تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰سی سی آزاد است؟
به گزارش حدیدنیوز، سازمان توسعه تجارت ادعای ثبت سفارش خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در سال جاری را کذب محض دانست و اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با حذف مصوبات دولت پیشین از ابتدای سال جاری، هیچ‌گونه سفارشی را برای این نوع خودروها ثبت نکرده است. سازمان توسعه تجارت در پاسخ به انتقادهای یکی از نمایندگان مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی اعلام کرد: متاسفانه برخی بدون مستندات کافی و بررسی کارشناسانه، به تضییع خدمات دولت و دولتمردان همت گمارده‌اند.


چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس از قول وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود که «ثبت سفارشات صرفا برای جانبازان بوده است» و ادعا کرده بود که «بر اساس آمار گمرک، آنچه به نام جانباز وارد می‌شود خودروهای متناسب‌سازی شده با وضعیت آنها است اما هیچ ثبت سفارشی در رابطه با جانبازان در یک سال اخیر وجود ندارد.» سازمان توسعه تجارت خطاب به این نماینده مجلس تصریح کرد: آن استدلال و این ادعا هر دو مردود است؛ زیرا نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا ثبت سفارش خودرو متناسب‌سازی شده وجود ندارد، بلکه خودرو پس از ورود به کشور و بر اساس میزان و نوع معلولیت راننده، متناسب‌سازی می‌شود.

روابط عمومی سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: نمایندگان مجلس آگاهند که ثبت سفارش خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به صورت تجاری در آغاز کار دولت تدبیر و امید ممنوع بوده است اما بر اساس سه مصوبه خاص دولت پیشین (که به آنها اشاره شد)، جانبازان ۷۰ درصدی، ورزشکاران برتر و افراد مشمول مصوبه قبض انبار مجاز به ثبت سفارش بودند که دولت دکتر روحانی با ابلاغ مصوبه شماره ۱۹۲۴۵۱/ت ۵۰۳۹۱ /هـ مورخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲و لغو مصوبات قبلی، ثبت سفارش این خودروها را برای همه افراد متوقف کرد.


سازمان توسعه تجارت ضمن بیان اینکه ثبت سفارش خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی تا پایان سال ۱۳۹۲ اقدامی مطابق قانون بوده است، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این امر تاکید و اصرار دارد که از ابتدای سال جاری هیچ‌گونه سفارشی برای خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ثبت نشده و آمارهای منتشر شده احتمالی از سوی برخی نمایندگان بر اساس مصوبه‌های سه‌گانه پیشین و مربوط به ثبت سفارشات در سال ۱۳۹۲ بوده است. با لغو مصوبات دولت قبل، میزان واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۳ به ۱۳۳ دستگاه رسیده و در مقایسه با سال ۱۳۹۲ کاهش ۹۶ درصدی داشته است. http://hadidnews.com/vdcc0sq1.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما