تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به احتمال افزایش دو برابری سهمیه بنزین در سال آینده اعلام کرد: برای حمایت از بخش تولید چاره‌ای نداریم جز اینکه نرخ بنزین را به قیمت جهانی نزدیک کنیم و در نتیجه قیمت‌ بنزین سهمیه‌ای افزایش می‌یابد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم میزان سهمیه بنزین یارانه‌ای در سال آینده دو برابر شود.
بنزین ۳هزار تومان می شود
به گزارش حدیدنیوز، نادر فریدونی ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنم به عنوان راهکاری برای افزایش قیمت بنزین، در صورتی که مردم بیشتر از حد مجاز بنزین یارانه‌ای مصرف کنند در آن صورت بنزین را با نرخ آزاد ۳ هزار تومان خریداری کنند.


وی ادامه داد: در مورد قیمت بنزین یارانه های معتقدیم بنزین با نرخ ۷۰۰ تا یک هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

در ادامه رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این که تورم موجود در جامعه به خودی خود مشکلات عدیده‌ای را برای کشور فراهم کرده که افزایش حامل‌های انرژی نیز آن را تشدید می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تأکید بر اینکه افزایش حامل های انرژی باید با توسعه زیر ساخت های لازم همراه باشد، گفت: جامعه توان افزایش قیمت حامل های انرژی را ندارد.

نماینده مردم فیروزآباد با تاکید بر لزوم نظارت دولت بر مدیریت قیمت‌ها عنوان کرد: علی رغم نظارتی که دولت دارد متاسفانه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی شاهد افزایش قیمت ها هستیم، در این زمینه تورم ناشی از تولید یا افزایش هزینه با تورم روانی پیوند خورده و زمینه ساز افزایش تورم می شود.

این نماینده ادامه داد: دولت باید همزمان با افزایش قیمت حامل های انرژی٬ نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را مدیریت کند. http://hadidnews.com/vdcc14q1.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما