تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۲
می‌توان ۱۰درصداز قرارداد کی‌روش کم کرد

نصیرزاده تخلف کی‌روش را محرز دانست

تخلف کی‌روش بخاطر مصاحبه با BBC محرز است و قانونا می‌توان ۱۰درصد از قراردادش کسر کرد.
نصیرزاده تخلف کی‌روش را محرز دانست
به گزارش حدیدنیوز، رییس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: تخلف کی‌روش بخاطر مصاحبه با BBC محرز است و قانونا می‌توان ۱۰درصد از قراردادش کسر کرد. 

هوشنگ نصیرزاده با تاکید بر اینکه مصاحبه کارلوس کی‌روش با BBC تخطی از مفاد قراردادش بوده و فدراسیون می‌تواند او را جریمه کند، اظهار کرد: کی‌روش دو شخصیت حقوقی دارد که یکی به عنوان تبعه پرتغالی می‌تواند طبق مقررات کشورش با هر رسانه‌ای صحبت کند و کسی هم نمی‌تواند به او معترض شود اما شخصیت دیگر او جایگاه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران است. تا جایی که بنده می‌دانم در قرارداد او آمده که هرگونه مصاحبه با هر رسانه داخلی یا خارجی به عنوان سرمربی تیم ایران، باید با هماهنگی فدراسیون فوتبال باشد.

** تنها کمیته انضباطی می‌تواند به موضوع کی‌روش رسیدگی کند

وی افزود: مصاحبه‌ای که کی‌روش با BBC داشته تحت همین شخصیت حقوقی بوده و کی‌روش برای انجام آن باید با فدراسیون ایران هماهنگی می‌کرد. بنابراین مصاحبه او یک تخلف است و کمیته انضباطی فدراسیون مرجع رسیدگی به آن است که کی‌روش باید با حضور در جلسات، پاسخگوی این کارش باشد.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به بین‌المللی بودن قرارداد فدراسیون با کی‌روش، آیا کمیته انضباطی داخلی ایران صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد، تصریح کرد: بله، برخورد کمیته انضباطی هم در چهارچوب آیین‌نامه‌های بین‌المللی است که پیش از این مورد تایید فیفا قرار گرفته است.

** بخاطر مصاحبه با BBC می‌توان ۱۰درصد قراردادش را کسر کرد

این کارشناس حقوقی در پاسخ به این سوال که طبق جرایم عرف بین‌المللی، کی‌روش بخاطر این انجام این مصاحبه چقدر جریمه خواهد شد گفت: طبق قانون قراردادها، معمولا می‌توان مربیان را تا ۲۰ درصد مبلغ قراردادشان جریمه کرد که معمولا تخلف‌های مختلف جمع می‌شود و نهایتا به ۲۰ درصد مبلغ قراردادش می‌رسد. چنین موردی می‌تواند جریمه ۱۰ درصدی برای کی‌روش درپی داشته باشد.

** مرخصی‌های طولانی مدت می‌تواند قرارداد کی‌روش را یکطرفه فسخ کند

وی در واکنش به اینکه آیا مرخصی‌های طولانی‌مدت کی‌روش هم می‌تواند جرایمی برایش به بار بیاورد یا اینکه هر تعداد روز مرخصی با تایید علی کفاشیان بلامانع است، اظهار کرد: آنچه مسلم است در قرارداد کی‌روش قطعا تعداد روزهای مرخصی کی‌روش قید شده است بنابراین اگر او فراتر از این حد به مرخصی برود و این مخالفت فدراسیون را در پی داشته باشد، می‌تواند به استناد ماده ۱۴، قرارداد به صورت یک طرفه از سوی فدراسیون قابل فسخ خواهد بود مگر اینکه او برای این مرخصی‌ها با فدراسیون هماهنگ کرده باشد که آن هم باید به استناد دستور مکتوب کفاشیان باشد.

** وظیفه پیگیری‌های قضایی بین‌المللی با معاون نبی است نه ما

رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون با بیان اینکه مسوولیتش در فدراسیون نظارت بر اجرای قوانین نیست، درباره وظیفه‌اش در فدراسیون به ایسنا گفت: مسوولیت ما در کمیته حقوقی و تدوین مقررات صرفا قانون‌گذاری برعهده این کمیته است. پیگیری‌های حقوقی داخلی را کمیته انضباطی و شورای استیناف انجام داده و پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی هم توسط معاون حقوقی دبیرکل فدراسیون صورت می‌گیرد.

** اگر قرارداد سوشا مکانی طبق فیفا بود، نفت می‌توانست او را اخراج کند

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مشغول چه فعالیتی در فدراسیون هستید، تصریح کرد: ما مشغول اصلاح و تدوین مقررات هستیم؛ آیین‌نامه انضباطی منطقی نیست و حدود ۴۰ ماده کم دارد. مقررات نقل و انتقالات منطبق با فیفا نیست و به طور مثال موضوع حق فسخ برای طرفین در قراردادها دیده نشده است. 

برای نمونه اگر قرارداد سوشا مکانی با باشگاه نفت تهران طبق قراردادهای بین‌المللی بود، باشگاه نفت می‌توانست مکانی را بعد از درگیری با ابراهیم‌زاده اخراج کند. قطعا اگر در هر کشوری بود این اتفاق می‌افتاد اما در قراردادهای داخلی ایران چنین امکانی وجود ندارد و نفت نمی‌تواند به استناد این اتفاق دروازه‌بانش را اخراج کند. http://hadidnews.com/vdcc04qs.2bq1m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما