تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۵
روزنامه رسمی وزارت صنعت امروز در گزارشی به استقبال حضور دوباره پژو در ایران رفت.
زمینه‌سازی رسانه وابسته به وزارت صنعت برای حضور دوباره پژو در ایران
در حالی که برخی کارشناسان معتقدند پشت پا زدن پژو به تعهداتش در قبال مصرف‌کنندگان ایرانی، هزینه بالایی را به کشور تحمیل کرده است، روزنامه رسمی وزارت صنعت امروز در گزارشی به استقبال حضور دوباره پژو در ایران رفت.


به گزارش حدیدنیوز، در حالی که با وجود بدقولی شرکت پژو نسبت به تعهدات خود در قبال مصرف‌کنندگان ایرانی، برخی نسبت به دعوت وزارت صنعت از این شرکت برای حضور مجدد در ایران انتقاد دارند، روزنامه گسترش صنعت به عنوان روزنامه رسمی سازمان گسترش وابسته به وزارت صنعت، امروز در گزارشی با ارائه تاریخچه فعالیت شرکت پژو، سعی کرد تولیدات این شرکت را محصولاتی پرطرفدار در بین مصرف‌کنندگان ایرانی و جهانی معرفی کند و مقدمه را برای بازگشت این شرکت متخلف به ایران فراهم کند.



این گزارش با عنوان « به بهانه بازگشت شرکت پژو به ایران، دوچرخه کودکانه آقای پژو» در صفحه ۷ روزنامه گسترش صنعت منتشر شد.



در بخشی از این گزارش آمده است:



در ایران پژو ۲۰۶ با اس دی با استقبال بسیاری روبرو شد و بدون شک کسی نیست که از آن خوشش نیاید یا دوست نداشته باشد آن را بخرد؛ پیر و جوان، دختر و پسر، متاهل و مجرد را به سوی خود می‌کشد. داستان ۲۰۶ خوب شروع شد، خوب هم ادامه یافت، ولی این اواخر به نظر می‌رسد، پایان خوبی ندارد.



ابتدا تولید آن نزدیک به نصف شد، سپس قیمتش به بیش از دو برابر رسید، خودرویی که از سال ۲۰۰۱ در ایران روند رو به افزایش تولید داشت، حالا با اماها و اگرهایی روبرو شده است و این روزها قیمت آن در بازار اوج گرفته است.



در بخش دیگری از این گزارش با میان‌تیتر «از CC تا رانا» آمده است:



سال ۲۰۰۰ پژو فرانسه محصولی به اسم CC مخفف کوپه کانورتیبل را روانه بازار کرد، خودرویی که می‌توان آن را یک الگو برای ساخت SD ۲۰۶ که ابتدا با نام آریان شناخته می‌شد و مخفف دست و پاشکسته‌ای از Sedan معرفی کرد.



یکی، دو سال پیش، ایران خودرو در ادامه «ملی سازی» رانا را معرفی کرد. خودرویی که به نوعی یک برداشت آزاد از روی SD ۲۰۶ است.



به گزارش فارس، این در حالی است که یک مقام آگاه با تشریح جزئیات جلسه وزیر صنعت با نمایندگان پژو و رنو، امروز به فارس گفت: در این جلسه، نمایندگان این شرکتها اعلام کردند که هنوز رفع تحریم‌ها به ما ابلاغ نشده و فعلاً برنامه‌ای برای تولید در ایران نداریم.



وی با تشریح جزئیات جلسه نعمت‌زاده با نمایندگان پژو و رنو در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران که ابتدای هفته گذشته پشت درهای بسته برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه‌ که با حضور وزیر صنعت، نمایندگان شرکت‌های خودروساز پژو و رنو و مدیران ایران خودرو و سایپا برگزار شد، نعمت‌زاده خطاب به نمایندگان پژو و رنو گفت حالا که تحریم‌ها تمام شده، چه برنامه‌ای برای حضور در ایران دارید؟ نماینده پژو اعلام کرد برنامه‌ای برای این کار نداریم و هنوز رفع تحریم صنعت خودروی ایران به ما ابلاغ نشده است.



وی تأکید کرد: نمایندگان پژو و رنو تنها برای این به ایران آمده بودند که ببینند در اینجا چه خبر است.



وی توضیح داد: در جلسه نعمت‌زاده با نمایندگان این دو شرکت فرانسوی خودروساز، وزیر به آنها گفت که چه برنامه‌ای برای همکاری و تولید در ایران دارید؟ نماینده شرکت پژو گفت هیچ برنامه‌ای نداریم.



در چنین وضعیتی، خودروسازان خارجی این روزها در حالی با استقبال قابل توجه خودروسازان ایرانی روبرو هستند که بدقولی آنها و پشت پا زدن به توافقات قبلی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در واقع صدور مجوز حضور دوباره در ایران، پاداشی است که به بدرفتاری آنها داده می‌شود.



تلاش برخی افراد برای حضور دوباره خودروسازان خارجی در بازار خودروی ایران در حالی صورت می‌گیرد که تجربه نشان داده در قراردادهای قبلی خودروسازان ایرانی با طرفهای خارجیشان، بیشترین سود نصیب شرکت‌های خارجی شده و تنها عایدی چنین قراردادهایی برای خودروسازان ما، وابستگی روز افزون به طرف‌های خارجی بوده است. http://hadidnews.com/vdcc0oqi.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما