تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
معاون زراعی وزارت جهادکشاورزی:

واردات برنج کماکان ممنوع است

معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی گفت: طبق بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، واردات برنج کماکان ممنوع است.
واردات برنج کماکان ممنوع است
به گزارش وزارت جهادکشاورزی، عباس کشاورز درخصوص انتشار اخباری مبنی بر واردات برنج پس از ماه مبارک رمضان، افزود: با توجه به ذخیره سازی کافی برنج و نیازسنجی های انجام شده، ممنوعیت واردات این کالا همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: براساس تصمیم گیری های انجام شده در ستاد تنظیم بازار، واردات برنج خارجی از اسفندماه سال گذشته ممنوع شد.

معاون امورز راعی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: البته مقادیر بسیار محدودی برنج خارجی قبلا ثبت سفارش شده بود که وارد شده است.

کشاورز گفت: ثبت سفارش واردات این برنج ها پیش از تصویب و ابلاغ ممنوعیت واردات در اسفندماه سال گذشته بوده و از اسفندماه تاکنون هیچ سفارشی برای واردات برنج پذیرفته نشده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج به قوت خود باقی است، افزود: قرار نیست تغییری در این دستورالعمل ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، به دلیل واردات بی رویه برنج در سال ۹۲، وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تنظیم بازار اواخر سال گذشته واردات برنج همزمان با فصل برداشت را ممنوع اعلام کرد.

طبق آمارها، هم اکنون مصرف برنج کشور سالانه ۳ میلیون تن است که بیش از ۲ میلیون تن آن از تولید داخل و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از خارج تامین می شود.

در سال ۹۲، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج به کشور وارد شد که این میزان به اندازه کل نیاز بازار بوده که همین امر موجب انبار برنج داخلی و رکود بازار برنج شد.

این درحالیست که وزارت جهادکشاورزی سال گذشته برای حمایت از شالیکاران و متعادل سازی قیمت ها در بازار، خرید توافقی حمایتی برنج از تولیدکنندگان اقدام کرد.

http://hadidnews.com/vdcc1oq1.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما