.



از جمله سایر مشخصات مدل استاندارد این خودرو می‌توان به شتاب صفر تا صد در ۱۰٫۴ ثانیه ، حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت، مقدار مصرف سوخت ۴ لیتردر هر ۱۱۵ کیلومتر، مقدار انتشار دی اکسید کربن : ۱۰۵ گرم درهر کیلومتر، وزن خالص: ۱۱۸۰ کیلوگرم، ۴ سیلندر با ظرفیت ۱۵۶۰ سی سی و سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی اشاره کرد.


از جمله امکانات (آپشن) مدل‌های عرضه شده در بازارهای بین المللی می‌توان به نمایشگر هفت اینچی لمسی ، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو، سیستم احیاء کننده نیروی ترمز و سیستم کنترل کشش به صورت استاندارد نام برد که البته مشخص نیست مدل‌های عرضه شده در بازار ایران نیز دارای چنین استانداردهایی خواهند بود یا خیر.



در ضمن مدل استاندارد این خودرو دارای ظرفیت ۵ سرنشین و سیستم stop-start است.
به هر حال تمامی‌مدل‌های پژو ۲۰۰۸ با شش کیسه هوا به صورت استاندارد عرضه شده و این خودرو توانسته است پنج ستاره کامل را در آزمون ایمنی یورو NCAP همانند مدل‌هاچ بک ۲۰۸ به دست آورد و بدیهی است که این استانداردها به راننده برای به دست گرفتن فرمان این خودرو اطمینان خاطر می‌دهد.


برای دانلود کاتالوگ کامل این خودرو می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. http://hadidnews.com/vdcc1pqi.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما